שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » 1500 מטרות הותקפו בעזה – 4,360 שיגורים לישראל
סיכום מבצע
בצה"ל מודים כי המידע המודיעיני בנוגע לרקטות בעזה לא היה מספק. לפי הערכות, בעזה נותרו עוד כ-10 אלפים רקטות, מאות ארוכות טווח. נחפרו 15 מנהרות לכיוון הגבול
תקיפה בעזה | צילום: שאטרסטוק. Nick_ Raille_07

במהלך מבצע ״שומר החומות״ נתקפו כ-1500 מטרות באמצעות אלפי חימושים. במהלך המבצע בוצעו כ-4,360 נסיונות שיגור לעבר מדינת ישראל, מתוכם כ- 3,400 חצו לשטח מדינת ישראל, כ-680 נפלו בשטח רצועת עזה וכ-280 נפלו בים.

במהלך ימי העימות, בוצעו לעבר ישראל כמות שיגורי הרקטות הגדולה ביותר משטח רצועת עזה, ביחס לפרק הזמן המועט של ימי הלחימה. לפי ההערכות בישראל, ברצועת עזה נותרו בתום המבצע עוד כ-10 אלף רקטות לכלל ארגוני הטרור, ובהן מאות ארוכות טווח.

בצה"ל מודים כי המידע המודיעיני בנוגע לרקטות בעזה לא היה מספק, וזהו אחד מהדברים שהצבא יצטרך לשפר לקראת המערכה הבאה. הצבא יצטרך גם לגבש לעצמו מדיניות בנוגע להמשך ההתעצמות של חמאס, ולקבל החלטה אם לתקוף רכיבי ייצור ומחקר ופיתוח בשגרה.

חוסר המודיעין בנושא כה גדול עד שבפיקוד הדרום היו ממליצים להמשיך במבצע לו היו מצליחים, תוך כדי הלחימה, לגלות את מיקומי בורות השיגור. יחד עם זאת, לפי צה"ל מערך הייצור העצמי של חמאס ספג מכה אנושה וכפולה: חוסלו הבכירים שמומחים בייצור ושדרוג הרקטות כבר בתחילת המבצע ורובם ככולם של מפעלי הייצור הושמדו.

מבצע משמעותי בסבב הלחימה הזה היה תקיפת ה"מטרו" של חמאס. בצה"ל מסבירים כי השלכות התקיפה הזו, במסגרתה הושמדו כ-100 ק"מ של מנהרות, עדיין לא ידועות באופן ברור וכי רק עכשיו חמאס פועל להוצאת גופות הפעילים מהמקומות השונים.

ברקע הביקורת הבין לאומית על תקיפת הבניין של הסוכנויות הזרות ברצועה, במערכת הביטחון אומרים שלצד סוכנויות התקשורת, פעלה במבנה תשתית לוחמה אלקטרונית. גורמים בצה"ל אומרים כי המערכה הזאת צריכה להביא את צה"ל לשינוי של דפוסי הפעולה בעזה, כדי לשמר יציבות והרתעה לטווח-ארוך.

עוד העריכו בצה"ל כי לאחר פינוי ההריסות בעזה, יתברר שמספר ההורגים לחמאס גבוה יותר מהמספרים שפורסמו על ידה. העמדה בצבא היא כי גם במסגרת המבצע שהוגדר כמבצע מהאוויר בלבד, היה נכון להוציא אל הפועל את התוכנית להשמדת רשת המנהרות ההגנתיות, מה שכונה "המטרו" של חמאס, למרות שלא תוכנן מבצע קרקעי. זאת, מתוך התפיסה כי נכון היה לנצל את ההזדמנות שנוצרה.

באווירת הסיכומים, בצה"ל אומרים כי נחפרו 15 מנהרות לכיוון הגבול עם ישראל אך שבע מהן לא היו כשירות לפשיטה על הגבול. נתון זה האיץ את הרעיון לפגוע ולשבש את יכולות המנהרות של חמאס ולצאת למתקפה רחבה על המטרו של עזה ולאחר מכן חלקים נוספים ממנו ברצועה. בין הדוחפים למימוש הרעיון המבצעי של ההונאה ולאחר מכן תקיפה של 'המטרו' היה מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים