שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תרגיל רחב היקף התקיים במרכז הרפואי לגליל
"נקודת מפנה"
עפ"י תרחיש התרגיל, היה צורך להעביר כ-30 מטופלים מהיחידה לטיפול נמרץ ומהאגף הכירורגי, אל ביה"ח שערי צדק בירושלים, בעקבות ירי טילים לעבר
אוטובוס-אמבולנס של מד"א | צילום: רוני אלברט

תרגיל החירום הלאומי, "נקודת מפנה", מתקיים השבוע ובמסגרתו לקחו היום (שלישי) צוותי מגן דוד אדום חלק בתרגיל וויסות פצועים (פינוי פצועים לאחר טיפול ראשוני בבית חולים קרוב לבתי חולים מרוחקים) תוך שימוש באוטובוס הטיפול נמרץ הייחודי של מד"א, אמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ.
 
במסגרת התרגיל דומה תרחיש של פצועים רבים שפונו מצפון הארץ למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולאחר טיפול רפואי ראשוני במקום, תרגלו הצוותים העברת פצועים להמשך טיפול בבתי חולים מרוחקים באמצעות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א ובאמצעות האוטובוס לטיפול נמרץ המיוחד של מד"א המאפשר פינוי של עד 13 פצועים בבת אחת, מהם שני מטופלים שנדרשים לטיפול רפואי מתקדם ברמת ניידת טיפול נמרץ.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג, שהוביל את התרגיל מטעם ביה"ח: "התרגיל היה מוצלח ומלמד. בשנים האחרונות התקיימו יחסית מעט תרגילים של 'ויסות שניוני' בישראל, במסגרתו מועברים מטופלים מבית חולים אחד לשני, ומכאן החשיבות הגדולה של תרגיל זה. עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, במיוחד כשמדובר במרכז רפואי כמו שלנו, המהווה את המערך הקדמי-הכירורגי המרכזי במדינת ישראל, כ-10 ק"מ מהגבול הצפוני".

"בשנים האחרונות טיפלנו ב-3,000 פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, מה שהפך את ביה"ח שלנו למרכז כירורגי מוביל, אליו יגיעו מרבית הפצועים – אזרחים וחיילים כאחד – במקרה שתיפתח חזית צפונית או חלילה תפרוץ מלחמה. אני מודה לצה"ל, מד"א ומשרד הבריאות על שיתוף הפעולה".
 
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "כחלק מהשמירה על כשירות מבצעית וכוננות בכל עת, משתתף מגן דוד אדום בתרגיל השנתי, לצד פיקוד העורף, כוחות הביטחון, כיבוי אש ובתי החולים. בתרגיל שנערך הבוקר ניתן דגש לשימוש ברכבים הייחודים של מד"א, תוך שיתוף פעולה מהיר, מקצועי ויעיל בין גופי החירום ובתי החולים על מנת שאזרחי ישראל ידעו שבעת חירום, יש להם על מי לסמוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים