שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תקציב חיסונים תמורת מינוי שר משפטים"
גנץ מתעקש
גם לאחר הפגישה בין נציגיו לאנשי משרד האוצר, יו"ר כחול לבן מסרב לאשר את התוספת הדרושה לרכש חיסונים חדשים • אדלשטיין: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

המאבק בין הליכוד וכחול לבן סביב משבר רכש החיסונים-שר המשפטים מחריף. לשכת יו"ר כחול לבן בני גנץ עדכנה היום (שני) את לשכת ראש הממשלה כי יסכימו לאשר תקציב רכש חיסונים בסך של 3.2 מיליארד שקלים רק לאחר שימונה שר משפטים קבוע. זאת, בסוף פגישה שנערכה היום בין אנשי כחול לבן לשר האוצר ישראל כץ.

ב'וואלה' דווח כי היום התקיימה פגישה במשרד האוצר בניסיון לסיים את משבר רכש החיסונים בממשלה, בה השתתפו שר האוצר ישראל כץ, שרת התיירות ומתאמת הקורונה מטעם כחול לבן אורית פרקש הכהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר וגורמי המקצוע במשרד האוצר.

במהלך הפגישה שר האוצר ניסה לשכנע את אנשי כחול לבן לתמוך באישור התקציב לרכש החיסונים למרות שטרם מונה שר משפטים קבוע כדרישת כחול לבן, בנפרד מתקציב כולל של 6.7 מיליארד שקלים שהממשלה התכוונה לאשר בשביל עוד צרכים כלכליים ובריאותיים הקשורים בקורונה.

בסוף הפגישה אמרו גורמים בכחול לבן, כי "הסתבר שיש כסף בו ניתן להשתמש לצורך הצטיידות בחיסונים, אבל שר האוצר מסרב ומתנה רכש חיסונים בתיקון חוק יסוד והגדלת הגירעון".

בישיבה נידונו שתי אופציות שאותן כ"ץ הציג לנציגיו של גנץ. הראשונה היא אישור תקציב ייעודי לחיסונים הנוכחיים שעומדים על הפרק כדי לא לאבד אותם, והשנייה היא אישור "הקופסה" התקציבית, בעלות שבעה מיליארד ש"ח, הכוללת גם את תקציב מערכת הבריאות להתמודדות עם מגיפת הקורונה. במידה וגנץ יבחר באופציה הראשונה, כל שלב נוסף של אישור התקציב יאושר באופן פריטטי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בליכוד יצאו במתקפה על יו"ר כחול לבן: "גנץ רוצה להחזיר אותנו לסגרים בגלל שהוא דורש 'מינוי תמורת חיסונים'. אנו קוראים לגנץ להתעשת ולא להמשיך לסכן את חייהם ובריאותם של אזרחי ישראל".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "הודענו ללשכת ראש הממשלה, כי לאחר שיחות מקצועיות עם משרדי האוצר והבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד, וזאת לאחר מינוי שר משפטים קבוע".

"כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו מדוע ראש ממשלה נאשם בפלילים, מסרב למנות שר משפטים, גם במחיר של "חזרה לסגרים" לשיטתו? והתשובה היחידה היא שהוא שם את המשפט מעל צורכי המדינה והגיע הזמן שילך הביתה", נמסר מלשכת שר הביטחון.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר כי "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק".

"הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות. מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא היתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "שרי הליכוד ואדלשטיין בראשם הפכו לשותפים לפשע של פושע שמנסה להימלט ממשפטו. אם אדלשטיין היה באמת חושב על אזרחי ישראל הוא היה גם נלחם על מינוי שר משפטים וגם לאישור תקציב עבור חיסונים נוספים".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לסירובו של גנץ לאשר תשלום על החיסונים אם לא ימונה לשר המשפטים: "האיש "הממלכתי" ו"נעים ההליכות" הזה, הוא סכנה לציבור. משתמש בילדינו כבני ערובה לטובת ההגנה על כנופיית שלטון החוק. אין בושה, כי יש איתרוג תקשורתי. אין פחד, כי כל היוצא נגד נתניהו, תיקיו יישארו במסחטת הפרקליטות. חייבים לעצור זאת לאלתר. לבטל את ממשלת החילופים ולהעיף לכל הרוחות".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "שיפסיקו בליכוד לבלבל את המוח, טריק הזאב זאב כבר לא עובד על אף אחד, גם לא הניסיון להטיל אשמה על אחרים הם כרגיל ממשיכים לברוח מאחריות. אין שום סיבה שלא להביא בישיבה אחת גם מינוי שר משפטים וגם התקשרויות לאספקת חיסונים נוספים לשנים הקרובות".

ב'חדשות 12' דווח כי בשל העימותים בנושא, שהובילו לכך שהממשלה עוד לא העבירה ל"פייזר" את התשלום על 700 אלף חיסונים שהיו צפויים להגיע לישראל בקרוב ועל עוד 1.4 מיליון חיסונים נוספים – החברה החליטה להשהות את העברתם. ב"פייזר" זועמים ושיגרו בשבוע שעבר מסר ברור לממשלה: אם לא תשלמו בקרוב – נשלח את החיסונים למדינות אחרות שממתינות ונוריד אתכם בתור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים