שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » 3 שיגורים לעוטף – בת 18 נפגעת חרדה
ההסלמה בדרום
רקטה שנורתה מרצועת עזה אל אזור שדרות יורטה מעט לפני 21:00 בידי לוחמי כיפת ברזל. כעבור שעה וחצי התפוצצה רקטה ליד גדר המערכת במועצת אשכול
תגיות: ,
כיפת ברזל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

התרעות צבע אדום הופעלו הערב (מוצאי שבת) באזור שדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה, בהם קיבוץ גבים, ניר עם, איבים ומפלסים. דובר צה"ל אישר כי רקטה אחת נורתה משטח הרצועה, ויורטה על ידי כיפת ברזל. כעבור כשעה נורתה רקטה נוספת מעזה, והתרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ נירים. דובר צה"ל מסר כי היא נפלה סמוך לגדר הגבול. סמוך לחצות הודיע צה"ל כי זוהה שיגור כושל משטח הרצועה.

עד כה לא דווח על נפגעים או נזק, למעט נערה בת 18 משדרות לקתה בחרדה וטופלה בחדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון. המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב הודיעו כי בשלב זה הלימודים הבוקר יתקיימו כסדרם, וזאת בהתאם להתייעצויות עם גורמי ביטחון.

במקביל, מאות פלסטינים הפגינו הערב בחמישה מוקדים בגבול רצועת עזה. המפגינים שרפו צמיגים וניסו להתקרב לגדר. צה"ל פיזר את המפגינים בפצצות תאורה וברימוני הלם.

ארצות הברית גינתה הערב את ירי הרקטות לעבר ישראל. בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית בטוויטר נכתב: "אנו מגנים את ירי שיגור הרקטות מעזה לישראל. אין שום הצדקה לתקיפות שכאלה".

מוקדם יותר היום נורו 36 רקטות משטח רצועת עזה לעבר יישובי העוטף, בהם המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון. שש רקטות מתוכן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. בעקבות אירועי הירי ובתום דיון הערכת מצב שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הצמרת הביטחונית בקריה בתל אביב, הוא אמר: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה".

ב'כאן חדשות' דווח כי ההערכה בישראל היא כי אם יתחדש הלילה הירי מעזה, אנו בדרך לסבב לחימה. הג'יהאד האסלאמי הוא זה שפתח בירי אמש וחמאס הצטרף. חמאס העביר מסרים לישראל שעשה זאת בגלל המצב בירושלים – אבל אמר גם שלא ימשיכו בירי.

מקורות מצריים מסרו היום לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי משלחת ביטחונית תגיע מקהיר לביקור ברצועת עזה ובישראל בקרוב. המשלחת תיפגש עם גורמים בישראל ועם ראשי ארגוני הטרור הפלשתיניים, בראשם חמאס, בניסיון לעצור את ההסלמה האחרונה.

ישראל פעלה בסוף השבוע בצינורות דיפלומטיים להביא להרגעת הרוחות מול חמאס. היא העבירה מסרים שהיא מעוניינת בשמירה על חופש הפולחן בירושלים ולא בהסלמה. מסרים ברוח זו הועברו לירדנים, למצרים ולמתאם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, תור ונסלנד. גם חמאס הבהיר שהוא לא מעוניין בהסלמה וכי הירי התרחש בגלל העימותים בירושלים.

לאור המצב, צה"ל מתגבר את אוגדת עזה בכוחות לוחמים. לפי הנחיות ראש אגף מבצעים האלוף אהרון חליוה, מתקיים רענון במטרות לתקיפה על רקע החשש להידרדרות ביטחונית רחבה עד כדי מערכה נגד חמאס. בנוסף, הרמטכ"ל כוכבי הנחה להעלות את רמת הדריכות של חיל האוויר. כוכבי גם הודיע היום כי הוא דוחה את טיסתו לארצות הברית שתוכננה להיום בשל ההסלמה הביטחונית.

יו״ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה לירי מעזה: "מחבלי עזה משתוללים בירי נגד תושבי הדרום. פורעים ערבים מבצעים פוגרום ביהודים בלב בירתנו ירושלים. לא בשביל זה הקמנו מדינה. על ממשלת ישראל לפעול מיד בכל הכלים כדי להעניק ביטחון לאזרחי המדינה".

חה"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית הגיב לו: "צבע אדום בדרום, התפרעויות בירושלים. נפתלי בנט, אתה הלא יודע שממשלה שנשענת על רע"מ לא תוכל לעשות דבר נגד התנועה האחות, החמאס. אתה הלא יודע שלא תוכל להילחם בעזה עם ניצן "האג זה אחלה" הורביץ. אתה הרי יודע שזה נוגד את כל מה שהבטחת למצביעיך. הכל מותר בשביל להיות ראש ממשלה?"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. החלאות מעזה ממשיכים בירי וישראל ממשיכה להשתפן, מפגינה פחדנות וממש מתחננת בפני גורמים שונים שיפעלו להפסיק את הירי. אין כל תגובה מישראל ומצהל מול הירי במוצש. החמאס צוחק לגנץ ולביבי בפנים. ביבי פחדן.גיבור בדיבורים. תושבי הדרום בני ערובה,אבל במקום להפגין ולדרוש מנתניהו וגנץ לפעול ,הם מקטרים בקול רפה. החמאס קולט היטב את הפחד. בושה וחרפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים