שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 1,148 חולים חדשים; מיוני קורונה ייפתחו היום
תמונת מצב
משרד הבריאות הנחה לכלל בתי החולים הממשלתיים לפתוח מחלקות קורונה • עכשיו זה וודאי: הנגיף מועבר באוויר • בירושלים זועמים לנוכח הסגר
חרדים מפגינים בירושלים נגד הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הגל השני, ויש שיאמרו המשך הגל הראשון, ממשיך להלום ועל פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (א), אובחנו ביממה האירונה עוד 1,148 חולי קורונה בארץ. שר הבריאות הבהיר בימים האחרונים כי הקו האדום מבחינתו הוא 2,000 נדבקים חדשים ביום. כאשר מספר זה יחייב את סגירת המדינה והמשק כולו.

כזכור, בסוף השבוע האחרון הכריז קבינט הקורונה על שורה של סגרים נוספים במספר ערים, מעבר לביתר ולוד, ובהם שכונות בירושלים וקרית מלאכי.

בעקבות הסגר בירושלים, הביעו תושבים זעם ויצאו למחות ולהפגין אל מול היערכות השוטרים אמש. במהלך ההפגנות החלו השוטרים לנהוג באכזריות ובברוטאליות כלפי המפגינים ועימותים רחבים נרשמו במקום.

בתי החולים בהיערכות שיא

בתוך כך, בבתי החולים החלו בימים האחרונים בהיערכות נרחבת לקראת שיא הגל השני, לאחר שבהערכת מצב של משרד הבריאות עלה, כי בשבועות הקרובים צפויים בישראל אלפי חולים נוספים לצד נפטרים רבים נוספים.

בסוף השבוע הנחה משרד הבריאות את כל בתי החולים הציבוריים, לפתוח 'מיון קורונה קדמי' באופן מיידי ובתוך כך הודיעה הנהלת בית החולים 'שיבא' על פתיחתה מחדש של "מחלקת טיפול נמרץ קורונה". גם בבית החולים זיו בצפת הודיעו כי הם נערכים להתפרצות הגל השני וכי הצוותים הרפואיים שפעלו במחלקת קורונה בבית החולים בגל הראשון, עברו הכשרה מתקדמת לטיפול בחולים קשים יותר. מבית החולים נמסר, כי "לפי שעה המחלקה טרם נפתחה אך צוותי בית החולים נערכים לכל תרחיש".

התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה אובחנה השבוע במרכז הרפואי בבני ברק, כאשר על פי בית החולים 'מעייני הישועה', כ-20% מאנשי הצוות במחלקת היולדות אובחנו כחיוביים לנגיף. מנהל בית החולים פרופ' מוטי רביד אמר הבוקר בראיון לתקשורת, כי "אף שבגל הנוכחי מאושפזים בבית החולים יותר חולים, אך מספרם של המאושפזים במצב קשה נמוך יותר". הוא הוסיף, כי "כרגע מאושפזים בבית החולים שלושה מונשמים בלבד. ובאשר לאנשי הצוות, בסך הכל אובחנו כמאומתים 4 אנשי צוות במחלקת יולדות – בעוד שעד לפני שבוע אף אחד מהצוות אצלנו לא נדבק – זה היה נס", אמר.

עכשיו זה וודאי: הנגיף מועבר באמצעות האוויר

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע השבוע באופן רשמי, כי נגיף הקורונה מועבר גם באמצעות האוויר ולאו דווקא באמצעות מגע אנושי עם מאומת אחר. בהודעת הארגון נאמר, כי "הוחלט להכיר בכך כי נגיף הקורונה מועבר באוויר באמצעות טיפות".

משמעות הדבר, סכנת ההידבקות גוברת שבעתיים בעת נוכחות במקום סגור ולא מאוורר, בחללים סגורים כגון מסעדות, בתי כנסת ומקומות עבודה בהם הנוכחים מדברים האחד עם השני ובאים במגע באמצעות דיבור.

בהודעת הארגון צוין, כי "הסבירות להידבקות בנסיבות שהוצגו גוברת במיוחד כאשר אדם נמצא בקרבת בעל תסמינים, או אדם שמדבר או שר. שכן טיפות אויר אלו יכולים להגיע אל הפה, העיניים וגם באמצעות האף ועלולים לגרום לזיהום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים