שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקציב הישיבות והכוללים לא ייפגע
בשורה
גפני וכ"ץ סיכמו עם אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר שתקציב הישיבות והכוללים יעמוד בממוצע לפי מה שהיה בחודשים הראשונים של השנה הנוכחית
משה גפני וישראל כץ | צילום: באדיבות המצלם

בסיכום ישיבה מקצועית של יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני עם שר האוצר ישראל כ"ץ ואנשי אגף התקציבים במשרד האוצר סוכם כי תקציב הישיבות והכוללים יעמוד בממוצע לפי מה שהיה בחודשים הראשונים של השנה הנוכחית – כך נמסר מלשכת גפני.

גפני, יו"ר ועדת הכספים לשעבר והמיועד, הוסיף כי "על אף המצב הפוליטי המורכב והיעדר תקציב מדינה, השגנו פיתרון לחודשים הקרובים בכך שתקציב הישיבות והכוללים לא יינזק. אני מודה לשר כ"ץ על הסיכום המבורך".

אתמול שיגר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב לשר האוצר ח"כ ישראל כץ ודרש עמידה בסיכומים שהתקבלו בעת העברת התקציב ההמשכי. גם סמוטריץ' נצפה היום נכנס לפגישה עם שר האוצר ישראל כץ.

סמוטריץ' מסר כי "בדיון דחוף שהתקיים עכשיו אצל שר האוצר עם אנשי האוצר, ח"כ גפני ואני, בהמשך לפנייתי לשר אתמול, הגענו אכן לסיכום על שמירת ערך נקודה לשלושת החודשים הקרובים כפי שסוכם בוועדת הכספים עם אישור נוסחת התקציב ההמשכי לשנת 2021. אני מודה לשר האוצר, לח"כ גפני, לאנשי אגף התקציבים והחשב הכללי".

במכתבו אתמול לכץ כתב סמוטריץ': "כפי שבוודאי זכור לך היטב, במהלך הדיונים בוועדת הכספים לאישור התקציב ההמשכי לשנת 2021 למניינם, סיכמנו – אתה, אני ויו"ר וועדת הכספים, ובנוכחות אנשי אגף התקציבים והחשב הכללי, כי תקציב הישיבות לא יפגע וערך הנקודה יעמוד על כ- 350 ש"ח למשך חצי שנה".

"לאור פניות מנהלי מוסדות רבים, הופתעתי לגלות כי משרד האוצר לא עומד בסיכום, וכי ערך הנקודה עומד החודש על 280 ש"ח. לשיטתו של המשרד ההסדר האמור הינו לשלושת החודשים הראשונים של השנה בלבד ולא מעבר לכך. ירידה של 70 ש"ח בערך הנקודה מהווה פגיעה משמעותית בישיבות ובלומדי התורה, ומנוגד לסיכומים מפורשים".

"אבקשך, להנחות באופן מיידי על העלאת ערך הנקודה כפי שסוכם, על השלמת הסכום לחודש זה באופן מידי ועל מניעת הפגיעה המתמשכת בישיבות ובכוללים. למותר לציין את חשיבות העמידה בסיכומים בין הממשלה לכנסת ולוועדת הכספים ואת השלכות הפרת סיכומים כאלה להמשך האמון ושיתוף הפעולה", לשון המכתב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים