שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקציב הישיבות המלא נכנס לספר התקציב
הישג לסמוטריץ' ופינדרוס
המשמעות היא שכתוצאה מכך תתקבל תמיכה מלאה מיד לאחר העברת התקציב בכנסת ולא יאלצו להמתין מספר חודשים להעברת התוספת התקציבית פעם נוספת בוועדה
בחורי ישיבה בירושלים | צילום: Nina Mikryukova, שאטרסטוק

הישג לח"כים סמוטריץ', אזולאי ופינדרוס בוועדת הכספים: תקציב הישיבות המלא בסך 1.17 מיליארד ש"ח נכנס לספר התקציב לקריאה השניה והשלישית ולא ידרש להגיע פעם נוספת בפניה לוועדת הכספים.

המשמעות היא שכתוצאה מכך יוכלו הישיבות והכוללים לקבל תמיכה מלאה מיד לאחר העברת התקציב בכנסת ולא יאלצו להמתין מספר חודשים להעברת התוספת התקציבית פעם נוספת בוועדת הכספים.

בהצעת התקציב שעברה בכנסת בקריאה הראשונה עמד תקציב הישיבות על 804 מלש"ח. הקואליציה החליטה להגדיל את התקציב ולהעמידו על 1.17 מיליארד. ואולם, התוספת התקציבית הוכנסה על ידי אגף התקציבים ועל פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לסעיף רזרבה ולא לתקנת הישיבות באופן ישיר.

אם המצב היה נשאר כך העברת התוספת לתקנת הישיבות היתה לוקחת עוד חודשים מספר והיתה מעוכבת עד לקבלת חוות דעת משפטיות ואישור פניה תקציבית נוספת בוועדת הכספים.

חברי האופוזיציה הפעילו פיליבסטר אל תוך הלילה בדרישה שהתוספת תיכנס לתקנת הישיבות לאלתר. במהלך הלילה הגיעו חברי הכנסת סמוטריץ', אזולאי ופינדרוס לסיכום עם משרדי האוצר והמשפטים, יועמ"שית משרד החינוך הוקפצה מביתה והכינה במהלך הלילה את חוות הדעת המשפטית הנדרשת.

בהמשך לכך הצביעה וועדת הכספים בעד הרביזיה שהגישה האופוזיציה, תקציב משרד החינוך נפתח לדיון חדש בוועדה והסעיף אושר מחדש כאשר התוספת התקציבית הוכנסה ישירות לתקנת הישיבות.

חברי הכנסת סמוטריץ', אזולאי ופינדרוס מסרו: "תקציב הישיבות הוא הלחם והחלב של עשרות משפחות רבנים ואברכים. תקציב הישיבות קוצץ על ידי ממשלת השמאל הנוכחית בלמעלה ממאה מליון שקלים במצטבר. לא יעלה על הדעת להוסיף לקיצוץ גם עיכוב בתקציב החלקי שכן אושר. מתחילת השנה קיבלו הישיבות פחות מחמישים אחוז מתקציבן וכתוצאה מכך רבנים לא קיבלו משכורות ואברכים לא קיבלו מלגות. אנו שמחים שהצלחנו למנוע לכל הפחות עיכוב נוסף ולוודא שהתקציב המלא יועבר לישיבות באופן מידי. נמשיך בעזרת השם להיאבק בגזרות הממשלה ובקיצוצי התקציב ולעמוד לימין עולם התורה והישיבות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים