שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תקציב הכנסת אושר – קרוב למיליארד שקל
2021-2022
במהלך הדיון עלה נושא העסקת חרדים בכנסת. מנכ"ל הכנסת חשף כי מתוך יעד של 7% – 5.6% מעובדי הכנסת הם חרדים "בעתיד יפורסמו מכרזים עם עדיפות מגזרית"
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

הוועדה המשותפת לתקציב הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה היום (ראשון) את תקציב הכנסת. תקציב הכנסת לשנת 2021 יעמוד על 822 מיליון ש"ח ו-928 מיליון ש"ח בשנת 2022. הצעת התקציב תובא לאישור מליאת הכנסת כסעיף בתקציב המדינה.

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך (ימינה) אמר, "אני שמח שהתקציב המובא לאישור, הינו תקציב מאוזן וראוי שמשקף את פעילות הכנסת. זו הזדמנות לומר תודה לעובדי הכנסת שעובדים קשה כל השנה ומאפשרים לנו לבצע את העבודה שלנו".

מנכ"ל הכנסת מר גיל סגל אמר: "התקציב האחרון של הכנסת אושר במרץ 2018. התקציב משקף את הגידול בפעילות הכנסת. לדבריו, התקציב מבוסס על שלוש הנחות. גידול בעלויות שכר בהתאם להסכמים, גידול במשימות הכנסת לרבות הקמת ועדות חדשות וכן תוכנית הבינוי "כנסת 2040".

לשאלת ח"כ אופיר כץ (הליכוד) מדוע שרים שאינם ח"כים מקבלים לשכות בכנסת, השיב מנכ"ל הכנסת ואמר כי מאז ומעולם שרים נהנו מלשכות בקומת הממשלה. לדבריו, נכון שיהיה לשר לשכה בכנסת. סגל אמר כי לחמישה שרים אין היום לשכות בכנסת.

סגן חשב הכנסת מר נדב כספי אמר, שבסעיף חברי הכנסת יש עליה של 16 מיליון ש"ח שנובעת מגידול בפעילות הכנסת בין היתר מפני שהכנסת משלמת שכר ל-111 חברי כנסת, לעומת 90 ח"כים בשנת 2019. לשאלת ח"כ אופיר כץ השיב כספי כי עלות שכרו של חבר כנסת לרבות לשכה יועצים וכו' עומדת על 1,700,000 ש"ח לשנה. (עלות מעביד לרבות תנאי ח"כ) וכי שכרו החודשי של ח"כ עומד על כ- 45,000 ש"ח ברוטו.

כספי, ציין כי הכנסת מתעתדת להקים מערך דיגיטל לשיווק פעילות הכנסת ברשתות החברתיות. בסעיף שכר עובדי משמר הכנסת חל גידול כתוצאה מהסכמי שכרם שמוצמד לשכר השוטרים.

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר שלא נהוג שהאופוזיציה מתנגדת לתקציב הכנסת, כך אמליץ לחברי גם הפעם. יחד עם זאת, היה נהוג להתייעץ עם סיעות האופוזיציה, מה שלא קרה הפעם.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) טען לעיוות בשכרם של היועצים הפרלמנטריים. לדבריו, הם נמצאים איתנו בסיורים וצריך לאשר לפחות ליועץ אחד הוצאות אחזקת רכב. עוד טען אזולאי, כי ראוי לשפר את שכרם של עובדי הסיכות בכנסת.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וח"כ בועז טופורובסקי (יש-עתיד) ביקשו לשריין בתקציב, תוספת שכר עתידית ליועצים הפרלמנטריים.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) טען כי צריך לאפשר לח"כ להעסיק יועץ בתנאים מיוחדים בדומה לתנאי העסקת יועצי שרים. בפרט במפלגות שיש בהם בחירות מקדימות. (פריימריז)

חשב הכנסת חיים אבידור השיב כי הנהלת הכנסת לא קובעת את שכרם ותנאי העסקתם של היועצים, ולכן לא גולמו את העלויות הנוספות ככל שיהיו.

יו"ר הוועדה ח"כ אורבך אמר שבכוונתו להביא לאישור הוועדה, הקמת ועדה ציבורית לעניין שכר ותנאי חברי הכנסת. אנחנו נבקש מהוועדה שתדון בתנאי יועצי חה"כ ועובדי הסיעות. בהמשך, נדון באישור עוזר נוסף לח"כים שמשמשים בתפקידים נוספים, כגון ח"כ שמכהן כחבר ועדה לבחירת שופטים.

חברי הכנסת מכל סיעות הבית היו תמימי דעים עם השבחים שהורעפו על עבודתם המסורה ומקצועיותם של עובדי הכנסת. בדיון הועלתה דרישה להוסיף תקנים למרכז המחקר והמידע של הכנסת. חשב הכנסת חיים אבידור השיב כי הצעת התקציב מגלמת תוספת של ארבעה תקנים למרכז המחקר והמידע ושש משרות לייעוץ המשפטי.

ח"כ ינון אזולאי שאל, מדוע הכנסת לא עומדת ביעדי העסקה למגזר החרדי והמגזר הערבי. לדבריו, צריך לבצע אפליה מתקנת באמצעות הקלות במכרזים ובמבחנים, וכן לפרסם מכרזים ייעודיים למגזרים הללו.

מנכ"ל הכנסת השיב, כי בהעסקת עובדים מהמגזר הערבי אנחנו באחוזים נמוכים, רק 1.6% מכלל עובדי הכנסת. לדבריו, אנחנו פועלים לשנות את המצב ולעודד אותם להתמודד במכרזים. במגזר החרדי מצבנו הרבה יותר טוב. במקום יעד של 7% אנחנו עומדים על 5.6%. סגל אמר כי בעתיד יפורסמו מכרזים עם עדיפות מגזרית.

כאמור, תקציב הכנסת אושר פה אחד לקריאה שניה ושלישית כסעיף בתקציב המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים