שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » תרופות לשפעת שלא יתנו לכן בבית מרקחת
תרופות סבתא
החורף מגיע ואיתו מחלות השפעת. אף אחת לא רוצה להישאר בבית כי הילד חולה או כי קמתן מצוננות • הכנו לכן את המתכונים לתרופות סבתא הכי יעילות • לבריאות
שפעת | צילום: goffkein, שאטרסטוק

חיזוק המערכת החיסונית חשוב בכל ימות השנה ועל אחת כמה וכמה בעונה הקרה, שעם בואה מתחילות להופיע "מחלות החורף", בינהן: שפעת, הצטננות, דלקות גרון ועוד הנגרמות לרוב משהייה במקומות סגורים וחמים כמו גני ילדים ומקומות עבודה.

לקראת החורף חשוב מאוד לחזק את המערכת החיסונית על מנת להמנע מהידבקות במחלות החורף. כדאי ורצוי לעשות זאת באמצעות תזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית וכן הוספת מזונות שימזערו את הסיכון לחלות.

לפניכן שישה טיפים לחיזוק המערכת החיסונית והימנעות מהידבקות במחלות חורף:

הוסיפי לגוף נוגדי חמצון

נוגדי חמצון הם חומרים אורגניים המכונים גם אנטיאוקסידנטים, המנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף ומסייעים במניעת מחלות, שמירה על מערכת החיסון ובעיכוב תהליכי הזדקנות. תוספת של נוגדי חימצון תוסיף הגנה לגוף. נוגדי-החמצון מצויים בעיקר בירקות מכל הסוגים, פירות, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים, שקדים, וזרעים מסוגים שונים.

הזיני את עצמך בכורכמין

פרוש השם כורכום בשפות רבות הוא שורש צהוב. מדובר בתבלין שנמצא כמעט בכל מטבח ישראלי ולו המון סגולות רפואויות. הכורכום נחשב ללהיט בקרב שוחרי בריאות וספורטאים הודות לפעולות האנטי אוקסידנטיות, אנטי סרטניות והאנטי דלקתיות שבכורכומין המכילות חומרים המחזקים את מערכת החיסון כמו אשלגן, וויטמין סי. ניתן ליטול את שורש הכורכום המיובש במרתח, במיצוי נוזלי, באבקה (עם שמן זית) או בכמוסות.

חיזוק המערכת החיסונית. פירות בריאים | צילום: יחצ הרבלייף

ירוק זה כלורפיל

הצבע הירוק שבירקות ירוקים מתקשר לצמיחה חדשה ואנרגיה תוססת. העשירו את התפריט שלכם בסלטים טריים שבהם מבחר של עלים ירוקים (תרד, חסה, פטרוזיליה, מלפפון וכו'). ירקות בעל פיגמנט ירוק מכילים כלורפיל המשפר את חיידקי המעיים שלנו ובכך את בריאותנו, מעניק ברזל ומחזק את מערכת החיסון, מנקה את הגוף מרעלים ותורם לערנות ותחושת אנרגיה.

האנטיביוטיקה של הטבע

שום הורג מספר רב של חיידקים שונים, עשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף וגם נפוץ מאוד כתרופת סבתא עממית. השום מגרה את המערכת החיסונית שלנו ובכך מסייע לחיידקי הפלורה של הקיבה להגיע לאיזון. על מנת שנפיק ממיטב השום את התועלת יש לחתוך ולאכול אותו חי וטרי על אף ריחו החריף.

חיזוק המערכת החיסונית. פירות וירקות בריאים | צילום: יחצ הרבלייף

דמעות לא מזיקות

הבצל נודע כבעל סגולות רפואיות עוד בזמנים קדומים. מעבר לכך שבצל מוסיף טעם הוא משמש כחומר משמר וגם חיוני מאד לבריאות. הבצל מכיל ויטמינים רבים, מינרלים, שמנים אתריים, אנזימים, חומצות אמינו ועוד, התורמים לבריאות הכללית ובחיזוק חיסוני. על אף ריחו החזק והחריף מומלץ לצרוך אותו חי וטרי בשילוב בתוך סלטים או קצוץ עם דבש.

קנחו עם ג'ינג'ר

ברפואה הסינית נוהגים להשתמש בג'ינג'ר כצמח מרפא כבר מאות שנים. הג'ינג'ר מסייע בחיזוק מערכת החיסון בדגש על מצבי הצטננות, שיעול, מחלות חורף ועוד. שורש הג'ינג'ר ידוע כמחמם וממריץ, יעיל לטיפול בדלקות ולשיכוך כאבים. בעוד שהשמנים הנדיפים שלו ידועים בתכונות אנטי חיידקיות ואנטי ויראליות. נהוג להשתמש בג'ינג'ר מיובש או טרי. אפשר להוסיף לאוכל או לשתות בתה מחמם עם דבש ולימון.

סוזן בוורמן היא דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים