שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 1,500 ש"ח לכל משפחה; בישיבות הרבה יותר
עלות מס החד פעמי
ישיבת חברון לבדה המונה כאלף ושש מאות בחורים כן ירבו תשלם ₪416,907.84, בשנה. ישיבת מיר ברכפלד המונה 700 בחורים כן ירבו תשלם ₪169,272.18 בשנה
יעקב ליצמן ואורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת

משפחה חרדית ממוצעת תשלם מעל לאלף וחמש מאות שקלים נוספים בשנה רק עבור מס החד פעמי, כך עולה ממסמך שהופק בלשכת ח"כ אורי מקלב בדיוני התקציב. על פי נתוני הלמ"ס בישראל חיים מיליון ומאה חרדים בישראל, בכל משפחה ממוצעת מהציבור החרדי ישנם 6.6 ילדים, כ166,666.6 בתי אב חרדים. על פי הבדיקה עולה כי כלל בתי האב החרדים בישראל ישלמו מעל למאתים ותשעים מיליוני שקלים עבור מס החד פעמי בשנה, זאת מלבד עלויות שמחות, אירוח וכדומה.

ח"כ אורי מקלב: "הגזירה הזו על מוצרי החד פעמי מצטרפת לגזירות נוספות של התנכלות מכוונת כלפי הציבור החרדי, מעבר להכנסות והעשרת קופת המדינה אין בכך דבר, רק מייקר את המוצרים ומכביד על הציבור תוך ניכור המגיע מפערים מנטליים. משרד הבריאות לא מאפשר שימוש בכלי פלסטיק רב פעמים ומשרד האוצר מייקר את הכלים החד פעמיים"

בלשכת ח"כ מקלב בדקו אף מה תהיה תוסף המס בעולם הישיבות. החישוב נעשה לפי מפתח של מאה סועדים. עלות התוספת למאה בחורים תעמוד על 1752.3 ש"ח לחודש. ובשנה יעמוד תוספת המס על למעלה מעשרים אלף שח לכל מאה בחורים.

עוד בנושא:

יצויין כי עלות זו הינה תוספת המס המגיע על מחיר המוצר אותו לא חישבו בגלל פערי המחירים השונים בין רשתות השיווק השונות. על פי נתוני ועד הישיבות כיום בישראל ישנם כשישים אלף בני ישיבות מעל גיל 16.5.

על פי המסמך שהופק בלשכת ח"כ אורי מקלב, ארבע עשר מיליון שקלים וחצי – זו עלות תוספת המס על כלי החד פעמי לעולם הישיבות בשנה. יותר מיליון שקלים לחודש!.

ישיבת חברון לבדה המונה כאלף ושש מאות בחורים כן ירבו תשלם ₪416,907.84, בשנה. ישיבת מיר ברכפלד המונה 700 בחורים כן ירבו תשלם ₪169,272.18 בשנה. באור ישראל יאלצו לשלם ₪145,090.44, בעטרת שלמה של הרב סורוצקין ישלמו ₪217,635.69, בישיבת פונוביז' יפרדו מ₪416,907.84, תורה בתפארתה – ₪241,817.40, ישיבות אורחות תורה ובית מתתיהו ₪193,453.92 כל אחת מהם ובתיפרח ישלמו ₪241,817.40. כאמור סך כל העלויות עומדת על ארבע עשר מיליוני שקלים וחצי לשנה.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. אני רוצה לדון לזכות!!! ליברמן שליח טוב הוא החליט לייקר את החרדיים, בפרט בשבתות ובחגים,ולכל הגלגולים(חתולים) שלא זכו ליקר את השבת זכו לתקציב לא מועט, לכן העלה את החד פעמי בכדי שנזכה לאוכל כמו בני מלכים!!! ושלא נפרנס את את החכים ורשות המיסים, אז אל תהיו כפויי טובה, תפסיקו לקנות בבקשה! וכך לא תגדל ההוצאה ולא נצטרך לשלם מיסים גבוהים שעליהם בנו השרים…
    כשאין קונים השווקים מלאים וזוכים להורדת המחירים.
    עברנו את פרעה נעבור גם את זה…😜
    ובס"ד הנה הגאולה קרבה…

  2. מה עם שטיפת כלים ? איך במסעדות ובאולמות ארועים כן שוטפים כלים ? איך בקחדרי אוכל של הקיבוצים (טפו טפו טפו ) כן דוטפים כלים ?
    אז ארוחות שבת וחג יעשו בחד פעמיים וביום יום ישטפו כלים .

  3. קל להציג את הקואליציה כרעה אבל איפה הח"כים שלנו? נכנסו לוועדות? נלחמו? או ישבו רגל על רגל ובסוף צעקו שהכל אשמת הקואליציה. בושה.

    1. לחכים שלנו אין יום ואין לילה
      מי שמחפש להשמיץ לא יבין את זה
      השם שלך לא משנה כי באמת לא משנה לך מה יהיה העקר יש את מי להשמיץ
      אם אנשים לא היו מדברים כמוך, לפני הבחירות
      הממשלה היתה אחרת היום
      לתשומת כל מי שישב בבית "שב ואל תעשה" ובפועל עשה הרבה מאד- איפשר הקמת ממשלה כזו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים