שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תרופת הפלא לקורונה מארה"ב הגיעה לישראל
בשקט בשקט
תרופה חדשה לנגיף הקורונה שנכנסה לשימוש מחתחת לרדאר בארצות הברית בתקופת ממשל טראמפ הגיעה לימים אלו לישראל ונמצאת בשימוש בבית החולים הדסה • פרסום ראשון
תגיות:
קורונה | צילום: Jarun Ontakrai, שאטרסטוק

בצל מבצע החסונים הנרחב של מערכת הבריאות ופריצת הדרך בבית החולים איכילוב עם המצאת תרופה קיימת שהוכיחה את עצמה כיעילה מלמעלה מ-95% גם לחולי קורונה, מתברר כי בשקט בשקט וללא רעש וצלצולים, הגיעה לישראל מארצות הברית תרופת הפלא הייחודית 'מונוקלונל' שהנו סוג של נוגדן המיוצר במעבדה ומוענקת לחולי סרטן, אשר נוטלים אותה עם הופעת שלב התסמינים המקדמיים למחלה וזו מחוללת פלאים, כך לפחות לפי הדיווחים שמגיעים מארצות הברית.

"תרופת הפלא"

בשיחה עם 'בחזית' חושף היועץ הרפואי החסידי ישראל כהנא ממונסי, כי מדובר אכן בתרופה חדשה יחסית שמחוללת פלאים. "אצלנו בבית החולים 'הר סיני' בברוקלין, כבר נותנים את לה חולים לפחות חודשיים-שלוש".

לדבריו, "מדובר בעירוי שמיוצר במעבדה, זה לא חלבון שנוצר על ידי הנגיף, מעין 'פלסמה' שניתן כאמור באמצעות עירוי וזה ממש תרופת הפלא. מדובר בהמצאה שהוכרה לראשונה תחת ממשל טראמפ, על ידי הצבא והמחקר הרפואי וזה מוגדר על ידי רבים כ'סם הפלא'. נוטלים את זה בשלב מוקדם יחסית, עוד לפני שהופעת התסמינים הופכים לעובדה ומתחילים להשליך על המצב הבריאותי".

"מי שחושש כי הוא נדבק בנגיף או אנשים מבוגרים בסיכון שחוששים כי הם היו בחברת מאומתים ואינם רוצים ליטול סיכון, לוקחים את זה.

לדברי מאיר ברנשטיין תושב ברוקלין שעקב אחרי המוצר המפתיע והמבטיח, "לפי שעה הנוגדנים הללו מוענקים על ידי הרופאים במספר בתי חולים ל'מתוסמנים' מעל גיל 60 בלבד ואנשים אומרים שהם מרגישים שהם עברו את הקורונה ולא הרגישו כמעט כלום, אפשר להשיג את זה בברוקלין וכמעט בכל מקום".

"אנשים יודעים שצריך לחתור ולקבל את זה כמה שיותר מוקדם, אנשים מבוגרים שמאוד נזהרו ועכשיו 'חטפו' את זה מחולל פלאות – זה נהיה להיט ויש מי שאומרים שזה יעיל הרבה יותר מהחיסון".

ברנשטיין מציין אף הוא כי התרופה יצא לשימוש עוד בזמן כהונת טראמפ אלא שהדבר זכה להתנגדות גורפת מצד גורמים בעלי עניין. "זה הוכנס בשקט בשקט, הוכיח את עצמו מעל לכל הערכה מוקדמת וזכה עכשיו לתפוצה חסרת תקדים, אני לא יודע למה לא מביאים את זה לארץ".

אלא שבדיקת 'בחזית' העלתה, כי התרופה שכבר נחתה בישראל וכבר מוענקת באופן לא רשמי לחולי קורונה החוששים להתאשפז בבית החולים, נמצאת בימים אלו לקראת אישור סופי שיהיה מוכר על ידי מערכת הבריאות וזאת במסגרת מגעים שמתנהלים בשקט והרחק מאור הזרקורים בין 'איחוד הצלה' לבית החולים 'הדסה'.

בשיחה עם 'בחזית' מאשר גורם בכיר ב'איחוד הצלה' את הדיווח, ומציין כי "המוצר נמצא בשלבים אחרונים של תיאום מול בית החולים 'הדסה עין כרם' וגם חלק מקופות החולים". לדבריו, "אנו שואפים להכניס את זה לתועלת הציבור באופן רשמי כאשר יוקם מתחם מיוחד בו יוכלו לקבל את התרופה באמצעות העירוי".

מדינה במשבר

מצב הקורונה בארצות הברית ממשיך לגבות את חייהם של מאות אלפי אזרחים אמריקניים כאשר גם ממשל ביידן שהבטיח מדיניות בלתי מתפשרת מול הנגיף וזאת בניגוד לעמדת הממשל הקודם של טראמפ, אינו מצליח להשתלט על הנגיף ולהוריד את רמת התחלואה ביבשת.

לא זו אף זו, מתברר, כי בניגוד לישראל שהצליחה להוביל 'מבצע חיסונים' נרחב לחיסון האזרחים תוך הצגת סדרי עדיפויות לפי רמת סיכון, הרי שבארצות הברית מיליוני החיסונים שהוזמנו על ידי ממשל הקודם עדיין מאופסנים במחסנים וממתינים לשימוש בהם, כאשר מערכת הבריאות תחת הממשל החדש גם הוא אינו מצליח ליישם בפועל את תכנית מבצע 'חיסון לכל אזרח'.

"המצב במדינה בכל הקשור למתן חיסונים נכון להיום הוא שכל מדינה מציגה את סדרי העדיפות שלה במתן החיסונים לכלל רבדי האוכלוסיה. לרוב מדובר בעדיפות ראשונית אשר ניתנת לאנשי הוראה ולאנשים מעל גיל 65", אומר 'לבחזית' מאיר ברנשטיין תושב מונסי שמוסיף כי "בעוד ישראל מהווה סמל ודוגמה בעיני העולם להפקת מבצע חיסונים מוצלח, הרי שבארצות הברית התורים לקבלת חיסונים הם מאוד ארוכים".

בתוך כך, ברנשטיין מספר גם על מצב החיסונים בארצות הברית. "ביקרתי לפני ימים אחדים במרכז הרפואי 'רפואה' שעל ידי סקוור ונאמר לי על ידי האחיות כי על אף שהם נמצאים בעדיפות ראשונה לקבלת החיסון ומעטה ההגנה מפני הידבקות, הרי שהם טרם התחסנו בגלל שפשוט אין חיסונים".

"אנשים בסיכון נסעו עד פלורידה שם הם רשומים בנוסף לברוקלין, כדי להתחסן. הם שמעו ששם זמן ההמתנה לקבלת חיסון הוא מועט יחסית זאת לאחר שבניו יורק הם לא הצליחו לאתר חיסון, אני גם יודע על אנשים שפשוט עלו על מטוס בדרכם לישראל (בטרם נסגרו השמים) כי שם מקבלים את זה מהר יותר, גם אנשים מעל גיל 65 שנמצאים במתן עדיפות לקבלת חיסון, לא מקבלים את זה כי פשוט אין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים