שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » 1 מתוך 4 חרדים צורך תוכן במייל, ובוואטסאפ?
אסקריא בדק ומצא
להיות 'בחזית' זו לא סיסמה: מחקר חדש קובע כי אחד מתוך כל ארבעה חרדים צורך חדשות במייל, לפחות אחד מתוך עשרה חשוף לתוכן במייל בלבד • וגם: נתוני הוואטסאפ נחשפים
הפרסום במייל עובד | צילום: Michael Traitov, שאטרסטוק

הצלחתה המסחררת של 'בחזית מדיה' במייל מקבלת לראשונה גם אימות מחקרי, שקובע כי רוב הציבור החרדי ברשת נשאר נאמן להוראות הרבנים, חסום לאתרי התוכן במרשתת וצורך רק תוכן נקי בתיבת הדואר האלקטרוני האישי, כדוגמת מהדורת התוכן של 'בחזית מדיה' במייל, אליהן מנויים מאות אלפי חרדים מזה למעלה משש שנים.

הנתונים נחשפים לראשונה בתוצאות מדד מחקר המדיה החדש במגזר, INdox – The ultra-orthodox media index, של חברת המחקר החרדית אסקריא ונתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום לשעבר.

על פי המדד שמתפרסם היום, הקורונה אשר כופה עלינו ריחוק חברתי, מעצימה את השימוש במדיה הדיגיטלית לתקשורת בינאישית ולצרכי עבודה, והמגזר החרדי לא נשאר מאחור. 44% מהאוכלוסייה החרדית מחוברים לספק אינטרנט בתשלום, המהווים כ- 88,000 משקי בית, אולם לא פחות מ-66% מהחברה החרדית משתמשת באינטרנט.

העדות לתהליך הדיגיטציה שעובר על החברה החרדית באה לידי ביטוי בעובדה כי מתוך כלל המחוברים לאינטרנט, כ-30% מעידים על עצמם שהתחברו רק בשנה האחרונה וכמחצית מהמשיבים ציינו כי החיבור לאינטרנט הוא תוצאה של תקופת הקורונה.

בנוסף, 82% מהמשתמשים באינטרנט מעידים על עצמם שהם משמשים בו כל יום או כמעט בכל יום. מבין משתמשי האינטרנט, שיעור הגולשים בתדירות גבוהה (כמה פעמים ביום) גדל ב-9% והמשתמשים מדווחים כי הם נהיו משתמשים "כבדים" יותר.

השינוי בתקופת הקורונה בא לידי ביטוי בעיקר בקרב השמרנים באוכלוסייה החרדית שקודם לכן לא היו מחוברים.

INdox הוא סקר מדיה חדש למגזר החרדי, הבודק בין השאר את הרגלי צריכת המדיה בקרב המגזר ומאפשר למפרסמים לפלח קהלי יעד ולהגיע למקסימום חשיפה בקרב האוכלוסייה החרדית. בגל ראשון זה שיצא ביולי 2020 נדגמו כ-678 משיבים בסקר טלפוני מקצועי ואחד החידושים בו הוא יצירת מדד "מודרניות" של המשיבים המתבסס על חישוב ייחודי של פרמטרים שונים מהסקר.

המייל האישי כובש את המדיה הדיגיטלית במגזר

בהודעתם על תוצאות המחקר, משתפים לראשונה מחברי המחקר נתונים על צריכת התוכן במייל במגזר החרדי, מהם עולה כי 1 מתוך כל 4.3 חרדים ברשת (23.1%) צורך חדשות במייל.

עוד קובע המחקר, כי לפחות 1 מתוך כל 10 חרדים צורך חדשות ותוכן במייל בלבד. "אופן זה של קבלת החדשות נפוץ מעט יותר בקרב הזרם החסידי ובקרב צעירים יחסית. מכיוון שחלק גדול ממיילים אלה הם ללא קישור לאתר חיצוני, ניתן בהחלט להתייחס אליהם כמקורות מדיה עצמאיים, עם תוספת חשיפה משמעותית", כותבים מחברי המחקר.

לדברי נתי יעקובי, מנהל INdox, "קצב הגידול במגזר בחרדי והמגמות המודרניות, מחייבות מדד מדיה ייעודי לעוסקים במלאכה. INdox הוא מדד עצמאי, בלתי תלוי ובמימון עצמי. בחרנו לפתוח בסקר מדיה דיגיטלית עקב שינויי הקורונה, ובגל הבא נסקור את כלל אמצעי המדיה של המגזר".

יעקובי מציין עוד, כי "יתרונות סינון התכנים בדיגיטל הופכים אותו למדיה מותאמת יותר למגזר החרדי על פני הטלוויזיה. העובדה שהמדיה הדיגיטלית משמשת מחד לצרכי עבודה, ומאידך לתקשורת ולצריכת חדשות ותכנים תורניים, מרמזת שהדיגיטל במגזר כדי להישאר. המפרסמים כמובן יעדיפו לאמץ את הדיגיטל ככל שיחדור עקב היתרונות המובנים במדיה זו".

דודי דרור, מנכ"ל אסקריא, התייחס אף הוא למחקר ואמר כי "כמעט 30% מהחרדים שמחוברים לאינטרנט הצטרפו בשנה האחרונה. בסה"כ שיעור המחוברים לאינטרנט בתשלום הכפיל את עצמו תוך שלוש שנים. אומרים שמלחמת המפרץ היא זו שהכניסה את הרדיו לאוכלוסייה החרדית. אז הקורונה היא זו שדוחפת את האינטרנט במגזר".

וואטסאפ | צילום: BigTunaOnline, שאטרסטוק

סמארטפונים וסטטוסים ב- WhatsApp

'בחזית מדיה' מובילה במשבצת נוספת במחקר, והיא השימוש בוואטסאפ. גם המשבצת הזו זוכה לראשונה לאימות מחקרי, שקובע כי הובלת שוק צרכני התוכן בשש השנים האחרונות בתוכנת המסרים הפופולרית הייתה אחת ההשקעות החכמות ביותר של 'בחזית מדיה'.

מהמחקר עולה כי בעוד שרוב מכשירי הטלפון הסלולר במגזר הם כשרים (כ-71%), בשלוש השנים האחרונות ישנה חדירה ניכרת של סמארטפונים למגזר, וכיום כ-28% מהמגזר מחזיקים בסמארטפונים שרובם כשרים. 96% מכלל המשיבים שהעידו על עצמם שהם בעלי סמארטפון משתמשים באפליקציית וואטסאפ הפופולרית.

משמעות הדבר היא, שאחד מתוך כל 3.5 חרדים במרשתת צורך תוכן בוואטסאפ. הנתון מסביר גם כיצד הצליחה מערכת 'בחזית מדיה' להקים במהלך השנים למעלה מ-200 קבוצות תוכן של מנויים בוואטסאפ.

נתון נוסף שוודאי יעניין את המפרסמים, הוא שיותר ממחצית מהם דיווחו כי הם עוקבים אחרי ה"סטטוסים" באפליקציה – מה שאומר שהסטטוסים במגזר החרדי הם רשת חברתית לכל דבר.

מובילים גם בגזרת הסושיאל

כמי שביססה את מעמדה כחלוצת התוכן בדיגיטל החרדי וברשתות החברתיות, כשלחשבונותיה במרשתת מאות אלפי מנויים ועוקבים, מוכיחה 'בחזית מדיה' שוב כי גם בבחירת הפלטפורמות ידע צוות הדיגיטל של המערכת לבנות סדרי עדיפויות באופן מיטבי, כיאה למומחי הדיגיטל במגזר.

'בחזית מדיה', שבין חשבונותיה הרבים במרשתת נמנה גם ערוץ היוטיוב הגדול ביותר במגזר, מובילה גם בסעיף זה את המדד – שקובע כי הרשת החברתית הפופולרית ביותר במגזר היא… יוטיוב.

"INdox בדק גם את השימוש שעושים הגולשים החרדים ברשתות החברתיות ומהתוצאות עולה שיוטיוב היא הרשת החברתית הפופלרית ביותר במגזר", נכתב בהודעה שפרסמו עורכי המחקר.

רבע מכלל המשתמשים באינטרנט מעידים על עצמם שהם גולשים ביוטיוב, מה שאומר שכ-15% מכלל האוכלוסייה החרדית גולשת ברשת חברתית זו. "מן הראוי לציין שרוב השימוש שנעשה ביוטיוב הינו לצריכת תוכן ולא כרשת חברתית", מדגישים עורכי המחקר. נתון זה מצביע גם הוא על הסיבות להצלחת ערוץ התוכן של 'בחזית מדיה' שהוא הגדול ביותר במגזר.

במקום השני ממוקמת פייסבוק, בה גולשים כ-13% מכלל משתמשי האינטרנט במגזר, המהווים כ-8% מכלל החרדים. גם ברשת חברתית זו נחשבת 'בחזית מדיה' כחלוצה ולה דף פעיל עם עשרות אלפי עוקבים.

מנתוני INdox עולה כי יוטיוב מתאפיין בקהל צעיר, לעומת פייסבוק המתאפיין בקהל מבוסס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים