שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » תת-אלוף אבי גיל מונה למזכיר הצבאי של רה"מ
במינוי בנט
המינוי בוצע לאחר התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ ובהמלצת הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הוחלט על העלאת דרגת המזכיר הצבאי לראש הממשלה לדרגת אלוף
אלוף אבי גיל | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט אמש (ראשון) למנות את ראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים של צה"ל, תת-אלוף אבי גיל, לתפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה. זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ ובהמלצת הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.

עוד נמסר כי בתיאום עימם הוחלט על העלאת דרגת המזכיר הצבאי לראש הממשלה לדרגת אלוף, כפי שהיה נהוג בעבר. הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט, שבעצמו היה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, החליט בעבר כי המזכ"צ לא צריך להיות אלוף – ובכך חסך תקן. לכן, המזכ"צים האחרונים של רה"מ היו תתי-אלופים, בהם אליעזר טולדנו, אייל זמיר ואבי בלוט. ההחלטה על הענקת דרגת אלוף למזכיר הצבאי היא של שר הביטחון גנץ, במטרה לחזק את מעמדו מול יתר גופי הביטחון שעובדים עם ראש הממשלה.

תא"ל אבי גיל החל את שירותו הצבאי בחטיבת הצנחנים, פיקד על גדוד הסיור של הצנחנים ועל יחידת דובדבן בתקופת האינתיפאדה השנייה, ופיקד על חטיבת בית הספר לקצינים (בה"ד 1) במבצע "צוק איתן".

לאחר מכן הועלה לדרגת תא"ל ומונה למפקד עוצבת עידן ומפקד קורס מפקדי הפלוגות ומפקדי הגדודים בצה"ל. בהמשך מונה למפקד עוצבת געש, ולפני שנה מונה לראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים