שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקציב המדינה לשנת 2021 עבר במליאה
הקואליציה בטוחה
התקציב אושר לאחר 3.5 שנים שבהם לא היה תקציב למדינת ישראל, המליאה יצאה להפסקה עד לשעה 10:30 בבוקר, אז יימשכו ההצבעות, ח"כ נתניהו ודרעי טעו באחת ההצבעות
נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הקואליציה משחררת אנחת רווחה: תקציב המדינה לשנת 2021 אושר הלילה (ה') במליאת הכנסת, 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו. המליאה יצאה להפסקה עד לשעה 10:30 בבוקר, אז יימשכו ההצבעות על חוק ההסדרים וכן גם על התקציב לשנת 2022.

חברי הכנסת אישרו את התקציב לראשונה לאחר 3.5 שנים שבהם לא היה תקציב למדינת ישראל.

ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בעמוד הטוויטר שלו לאחר האישור: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו – הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח".

במפלגת העבודה בירכו גם הם: "המפלגה גאה להיות חלק מקואליציה שהחליטה לשים את טובת המדינה לפני כל שיקול אחר. הבוקר, אחרי עבודה מאומצת ומלאה בהישגים תקציביים שהשיגו חברי וחברות הסיעה, העברנו את תקציב 2021, והבטחנו את המשך קיום הקואליציה החשובה הזאת. התקציב שהעברנו, מוציא את משרדי הממשלה והמדינה מהשיתוק שממשלות ישראל הקודמות הובילו אליו. מזל טוב אזרחי ואזרחיות ישראל, יש לנו תקציב מדינה".

למרות החשש, בקואליציה לא טעו, אף לא בהצבעה אחת מתוך מאות הצבעות על הסתייגויות וסעיפים שונים.

אך מנגד, במהלך הלילה אחת ההצבעות אושרו ברוב של 62 קולות לאחר שבטעות, לא אחר מאשר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הצביע בעד יחד עם הקואליציה.

כך גם טעה יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי והצביע יחד עם הקואליציה. דרעי ביקש מיו"ר הכנסת מיקי לוי לשנות את ההצבעה, והאחרון הסכים לכך.

כאמור, באישור תקציב 2021 הסירה הקואליציה את האיום המידי שמרחף מעליה לפיזור הכנסת, אך כעת יהיה עליה לקדם את התקציב ל-2022 וכן את חוק ההסדרים.

עד כה אושרו שלוש הצעות חוק מתוך חמש. הצעות החוק הבאות שיובאו להצבעה לאחר ההפסקה: התכנית הכלכלית ("חוק ההסדרים") ותקציב 2022.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לא הצביעו יחד עם האופוזיציה על ההסתייגויות של מפלגת הליכוד, ובכך העניקו לקואליציה מרווח נשימה.

במהלך הלילה, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הסכים לדחות את הפינוי בגבעת עמל בינתיים ולבחון אותו מחדש, לאחר שחברי הכנסת מיכאל ביטון מכחול לבן ונעמה לזימי מהעבודה דרשו לצאת בבוקר מההצבעות על התקציב כדי ללוות פינוי של אחת המשפחות, זאת למרות הרוב הדחוק בקואליציה לאישור התקציב.

הדדליין הסופי לאישור התקציב הוא 14 בנובמבר. אם התקציב לא יאושר עד מועד זה – שיציין 145 יום להקמת הממשלה – הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

בשל כך, הקואליציה החלה את ההצבעות מוקדם מהצפוי כדי להיערך לאפשרות שבו התקציב לא יעבור בהצבעות הקרובות.

תקציב המדינה לחישוב מגבלת ההוצאה עומד על 432 מיליארד שקל לשנת 2021, ועל 452 מיליארד שקל לשנת 2022. עם זאת, נוספו עוד 10 מיליארד שקל לשנת 2022 עבור התמודדות עם הקורונה. בדרך לאישור התקציב הנוכחי סוכם על כספים קואליציונים בהיקף של 2.2 מיליארד שקל לשתי שנות התקציב (880 מיליון ל-2021, ו-1.22 מיליארד ל-2022), החלטה שגררה ביקורת קשה על הקואליציה שבעבר התנגדה לתופעה. כמו כן, סוכם על מאגר של 150 מיליון שקל למימון הצעות חוק שיוגשו. בתמורה סוכם על קיצוץ רוחבי של 1% בכל משרדי הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים