שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תקנות שושן פורים נדחו – 13 דוחות יבוטלו
לאחר מעשה
ועדת הכלכלה הצביעה נגד התקנות שהגבילו את הכניסה לירושלים בשושן פורים – המשמעות: 13 דוחות יבוטלו; היו"ר מרגי: "היו פעולות ללא סמכות"
יעקב מרגי בוועדת הכלכלה של הכנסת= | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי, הצביעה היום נגד התקנות שאישרה הממשלה והגבילו את פעילות התחבורה בשושן פורים, בהם החלה הוועדה לדון בתחילת השבוע. בדיון הקודם מתח היו"ר מרגי ביקורת קשה הן על פעולות המשטרה בשושן פורים, בטענה לאכיפה סלקטיבית, והן על כך שלא ניתנו תשובות בעניין לוועדה.

משמעות ההחלטה היא כי הקנסות שנתנה המשטרה יבוטלו. היו"ר מרגי שאל במהלך הישיבה כמה קנסות ניתנו. עוזר היועץ המשפטי של מחוז ירושלים, ג'ורג' קיוורקיאן, אמר כי ניתנו 13 דוחות. הוא הודה כי הייתה תקלה נקודתית במחסום אחד, של שוטר שלא קיבל הוראות כמו שצריך, אך היא טופלה.

היו"ר מרגי אמר כי נעשו פעולות שלא בסמכות, ולכן בכוונת הוועדה שלא לאשר את התקנות. ח"כ צחק פינדרוס הוסיף כי טוב מאוחר מאשר לעולם לא, ואמר כי אחרי שהממשלה נכשלה ואישרה את התקנות הוועדה הייתה צריכה לעצור זאת עוד קודם. כאמור, התקנות לא אושרו לאחר שהיו"ר מרגי, ח"כ פינדרוס וח"כ מטי יוגב הצביעו נגדן. ח"כ בועז טופורובסקי נכח בדיון אך לא השתתף בהצבעה.

לאחר מכן אישרה הוועדה את החלטת הממשלה להאריך את ההגבלות הכלליות החלות על התחבורה הציבורית, שעיקרן קביעת תפוסה מרבית של 75% באמצעי התחבורה הציבורית. ההגבלות הללו הוארכו ב-28 ימים נוספים, עד 3 באפריל 2021. במסגרת זאת נקבע כי גם בנסיעת אוטובוס מפרקי נוסע המתנייד בכסא גלגלים ויושב במקום המיועד לכך וכן גם המלווה שלו – לא יובאו בחשבון בחישוב התפוסה המרבית. עוד אושר להעלות את מספר הנוסעים המותר במונית ספיישל – מנוסע אחד לשלושה נוסעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים