שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » תרגיל ענק שמדמה מלחמה עם חיזבאללה
צפו
חיל האוויר ביצע את "ורד הגליל", לשיפור המוכנות בזירה הצפונית, שבו דימה פגיעת טילים של חזבאללה במטוסים, תקיפה של אלפי מטרות ביום והגנה מרקטות
תגיות:
תרגיל 'ורד גלילק | צילום: דובר צה"ל
תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״ |
צילום: דובר צה"ל

תרגיל חיל האוויר ״ורד הגליל״ הגיע לסיומו. התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות עליונה.

התרגיל החל בתרחיש של שגרת פעילות איסופית בלבנון, במהלכה נורה טיל לכיוון מטוס של חיל האוויר. לאחר ימי קרב הוחלט בישראל לצאת למערכה מול חיזבאללה בלבנון. הכוחות החלו במעבר משגרה לדרגת הכוננות העליונה ביותר, ותוך שעות עבר חיל האוויר, על כלל מערכיו הקרקעיים והאוויריים, למוכנות למלחמה ושמירה על עליונות אווירית במרחב.

כלל מערכי החיל ובהם עשרות כלי טיס ואנשי סדיר ומילואים שגויסו באופן מהיר לקחו חלק בתרגיל, במסגרתו תרגלו לחימה עצימה, הספקי תקיפה, תרחישי הגנת שמי המדינה, שליטה ובקרה, תכנון מדוייק, תקיפה נרחבת ועוצמתית וכן תורגלה תקיפת אלפי מטרות והטלות חימושים רבים שדימו מלחמה בזירה הצפונית.

"ב-24 שעות עמדנו על יותר מ-3,000 מטרות שהותקפו, והרבה פגיעות במערכי האויב", הסביר גורם בכיר בחיל האוויר, "המטרה שלנו הייתה גם לבחון את המנגנונים במתווים לא סדורים, כדי לראות מה עובד, מה דרוש שיפור ולממש את משימות חיל האוויר בזמן מלחמה".

את התרגיל קיים חיל האוויר בשיתוף פעולה עם אמ"ן, פצ"ן במהלומות האש ואט"ל בסיוע לוגיסטי, כדי להעמיד את מערך הכוחות ללחימה. "בנוסף, הקמנו צוות תחקיר ובקרה ממוקד לאירועים ספציפיים, שתפקידו להעמיד את הכוח ולממש אותו בצורה הכי יעילה ומקצועית", הוסיף הגורם.

״התרגיל שיפר את המוכנות של חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית באמצעות תרגול אפקטיבי ועצים שנמשך בשלושת הימים האחרונים. נמשיך לספק הגנה על שמי המדינה ולשמר את עליונותו של חיל האוויר במרחב״, סיכם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים