שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » תרופה נוספת לנגיף הקורונה תנחת בישראל
Lagevrio
מולנופיראוויר היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בעלי גורם סיכון אחד לפחות
תרופה, כדורים, ויטמין | צילום: Bamboo Gold Studio, שאטרסטוק

משרד הבריאות העניק אישור לתרופה Lagevrio (מולנופיראוויר – Molnupiravir), התרופה האנטי -ויראלית של חברת MSD לטיפול בקורונה. כמו"כ משרד הבריאות וחברת MSD חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפוייה להגיע לישראל בימים הקרובים. מולנופיראוויר אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ה – FDA.

מנגנון הפעולה של התכשיר, המיועד ליצור טעויות בקוד הגנטי של הווירוס ובכך למנוע את המשך שכפולו, לא צפוי להיות מושפע מסוג הווריאנט של נגיף הקורונה, ומשום כך טיפול זה רלבנטי גם לנוכח התפשטות וריאנט האומיקרון.

מולנופיראוויר היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בעלי גורם סיכון אחד לפחות להידרדרות לאשפוז או תמותה, כאשר חלופות טיפוליות אחרות הקיימות ומאושרות בישראל אינן מתאימות עבורם.

התרופה ניתנת בכדורים ומיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן 3-5 ימים מתחילת התסמינים ולהילקח במשך חמישה ימים. מהמחקר עולה כי התרופה הפחיתה אשפוזים ותמותה בכ 30% מבין הנבדקים.

התרופה מיועדת למטופלים מגיל 18 ומעלה. תופעות הלוואי שנצפו במחקר היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו.

כזכור, ביום חמישי פורסם כי לאחר משא ומתן שניהלו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא – נחת בישראל משלוח ראשון של תרופות של פייזר נגד נגיף הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים