שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23
אחוז ההצבעה
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית: אני קוראת לאישי הציבור, במיוחד בימים הקרובים, לחדול מאמירות הפוגעות באמון בבעלי התפקידים בוועדה ובהליך הבחירה"
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

21:32 – בחירות לכנסת ה-24 בשירות בתי הסוהר- סיכום: ההצבעה בבתי הכלא הסתיימה בשעה 20:00 והקלפיות נאספו על ידי ועדות הקלפי. ההצבעה התנהלה בצורה תקינה בכל מוקדי ההצבעה בבתי הכלא בארץ. במהלך היום ביקרו נציבת בתי הסוהר ומפקדי המחוזות בבתי הסוהר בכדי לוודא כי תהליך הבחירות מנוהל כראוי. סטטוס אחוז הצבעה ברמה הארצית עומד על כ- 75%, זאת לעומת 79% בבחירות הקודמות.

21:17 – סה"כ הסעות לחולים מאומתים (מ-6,700 החולים) ע"י חברת בון תור שבוצעו עד הרגע הזה: 1,532 חולים. לגבי מבודדים – השתמשו (מ-22,000) ע"י חברת גט – טקסי: 1,433 מבודדים. חשוב לסייג: מבודדים יכולים לנסוע ברכבם הפרטי, ואין לנו נתון כמה מהם הגיעו להצביע בקלפי למבודדים ברכבם הפרטי או בהסעה פרטית.

21:16 – להלן נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה: 20:00. אחוזי ההצבעה הינם: 60.9%. נכון לשעה 20:00 4,008,422 מצביעים. ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23.

19:15 – להלן נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה: 18:00. אחוזי ההצבעה הינם: 51.5%. נכון לשעה 18:00 3,384,482 מצביעים. ירידה של 4.8% מהבחירות לכנסת ה-23.

17:35 – נכון לשעה 16:00 אחוז המצביעים בצה"ל עמד על 69%

17:18 – להלן נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה: 16:00. אחוזי ההצבעה הינם: 42.3%. נכון לשעה 16:00 2,782,010 מצביעים. ירידה של 4.7% מהבחירות לכנסת ה-23. בנתב"ג הצביעו עד עתה 200 מצביעים. הדיווח הבא על אחוזי ההצבעה יימסר בשעה 19:00.

16:45 – מסה"כ כ-6,700 חולים מאומתים בעלי זכות הצבעה, השתמשו בהסעת חברת "בון-תור", שהועמדה לרשותם עד עכשיו כ-1,200 חולים לצורך הצבעה, וכרגע הולכות להתבצע עוד כ-250 נסיעות. מסה"כ כ- 22,000 מבודדים, בעלי זכות הצבעה, השתמשו בשירותי מערך ההיסעים שהוועדה העמידה לרשותה – "גט טקסי", 1012 מבודדים. כרגע "גט – טקסי" מבצעת כ-100 הסעות. לתשומת ליבכם, חלק מהמבודדים הגיעו ברכבם הפרטי להצבעה, או לחילופין ברכב של קרובים או מכרים.

15:36 – אחוז ההצבעה נכון לשעה 14:00 עומד על 34.6%, ירידה של 3.5% לעומת הבחירות הקודמות

14:51 – תקווה חדשה שלחה מכתב דחוף לועדת הבחירות המרכזית בעקבות הטעייה מכוונת בין הפתק של תקווה חדשה "ת'" לפתק "רנ". לטענתם, בשעות האחרונות פעילי ליכוד מחליפים בקלפיות את סדר הפתקים כך שיהיו צמודים זה לזה (ס'6) או לחילופין מוציאים את הפתק ת' מכוורת הפתקים (ס'4). זאת כדי להטעות ולבלבל את המצביעים במכוון. בנוסף הפעילים מפיצים בקבוצות הליכוד הודעות לפיהן הפתק "רנ" שייך למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער.

14:03 – יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הגיש תלונה דחופה לועדת הבחירות המרכזית לכנסת, זאת לאחר שבמספר קלפיות בבני ברק ובית"ר עילית הוצאו מהקלפיות פתקי ההצבעה של הציונות הדתית

13:45 – נכון לשעה 12:00 1,669,085 מצביעים, אחוז ההצבעה: .25.4%.

13:23 – להלן נתוני אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה: 12:00. אחוזי ההצבעה הינם: 25.4%. בבחירות הקודמות בשעה זו אחוזי ההצבעה היו 27.6%.

12:46 – נשיא המדינה בפנייה לאנשי וועדת הבחירות: "אל תניחו לגורמים כאלה ואחרים המבקשים לערער על סמכותם וטוהר כוונותיהם של שומרי הסף, לרפות את ידיכם. עם ישראל עומד מאחוריכם, וסומך את ידיו עליכם"

11:44 – אחוזי ההצבעה הנכונים לשעה: 10:00 – 14.8%. בבחירות הקודמות, בשעה הזו הייתה 14.5%

10:05 – התחבורה הציבורית הבין-עירונית פועלת מהיום ועד מחר ללא תשלום. הנסיעה חינם תתאפשר ביותר מ-600 קווי אוטובוסים ובכל קווי הרכבת. ברכבת מדגישים עם זאת כי יש להנפיק שובר נסיעה מראש

10:04 – כ-16,000 עולים חדשים יוכלו להצביע לראשונה בבחירות לכנסת ה-24

9:49 – עו"ד אורלי עדס: מזכירת קלפי הותקפה בכפר ברא במרכז, הדבר מטופל במשטרה

9:42 – תקווה חדשה הגישה תלונה דחופה לועדת הבחירות המרכזית בגין פעולה שיטתית להוצאת פתקי הצבעה ת׳ בכל רחבי הארץ ובפרט בקלפיות בחיפה, יבנה, רמלה ושדרות. תקווה חדשה הוציאה רכבים ייעודים עם תוספת של פתקי הצבעה לאור מגמה ארצית גורפת של פעילי הליכוד שמוציאים פתקים של תקווה חדשה מהקלפיות.

9:36 – בחירות לכנסת ה-24 בשירות בתי הסוהר: 61 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ- 8,300 הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהאסף על ידי ועדות הקלפי.

9:00 – מנכ"לית ועדת הבחירות עו"ד אורלי עדס אמרה הבוקר בהצהרה לתקשורת ממרכז השליטה בכנסת כי "לפני כשעה נפתחו הקלפיות ברחבי המדינה, והבחירות לכנסת העשרים וארבע יצאו לדרכן. צאתו של יום הבחירות לדרך, בָּפָעם הרביעית, במהלכן של שנתיים בלבד – הוא בהחלט מאורע חסר תקדים, חריג והיסטורי, וּלְכָךְ מצטרף האתגר העצום של קיום בחירות בצל נגיף הקורונה".

"אין ספק כי הבחירות לכנסת ה-24 (עשרים וארבע) הן המאתגרות וְהמורכבות ביותר שידעה מדינת ישראל.
בכֹל מערכת בחירות, יום הבחירות – אף אם הוא מתקיים בַּפָּעָם הרביעית ברצף – הוא יום חגה של הדמוקרטיה. תהליך ההצבעה החופשית שהחל הבוקר, הוא קודש הקודשים של כל דמוקרטיה".

"זה היום שבו כל אזרחית וְכֹל אזרח, יכולות ויכולים, להשתתף בעיצוב דרכה ועתידה של המדינה. על היום הזה, ועל התהליך הֲכֹה חשוב הזה, אנו מחוייבים לשמור מכל משמר. חשוב שכל אזרח ואזרחית יידעו: הבחירות בישראל הן בטוחות וְאֲמִינוּת, וּמְשָקפות את רצון הבוחר כפי שהוא".

"כאשר תסתיים ההצבעה היום בערב, הַפֶּרֶק המורכב ביותר במשימה שלנו רק יתחיל, וּבְמֶרְכָּזוֹ שתי משימות: האחת – קבלה, בחינה וּבְדיקה של הנתונים שיזרמו אלינו בתום ספירת הקלפיות בכל רחבי הארץ. וְהַשְּׁנִיָּה – הליך בדיקת קולות המצביעים בַּמַּעֲטַפוֹת הכפולות וּסְפִירַתם, שיתקיים כאן – במשכן הכנסת, באופן מאורגן סדור ושקוף, וּבְפִקּוּח של נציגי כל סיעות הכנסת".

"כבר ברור לְכוּלָנוּ כי בשל ריבוי המעטפות הכפולות הצפוי, כולנו נדרשים לעִצְבֵּי ברזל. כבר עתה אומר, כי רק לאחר השלמת כל המשימות, תוצג חלוקת המנדטים וְהַתּוֹצָאוֹת הכמעט סופיות. אני יכולה להבטיח שעשינו הכל, כדי שתהליכים מורכבים אלוּ יְבֻצְּעוּ וְיֻשְׁלְמוּ, תוך אמון מלא בהליך וּבִשְׁקִיפוּת מוחלטת".

"אנחנו מצידנו נעשה את המיטב, כדי שהמשימה תושלם עד ליום שישי בבוקר, ושהתוצאות הכמעט סופיות יפורסמו עוד טרם כניסת השבת. לכן, זִכְרוּ שכולנו נדרשים לְעִצְבֶי בָּרְזֶל".

"לצערי, אנחנו מתמודדים בבחירות האלה עם נסיונות עיקשים להטיל ספק באמינות תהליך הבחירות וְתוֹצְאוֹתָיו, באמינות ועדת הבחירות וּבאמינות שלנו – של נושאי התפקידים בוועדה. ניסיונות אלו מתקיימים בעיקר ברשתות החברתיות. אולם, הם לא רק שם, וניכר כי המהלכים מוּבְנִים ומתוכננים היטב. ניסיונות אלה באים גם מטעם גורמים פוליטיים".

"טוב יעשו מפיצי טענות הכזב אם יחדלו ממעשיהם, המהווים פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. אני קוראת לציבור, וּלְאָנְשֵי הציבור, במיוחד בימים הקרובים, לחדול מאמירות המקעקעות את אמון הציבור בְּתוֹצְאוֹת הבחירות, להימנע מהפצת מידע בלתי מבוסס, וּבְכֹל הנוגע לפרסום נתוני התוצאות – להסתמך אך ורק על מידע רשמי מטעם ועדת הבחירות המרכזית".

קלפי בבית החולים אסף הרופא | צילום: ועדת הבחירות המרכזית.
קלפי בבית החולים אסף הרופא

8:41 – המצביע החולה הראשון הגיע במונית להצביע בקלפי לחולי קורונה באיצטדיון טדי בירושלים

8:24 – אחרי נפילת כמה אוהלי מתחמי בחירות גם בצפון, בוועדת הבחירות נערכים לשלוח כחלופה את ה"קלפי בוס" – אוטובוס ובו קלפי – למקומות שבהם לא ניתן להקים מחדש את האוהלים

8:17 – בוועדת הבחירות המרכזית מעריכים שבנתב"ג יצביעו כ-1,500 בעלי זכות הצבעה. מתוך 2,600 איש נוספים שצפוים לנחות לאורך כל היום

8:14 – קלפי אחת בבית הכרם בירושלים נפתחה רק כעת. הסיבה: זו הקלפי שבה מצביע נשיא המדינה ראובן ריבלין. הסיבה לעיכוב היא בגלל שצוות האבטחה של הנשיא ביצע עדיין סריקות במקום

8:09 – המנהלת הרפואית של 'מגן ישראל' ד"ר אורלי גרינפלד ברשת ב' על יום הבחירות: "ההמלצה היא שילדים לא יגיעו, לשמור על ריחוק ומיגון" .

8:08 – מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס לרשת ב: "כל מה שעשינו בחודשים האחרונים זה לחזק את שכבות ההגנה למניעת האפשרות לפגיעה בטוהר הבחירות. כמעט בכל קלפי יש מצלמת גוף למפקח, ובמקרים חריגים הטיפול יעשה בזמן אמת – גם מהלך הספירה יתועד כולו"

8:07 – מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס לרשת ב': "ועדת הבחירות היא הגוף היחידי במגרש הפוליטי שאינו פוליטי. כל הפעולות הן בהתאם להוראות הדין. וככל שהן אינן מוצאות חן – מוזמנת הכנסת לשנות את חוק התעמולה"

7:29 – מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס בגל"צ על סיום ספירת הקולות: "עושים את כל המאמצים כדי שזה יקרה עד ליום שישי בצהריים, למרות התהליך המורכב של ספירת המעטפות הכפולות – שמספרן המוערך הוא 500-600 אלף. יכול להיות שנוכח הירידה בתחלואה יפחת גם מספר המעטפות הכפולות"

7:00 – מעכשיו 6,578,084 בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע ב-13,685 קלפיות, בהן 751 קלפיות לחולי קורונה ומבודדים. הקלפיות ייסגרו ב-22:00, אז יפורסמו המדגמים

מערכת הבחירות הרביעית בשנתיים האחרונות מגיעה לשיאה הבוקר (שלישי), עם תחילת ההצבעה. 6,578,084 בעלי זכות הצבעה, מהם 78% יהודים ו-17% ערבים, יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע עבור אחת מ-37 הרשימות המתמודדות לכנסת ה-24.

היום יוצבו ברחבי הארץ 12,127 קלפיות, זאת בנוסף ל-104 קלפיות בנציגויות ישראל בחו"ל שבהן כבר החלה ההצבעה. כל בוחר רשאי להצביע בקלפי אליה הוא משויך, ורק שם הוא רשאי לבחור.

נהלי הצבעה בתקופת קורונה

  • ועדת הבחירות שמה לה למטרה ליצור איזון ראוי בין קיום הבחירות באמות בחירה דמוקרטיות ושמירה על קיום ערכי היסוד של השיטה, לצד מתן אפשרות לכל בעל זכות בחירה להצביע – תוך כדי נקיטת כל האמצעים לשמירה על בריאות הציבור.
  • אזרח או אזרחית המעוניינים לממש את חובתם הדמוקרטית ולהצביע ביום הבחירות לכנסת ה-24, יגיעו אל הקלפי שאליה הם משויכים לפי ספר הבוחרים של מדינת ישראל.
  • בכדי לשמור על בריאות הציבור, נקטה הוועדה מקבץ של פעולות ובהן, הפחתת העומסים בקלפיות על ידי צמצום מספר הבוחרים הרשומים בכל קלפי. כתוצאה מכך, הוגדלו משמעותית מספר הקלפיות בכל רחבי הארץ.
  • בכל קלפי יוצבו, ככל הניתן, שני פרגודים. באופן זה, הליך ההצבעה יהיה מהיר יותר ויתקצרו זמני ההמתנה.
  • בכל אשכול קלפיות תנותב כניסת ויציאת הבוחרים על ידי סדרנים, בצורה מסודרת – כך שיופחתו העומסים בכניסות וביציאות למתחם. המצביע יידרש להמתין בסבלנות לתורו מחוץ למקום הקלפי.
  • לפני הכניסה למקום הקלפי יהיו סימונים בולטים על הרצפה וסרטי סימון שיעזרו בשמירת מרחק של שני מטרים בין אזרח לאזרח. בנוסף, יוצב בכל אשכול קלפיות סדרן ממונה קורונה, שיאכוף את ההנחיות לעטות מסיכות ושמירת מרחק.
  • בחדר ועדת הקלפי, יוצבו מחיצות שולחניות בין חברי וועדת הקלפי ובין המצביע.
  • צוות הקלפי הונחה לחטא באופן תדיר את עמדת ההצבעה ואת שולחן העבודה של ועדת הקלפי.

תהליך ההצבעה:

הבוחר יתבקש לחטא את ידיו, בכניסה למקום הקלפי.

  • לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי.
  • לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי.
  • מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.
  • המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), אותה יטיל לתוך תיבת הקלפי.
  • בסיום ההצבעה יצא הבוחר ממקום הקלפי, ויימנע מהתמהמהות במתחם.

ההצבעה לבחירות לכנסת ה-24 תהיה במתכונת רגילה למעט מספר סייגים:

  • כל המצביעים וכל חברי ועדת הקלפי יעטו מסיכות לאורך כל יום ההצבעה, שימו לב כי ישנה חובה לעטות את המסכה מעל האף.
  • מזכיר ועדת הקלפי רשאי לסרב כניסה והצבעה של אזרח אשר אינו עוטה מסיכה על פניו (למעט במקרים חריגים בהם ישנו אישור מיוחד מרופא על אי חבישת מסיכה).
  • בעת ההזדהות באמצעות תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בפני מזכיר ועדת הקלפי ולפני ההצבעה עצמה, על המצביע להוריד את המסכה עד גובה הסנטר לצורך זיהוי – מיד לאחר הזיהוי על ידי ועדת הקלפי, הוא יחזיר את המסכה על פניו.
  • הבוחר יתבקש לחטא את ידיו פעמיים: בפעם הראשונה בכניסה לחדר ועדת הקלפי, ובפעם השנייה – טרם ההצבעה.
  • הצבעה של אדם חולה או מבודד בקלפי "רגילה" הינה עבירה על החוק ומסכנת את שאר האנשים בקלפי כמו גם את חברי ועדת הקלפי.

קלפיות "הצבע וסע"

  • בהתאם להוראות חוק הבחירות לכנסת, חולים מאומתים ומצביעים החייבים בבידוד יהיו רשאים להצביע ביום הבחירות לכנסת ה-24, שיתקיימו ב- 23 במרץ 2021, ויוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית.
  • ועדת הבחירות המרכזית לכנסת תקים לצורך כך, קלפיות ייעודיות לחולים מאומתים בלבד (שמחלימים בביתם) וקלפיות למבודדים בלבד.
  • הקלפיות ימוקמו במתחמים נפרדים לחלוטין מהקלפיות הרגילות, כאשר קלפיות לחולים מאומתים יהיו במתחמי "הצבע וסע" בלבד, ואילו קלפיות המבודדים יהיו חלקן בסניפים של קופת חולים כללית ובמבנים ציבוריים וחלקן במתחמי "הצבע וסע".
  • במידה ובאזור המגורים של המצביע המבודד לא קיימות קלפיות ייעודיות למבודדים, עליו להצביע בקלפי "הצבע וסע "
  • חשוב לציין, יהיו שני סוגים של קלפיות "הצבע וסע". האחד מיועד לחולים מאומתים, והשני מיועד למבודדי בית. חולה מאומת לא יוכל להצביע בקלפי "הצבע וסע" המיועדת למבודדים וכן להפך.
  • לחולה מאומת אסור להגיע באופן עצמאי, ולכן יגיע בהסעה מיוחדת מטעם ועדת הבחירות המרכזית. הזכאות להסעה היא אך ורק לחולים מאומתים שמופיעים ברשימת החולים של משרד הבריאות בטווח הזמן של עשרה ימים לפני יום הבחירות.
  • המצביע המבודד יצטרך להגיע ברכבו הפרטי, כאשר הוא נוסע לבדו, ו/או עם בני אותו משק בית, שגם הם מחויבי בידוד. באם אין באפשרותו להגיע לקלפי, ועדת הבחירות המרכזית מקימה מערך היסעים לטובת כל אותם מבודדי בית שאין ברשותם רכב פרטי.
  • אם הבוחר יגיע עם בוחר נוסף שהוא בן משפחה, הנלווה יידרש לצאת מהרכב ולהמתין בזמן תהליך ההצבעה וכן להפך. (בהנחה וגם בן המשפחה חולה או מבודד).
  • היציאה מהבית תהיה אך ורק לצורך הצבעה, ללא כל עצירת ביניים.
  • חולה מאומת יצביע אך ורק בקלפי המיועדת לחולים מאומתים. יחד עם זאת, מבודד יצביע בהתאם למצבו הבריאותי. להלן תרשים זרימה, המסביר את ההבדל במקום ההצבעה, בין מבודד בעל תסמינים, לבין מבודד ללא תסמינים.

הצבעה במעטפות כפולות

  • קיימים סוגים מסוימים של אוכלוסיות, הזכאיות להצביע במעטפות חיצוניות (כפולות), ביניהן: חיילים, אסירים, נציגים דיפלומטים של מדינת ישראל וכן שליחי קק"ל והסוכנות היהודית, שוטרים ואוכלוסיות אחרות.
  • השנה, בשל מגפת הקורונה, אפשרה ועדת הבחירות המרכזית הצבעה במעטפות חיצוניות (כפולות) בקלפיות ייעודיות גם עבור האוכלוסיות הבאות: אזרחים השוהים בבתי אבות ובתי הדיור המוגן, אזרחים המחויבים בבידוד בשל נגיף הקורונה וחולים מאומתים.
  • נהלי ההצבעה בקלפי בהן מצביעים במעטפות חיצוניות (כפולות), הינם זהים לחלוטין לנהלי להצבעה בקלפי רגילה, למעט העובדה שהאזרח אינו מכניס את המעטפה ובה הפתק שלו לתיבת הקלפי אלא מכניס את אותה מעטפה למעטפה חיצונית עליה ועדת הקלפי רושמת את פרטיו – ורק אז תוכנס המעטפה לתיבת הקלפי.
  • בנוסף, ספירת המעטפות הכפולות אינה מתבצעת בקלפי עצמה, אלא על ידי עובדי ועדת הבחירות המרכזית בירושלים, לשם משונעות המעטפות בתום ההצבעה.

קלפיות לבוחרים בבידוד בית

  • ועדת הבחירות המרכזית החליטה כי אזרחים אשר משרד הבריאות החליט כי הם שוהים בבידוד בשל מגע עם חולי קורונה מאומתים, או שהם חזרו מחו"ל בעשרת הימים שקדמו לבחירות, יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית בהצבעה בקלפיות ייעודיות אשר יפוזרו בכל רחבי הארץ.
  • לפי החלטת ועדת הבחירות בכל רשות מקומית ומועצה אזורית אשר קיימים בהן מבודדים, תוצב לפחות קלפי ייעודית אחת. ברשויות בהן יהיו מבודדים רבים – יוצבו קלפיות נוספות בהתאם לצורך. בנוסף יוקמו מתחמי "הצבע וסע" לטובת אותם מצביעים.
  • במידה ובאזור המגורים של המצביע המבודד לא קיימות קלפיות ייעודיות למבודדים, עליו להצביע בקלפי "הצבע וסע".
  • המבודד יצטרך להגיע ברכבו הפרטי, כאשר הוא נוסע לבדו, ו/או עם בני אותו משק בית, שגם הם מחויבי בידוד.
  • באם אדם אחר מסיע את המבודד, על המבודד לשבת במושב אחורי, עם חלונות פתוחים, ועל הנהג ועל המבודד להיות עם מסיכות.
  • באם אין באפשרות המבודד להגיע לקלפי, ועדת הבחירות המרכזית מקימה מערך היסעים לטובת כל אותם מבודדי בית שאין ברשותם רכב פרטי. פרטים לגבי מערך ההיסעים יפורסמו בהמשך.
  • מבודד בעל תסמיני קורונה, יצביע בקלפי "הצבע וסע" לחולים מאומתים.
  • אזרח שקם ביום הבחירות עם תסמיני קורונה, והוא אינו מבודד, ירשום עצמו כמבודד במשרד הבריאות בכתובת הבאה: https://www.gov.il/he/service/quarantine-self-report וייגש להצביע בקלפי למבודדים.
  • בכל הארץ עתידות להיות מוקמות 749 קלפיות למבודדים. מיקומן של קלפיות אלו יפורסם באמצעי התקשורת ובאתר וועדת הבחירות המרכזית: https://bechirot24.bechirot.gov.il
  • יצוין כי קלפיות אלו לא ישמשו אזרחים אשר אינם חייבים בחובת בידוד.
  • את הספירה של המעטפות בקלפיות הייעודיות של מבודדים יבצעו עובדי ועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת ירושלים.

הליך ההצבעה:

קלפי ייעודית למבודדים:

  • המצביע יתבקש לחטא את ידיו בכניסה למקום הקלפי.
  • המצביע יידרש לחתום על הצהרה כי הוא שוהה בבידוד.
  • לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי.
  • לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי, ומיד לאחר שאושר הזיהוי יחזיר את המסכה לפניו.
  • מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.
  • המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, תוכנס המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה ירשמו פרטיו של המצביע על ידי וועדת הקלפי. המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.
  • בסיום ההצבעה יצא הבוחר ממקום הקלפי לעבר רכבו או למונית ההסעה, ויימנע מהתמהמהות במתחם .
  • מיד לאחר ההצבעה יחזור המצביע להמשך הבידוד בביתו.

קלפי "הצבע וסע":

  • המצביע המבודד יגיע אל מתחם "הצבע וסע", יחנה את מכוניתו בסמיכות לקלפי במקום המוגדר לכך, וילך לעבר הקלפי.
  • לאחר מכן, המצביע יבצע את פעולת ההצבעה באותה צורה כמו בקלפי ייעודית למבודדים.

קלפיות לחולים מאומתים

  • על פי החלטת ועדת הבחירות המרכזית, בכל רשות מקומית ומועצה אזורית אשר קיימים בה חולים מאומתים, תוצב לפחות קלפי ייעודית אחת. ברשויות בהן יהיו חולים רבים – יוצבו קלפיות נוספות בהתאם לצורך. קלפיות אלו ימוקמו במתחמי "הצבע וסע" לחולים מאומתים בלבד.
  • יצוין כי קלפיות אלו לא ישמשו אזרחים אשר אינם חולים.
  • אזרח המאומת כחולה קורונה ורוצה להצביע, יגיע אל קלפי "הצבע וסע" הקרובה למקום מגוריו ויצביע אך ורק בה.
  • לחולה מאומת אסור להגיע לקלפי באופן עצמאי, ולכן יגיע בהסעה מיוחדת מטעם ועדת הבחירות המרכזית. הזכאות להסעה היא אך ורק לחולים מאומתים שמופיעים ברשימת החולים של משרד הבריאות בעשרת הימים שלפני יום הבחירות.
  • שעות ההצבעה של חולים מאומתים יחלו בשעה 08:00 בבוקר ויסתיימו בשעה 19:00 בערב. ביום הבחירות ניתן להזמין הסעה לקלפי עד השעה 16:00 אחר הצהריים. המונית תהיה עם מחיצה בין הנהג לנוסע. ההסעה תהיה אישית, אולם אם יש צורך להסיע מספר חולים מאומתים שהם מאותו משק בית, הם יוכלו לנסוע ביחד.
  • חולה מאומת שיודע שביום הבחירות הוא יוגדר כחולה מאומת, וירצה להצביע, יוכל להזמין את ההסעה בתקופה של 10 ימים שלפני יום הבחירות.
  • על-מנת לבצע הזמנת נסיעה, יש ללחוץ על הקישור הבא: https://orders.bontour.co.il/, ולמלא את פרטיך
  • אם נתקלת בבעיה בעת ביצוע ההזמנה, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות במספר: 5969*. מודגש כי מוקד השירות של החברה יתכנן לאיזה קלפי ייעודית ייסע המצביע, וכל זאת בכדי להפחית עומסים.
  • מיקום הקלפיות יפורסם באמצעי התקשורת ובאתר וועדת הבחירות המרכזית: https://www.bechirot24.bechirot.gov.il/.
  • את הספירה של אותן מעטפות יבצעו עובדי ועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת בירושלים.

הליך ההצבעה:

קלפי "הצבע וסע": חולה מאומת המסוגל לצאת ממונית ההסעה לצורך הצבעה

  • המצביע יגיע אל מתחם "הצבע וסע" באמצעות ההסעה, נהג ההסעה יחנה את המכונית בסמיכות לקלפי במקום המוגדר לכך, והמצביע יצעד לעבר הקלפי.
  • לאחר מכן, המצביע יבצע את פעולת ההצבעה כבקלפי ייעודית למבודדים:
  • המצביע יתבקש לחטא את ידיו בכניסה למקום הקלפי.
  • המצביע יידרש לחתום על הצהרה כי הוא שוהה בבידוד.
  • לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי.
  • לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי, ומיד לאחר שאושר הזיהוי יחזיר את המסכה.
  • מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.
  • המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, יכניס את המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה ועדת הקלפי תכתוב את הפרטים האישיים של המצביע.
  • המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.
  • בסיום ההצבעה יצא הבוחר ממקום הקלפי לעבר רכבו או למונית ההסעה, ויימנע מהתמהמהות במתחם .
  • מיד לאחר ההצבעה יוחזר המצביע לביתו באותה המונית שהביאה אותו לקלפי.

קלפי "הצבע וסע": חולה מאומת אשר לא מסוגל לצאת ממונית ההסעה לצורך הצבעה

  • המצביע יישאר במונית, ומזכיר הקלפי יגיע אליו.
  • המצביע יפתח חריץ בחלון המונית ויעביר את תעודת ההזדהות למזכיר הקלפי שייגש למונית. לאחר מכן, מזכיר הקלפי ימסור לו את מעטפת ההצבעה הכחולה.
  • המצביע יידרש לחתום על הצהרה כי הוא שוהה בבידוד.
  • פרגוד הקלפי עם מגש הפתקים יוצמד למכונית, כך שהמצביע יוכל לבחור את הרשימה הרצויה לו, בעודו במונית.
  • המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר, ושים אותו במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, תוכנס המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה ועדת הקלפי תכתוב את הפרטים האישיים של המצביע.
  • המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.
  • מיד לאחר ההצבעה יוחזר המצביע לביתו באותה המונית שהביאה אותו לקלפי.

קלפיות בבתי אבות, דיור מוגן ומקבצי דיור

  • לקראת הבחירות לכנסת ה-24, וכדי לפשט ולייעל את תהליך ההצבעה עבור אוכלוסיות בסיכון, החליטה ועדת הבחירות המרכזית להציב קלפיות בבתי האבות, בבתי הדיור המוגן ובמקבצי דיור בכל רחבי ישראל.
  • בכל מוסד ובו יותר מ-30 דיירים או מאושפזים תוקם קלפי ייעודית.
  • ועדת הבחירות המרכזית הציבה את הקלפיות כדי להגן על הדיירים וכדי לא לחשוף אותם למגע עם אוכלוסיות אחרות.
  • בקלפיות יוכלו להצביע גם מי שביום הבחירות הוא בעל תפקיד או עובד במוסד בו הוצבו הקלפיות.
  • שימו לב – הקלפי באותם מוסדות אינה ניידת ולא תתאפשר הגעתה אל מאושפזים המרותקים למיטות.
  • מעטפות אלו יספרו על ידי עובדי ועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת בירושלים.

שיטת ההצבעה בקלפיות בתי האבות, בתי הדיור המוגן ומקבצי הדיור:

  • המצביע יתבקש לחטא את ידיו בכניסה למקום הקלפי.
  • לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי.
  • לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי, ומיד לאחר שאושר הזיהוי יחזיר את המסכה על פניו.
  • מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.
  • המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), ולאחר הכנסת פתק ההצבעה למעטפה הכחולה, תוכנס המעטפה הכחולה למעטפה חיצונית, שעליה תרשום וועדת הקלפי את פרטיו האישיים.
  • המעטפה תוטל לתיבת הקלפי על ידי המצביע.

קלפיות במחלקות קורונה

  • חולים המאושפזים בבית חולים במחלקת קורונה, יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית בהצבעה בקלפי אשר תוצב במחלקת האשפוז שלהם.
  • חולה הקורונה יזדהה מול ועדת הקלפי באמצעות תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון.
  • הקלפי מיועדת לחולים במחלקות קורונה אשר אינם מרותקים למיטתם, ויש ביכולתם לגשת אל עמדת ההצבעה שתוצב במחלקה.
  • שימו לב – הקלפי במחלקות הקורונה אינה ניידת, ולא תתאפשר הגעתה אל מאושפזים המרותקים למיטות.

מניעת תחלואה:

  • כל המזכירים המגויסים לעבודה במחלקות קורונה בבתי חולים יהיו מחוסנים או מחלימים.
  • אחד משני מזכירי ועדת הקלפי שנקבע מראש, ייכנס לתוך המחלקה ושאר חברי צוות ועדת הקלפי ימוקמו בחמ"ל המחלקה ויצפו בתהליך ההצבעה באמצעות טלוויזיה במעגל סגור, תוך שימוש במערכת השמע הקיימת בכל מחלקת קורונה ומשמשת את הצוות הרפואי כדי לתקשר עם החולים.
  • המזכיר שנכנס לתוך המחלקה, ימוגן באופן מלא על ידי צוות בית החולים, בתיאום עם משרד הבריאות.
  • במקרה שהבוחר זקוק לליווי מאחורי הפרגוד לצורך פעולת ההצבעה, הוא יוכל להיעזר בחולה אחר השוהה במחלקה, המסוגל לעזור לו בהליך ההצבעה.
  • עם סיום ההצבעה, המזכיר יזרוק לאשפה את כל החומרים שנותרו מיום ההצבעה.

שו"ת ועדת הבחירות

כיצד יצביעו חולי קורונה?

חולי קורונה בבתי חולים: חולי קורונה בבתי חולים יצביעו בקלפי אשר תוצב במחלקת האשפוז. הקלפי במחלקות הקורונה אינה ניידת ועל כן היא מיועדת לחולים במחלקות קורונה אשר אינם מרותקים למיטתם.

חולי קורונה בביתם: חולי קורונה בביתם, יצביעו בקלפי "הצבע וסע" הייעודית לחולים מאומתים. יצוין כי קלפיות אלו לא ישמשו אזרחים אשר אינם חולים. כמו כן, כל חולה מאומת שיגיע להצביע, ימלא הצהרה כי הוא אכן חולה מאומת.

כיצד יצביעו מבודדים?

מבודדים יצביעו בקלפי ייעודית למבודדים, או בקלפי "הצבע וסע" למבודדים בלבד.

היכן ימוקמו קלפיות "הצבע וסע" ומי רשאי להצביע בהן?

קלפיות לחולים מאומתים יהיו במתחמי "הצבע וסע" בלבד, ואילו קלפיות המבודדים יהיו חלקן בסניפים של קופת חולים כללית ובמבנים ציבוריים וחלקן במתחמי "הצבע וסע". מקומן של הקלפיות יפורסם באמצעי התקשורת ובאתר ועדת הבחירות המרכזית.

האם לכל בתי האבות יהיו קלפיות משלהם?

בכל מוסד ובו יותר מ-30 דיירים או מאושפזים תוקם קלפי ייעודית. הקלפי באותם מוסדות אינה ניידת ולא תתאפשר הגעתה אל מאושפזים המרותקים למיטות.

אם אני עובד/ת בבית אבות ביום הבחירות, היכן אני מצביעה?

הקלפיות מיועדות גם לעובדים הקבועים של בתי האבות, (כאלו שיום הבחירות הוא יום העבודה שלהם), ועל כן הם יוכלו להצביע בקלפיות אלו.

אם קיבלתי הודעת בידוד יום לפני הבחירות, כיצד אני מצביעה?

בקלפי המיועדת למחויבי בידוד. כמו כן, במעמד ההצבעה עליך להצהיר כי אכן נכנסת לבידוד.

אם ביום הבחירות קמתי בתחושת חולי, (תסמיני קורונה: איבוד חוש טעם וריח; שיעול; חום מעל 38 מעלות), מה עלי לעשות? היכן להצביע?

עלי להצביע בקלפי "הצבע וסע" לחולים מאומתים.

אם אני מבודד/חולה מאומת ואין ברשותי רכב (עבור מתחם צבע-וסע), האם אוכל להצביע בבחירות?

לאותם מבודדים/חולים מאומתים אשר אין ברשותם רכב, הקימה ועדת הבחירות המרכזית מערך הסעות אל הקלפיות ובחזרה מהן.

אם התחסנתי, אני יכול להצביע בקלפי המיועדת לחולים/למבודדים?

לא.

אני בבידוד, האם אני יכול להצביע?

ועדת הבחירות המרכזית החליטה כי חייבי בידוד שהיו במגע עם חולים מאומתים, או נכנסו לבידוד מכל סיבה אחרת, יוכלו להצביע בקלפיות ייעודיות למבודדים, ובמתחמי "הצבע וסע" למבודדים בלבד. דרך ההצבעה תהיה זהה לקלפי "רגילה" למעט העובדה שהמעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה) תוכנס למעטפה אחרת, שעליה יירשמו פרטי המצביע, והיא תיספר בכנסת, ע"י ועדת הבחירות המרכזית.

אני חולה מבודד בבית וברצוני להצביע. עפ"י חוק בריאות הציבור אסור לי לצאת מהבידוד, איך אגיע לקלפי לצורך ההצבעה?

ועדת הבחירות המרכזית הקימה מערך היסעים ארצי להסעת חולים מאומתים השוהים בביתם. לצורך הזמנת ההסעה, יש להתקשר למוקד השירות של חברת "בון תור", או באמצעות אתר האינטרנט של החברה, דרכו ניתן להזמין את שעת ההסעה.

רכב ייעודי לצורך הסעת חולים מאומתים יגיע לכתובתו, יאסוף את המצביע, יסיע אותו לקלפי ייעודית, שם החולה המאומת יצביע. רכב ההיסעים ימתין עד לסיום ההצבעה ויחזירו לביתו.

איך מתבצעת ההזדהות בעת ההצבעה בעידן הקורונה?

כל מצביע מגיע לקלפי עם תעודה מזהה (רישיון נהיגה, דרכון, תעודה זהות). התעודה צריכה להיות בתוקף והתמונה בה צריכה להיות ברורה. בעת ההגעה לאולם/ כיתת ההצבעה, על המצביע להוריד את המסכה מעל פניו לצורך זיהוי. מיד לאחר שזוהה על ידי חברי ועדת הקלפי הוא ישים בחזרה את המסכה על פניו, ויתחיל את תהליך ההצבעה עצמו.

בעלי מבודד כתוצאה ממגע עם חולה מאומת לקורונה – אני לא אמורה להיות בבידוד, האם אנחנו מצביעים ביחד?

לא, בעלך יצביע בקלפי ייעודית למבודדים ואילו את תצביעי בקלפי רגילה.

כיצד אדע באיזה קלפי להצביע – אם אני חולה ואשתי מבודדת?

לכל אחד מכם תהיה קלפי ייעודית משלו. ועדת הבחירות המרכזית תפרסם את רשימת הקלפיות הייעודיות לפני יום הבחירות.

בעלי עובד בעבודה חיונית ביום הבחירות האם אני יכולה לקחת את ילדי לקלפי?

הבאת ילדים או מלווים אחרים, שאינם נדרשים לשם ההצבעה, אסורה בהחלט וזאת בכדי למנוע תחלואה הנוצרת מעומסים בקלפי. כמו כן, הבחירות בישראל הן חשאיות ואישיות, אי לכך, בקלפי אסורה נוכחות של אנשים שהם אינם מצביעים, פרט לחברי ועדת הקלפי והמשגיחים.

פעולות לצמצום התחלואה

איזה התאמות יעשו בקלפיות ביום הבחירות לשמירת בריאות הציבור?

1) כמות המצביעים בכל קלפי תדולל, כך שיהיו פחות מצביעים בכל קלפי.
2) בזמן ההמתנה להצבעה, יוצבו סימונים בולטים על הרצפה וסרטי סימון שיעזרו בשמירת מרחק של שני מטרים בין אזרח לאזרח.
3) סדרנים שימנעו עומסים בכניסה להצבעה וביציאה ממנה.
4) בחדר הקלפי תוצב מחיצה שקופה בין חברי וועדת הקלפי ובין המצביע.
5) הצבת עמדות חיטוי.
6) הקפדה על לבישת מסיכות.

האם ינקטו פעולות על מנת שחולי קורונה/מבודדים לא יצביעו בקלפיות רגילות?

הצבעה של אדם חולה או מבודד בקלפי "רגילה", הינה עבירה על חוק בריאות הציבור, ומסכנת את שאר האנשים בקלפי, כמו גם את חברי וועדת הקלפי.

בכדי לוודא שדבר זה לא יקרה, משטרת ישראל תערוך בדיקות מדגמיות (באמצעות טאבלטים), באזורי מתחמי הקלפיות הרגילות, לאיתור מפרי הבידוד.

לאור המצב ובכדי למנוע הידבקות או הדבקה, האם ניתן להצביע בקלפי שאינני רשומ/ה בו?

לא. כל בוחר מצביע בקלפי שבה הוא רשום, על פי ספר הבוחרים.

האם אדם הפטור מלעטות מסיכה מטעמים רפואיים יהיה רשאי לבחור?

כן.

מה קורה עם הציוד , פתקי הצבעה, פרוטוקול וכו' של קלפיות הקורונה – האם הם מושמדים לאחר יום ההצבעה?

הציוד המתכלה יושמד. פתקי ההצבעה והפרוטוקולים לא יושמדו.

האם הבחירות צפויות להידחות אם מספר החולים ימשיך לעלות?

דחיית יום הבחירות אינה בתחום סמכותה של ועדת הבחירות המרכזית. הכנסת היא שצריכה להחליט באם לדחות את הבחירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים