שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תקציב המדינה לשנת 2022 עבר במליאה
פגיעה בחלשים
תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על 432.3 מיליארד שקלים, ובשנת 2022 על 452.5 מיליארד שקלים. התקציב עבר ברוב של 59 מול 56
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שניה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על 432.3 מיליארד שקלים, ובשנת 2022 על 452.5 מיליארד שקלים. התקציב עבר ברוב של 59 מול 56 וזאת לאחר אישור מחדש בוועדת הכספים של הסעיף שנפל קודם לכן על ידי האופוזיציה.

בשנת 2022 יעמוד תקציב החינוך על כ-70 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יעמוד על כ-45 מיליארד שקלים, תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-60 מיליארד שקלים, תקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36 מיליארד שקלים, תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה על כ-15 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים.

בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: העלאת גיל הפרישה לנשים; הפחתת יוקר המחיה על ידי הסרת חסמים לייבוא ורפורמה בתקינה; תכנית לצמצום הרגולציה במשק; קידום התחרות בכשרות; חוק המטרו; קידום שכירות ארוכת טווח; קידום תשתיות תקשורת מתקדמות; בנקאות פתוחה לעידוד התחרות בשוק הפיננסי; שינויים מבניים במשק הגז.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר בתום ההצבעות: "צר לי שהאופוזיציה לא קיבלה את המעמד וההכרעה הדמוקרטית של הבית הזה. אני מאחל למדינה בהצלחה וכמובן לממשלה הזו. אחרי כל המאבקים והשעות עשינו היום דבר גדול, סוף סוף יש למדינה תקציב. תהיה פה יציבות ומשרדי הממשלה יוכלו להתנהל. מקווה שנצא מכאן גם ליחסים אחרים במשכן הזה, הגיע הזמן שננהל פה שיח מכבד".

שר האוצר אביגדור ליברמן "אישרנו תקציב שמביא יציבות למערכת הפוליטית ובהירות לכלכלת ישראל. תודה רבה לכולם ומברוק למדינת ישראל". ליברמן הודה לכל העוסקים במלאכת גיבוש והעברת התקציב ואף הוסיף בהומור: "רוצה להודות לאמילי מואטי, כי תקציב בלי דרמה זה לא תקציב".

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ לאחר העברת תקציב 2022 והשלמת חוקי התקציב וההסדרים: ״יש מנהיגים בירושלים. מנהיגים שידעו לשים את ישראל לפני הכל. מנהיגים שידעו להתאחד, לשים בצד את חילוקי הדעות ולעשות הכל למענכם. בנימה אישית: אני מרגיש שהעברת התקציב היא ניצחון של המדינה, אבל היא גם ניצחון אישי שלי".

"מי שפעל ממניעים אישיים והסב נזק רב למדינה ולאזרחיה יושב באופוזיציה, ומי שדואג לאזרחי ישראל – נמצא היום בקואליציה. זה ניצחון גדול עם מסר חשוב. אני מרגיש גאווה גדולה להיות חלק מוביל בממשלה הזו, גאווה על כך שסוף סוף החזרנו את ישראל למסלול, גאווה להוביל את חבריי וחברותיי בכחול לבן שהיו חלק מרכזי בהשלמת המהלך החשוב וכמובן גאווה על כך שהמאבק שלי ליציבות פוליטית למען אזרחי ישראל הצליח בסופו של דבר. ועכשיו, נשלים קצת שעות שינה, ובחזרה לעבודה למען ביטחון ישראל. מגיע לכם שנדאג לכם. מגיע לכם שנעבוד למענכם".

הודעת סיעת ש״ס: "זהו יום מביש ועצוב למדינת ישראל. על חודו של קול, ״הצליחה״ קואליציית השבעים והמנותקים להעביר תקציב שכולו פגיעה מכוונת בקשישים, במוחלשים, בתושבי הפריפריה ובמשפחות ברוכות ילדים. ממשלה שהעומד בראשה לא עובר את אחוז החסימה פועלת נגד העם ומחוללת חורבן בערבות ההדדית ובאופי היהודי של מדינת ישראל".

"הבושה הגדולה שייכת לאותם נציגים ״דתיים״, שהרימו ידם במשך 48 שעות בעד התקציב הפוגעני ומשמשים קבלני ביצוע של לפיד וליברמן. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את נצחון האור על החושך, ש״ס תמשיך להיאבק בכל כוחה בליקוי המאורות הזה עד להפלת הממשלה הרעה הזו. גיבורים על חלשים! תתביישו".

מפלגת העבודה מיד עם העברת תקציב המדינה לשנת 2022: "ישראל יוצאת היום משנים של סחרור ללא תקציב. הממשלה החשובה הזאת והקואליציה בהשתתפות רע"מ שמפלגת העבודה אפשרה את הקמתה עוברת עכשיו לשלב היישום של התקציב למען אזרחי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים