שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חמאס פרסם הקלטה של "שבוי" ותמונות של שליט
לוחמה פסיכולוגית
בתחקיר של אל-ג'זירה שודרה הקלטה שבה נשמע לכאורה שבוי ישראלי מתחנן לשחרורו, לצד ריאיונות עם אנשי חמאס שהשתתפו בחטיפה • בלום: "מניפולציה זולה"
גלעד שליט בשבי | צילום: אל ג׳זירה

ארגון הטרור חמאס פרסם ברשת אל-ג'זירה תיעודים חדשים של גלעד שליט מהתקופה בה הוחזק בשבי הארגון ברצועת עזה. שליט נראה בתיעוד מבצע פעולות יומיומיות בעודו נמצא בשבי, אוכל, משחק בכדור, ועוסק בספורט.

מרוואן עיסא, סגנו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מחמד דף, התראיין בטשטוש פנים וחשף כי לאחר חטיפת גלעד שליט יצרו איתם קשר מספר מתווכים מהרשות הפלסטינית וממצרים כדי שישחררו את שליט. "עברנו אותו ממקום למקום כדי לשמור עליו. הרשות ומצרים ניסו לסיים את הפרשה בשקט".

במהלך הראיון גילה עיסא כי מוחמד דף נפגע במהלך ניסיון חיסול של ישראל. "ניהלנו את המערכה באופן חכם ועברנו בין מקום אחד לאחר והיינו נתונים לניסיון חיסול. כמה ממפקדי המועצה הצבאית, וביניהם אבו ח'אלד א-דף, נפגעו".

מרוואן עיסא בפנים מוצללות | צילום: אל-ג'זירה

בהקשר זה ציין עיסא כי מפקד חטיבת עזה בזרוע הצבאית של חמאס, בסאם עיסא, שחוסל בתקיפת חיל האוויר, היה בעל תפקיד משמעותי בהסתרת גלעד שליט בימי השבי שלו. "הוחלט על החטיפה של שליט בצל האווירה הפוליטית. באותו זמן האויב הגביר את תוקפנותו כלפי הפלסטינים ומנהיגי ההתנגדות מכל הפלגים. החלטנו לא לעמוד בחיבוק ידיים, ולכן הוחלט להגיב", אמר.

הם ציינו כי לאחר חטיפתו, תכננו גורמים שונים להשתמש בשליט על מנת להסיר את המצור על עזה. "היינו מוכנים לכל השלבים, הסתרנו את החייל וסירבנו לשחרר אותו תמורת הסרת המצור". עוד אמרו החוטפים כי היו כמה ניסיונות לחטוף בכירים בחמאס, וכי הוצעו סכומים כסף גבוהים תמורת כל מידע שנגע למקום הימצאו של שליט.

שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס הופיעו בתוכנית עם מסכות, וסיפרו על מעורבותם בחטיפת שליט: "יום לפני החטיפה הגענו למקום בו הייתה המנהרה. היינו 300 מטרים מהמטרה. הודיעו לנו באותו יום על הפעילות והציגו לנו את המטרה. אימנו אותנו איך לתקוף טנק, ואז ירדנו למנהרות".

בנוסף לכך, עיסא התייחס גם למערכה האחרונה בין ישראל לחמאס ואמר כי "במבצע האחרון היינו מאוחדים, פעלנו אל מול האויב במערכה למען ירושלים ואל-אקצא, ופעלנו גם בנושא עסקת חילוף השבויים". בתכנית נידונו גם פרטים על המו"מ שנוהל בין חמאס, מצרים וישראל בשבועות שלפני סיום כהונתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שאף התראיין בתכנית.

הוא התייחס למגעים לעסקת שבויים: "יש לנו כרגע את האמצעים להוציא לפועל עסקת חילופי שבוים חדשה. הסוגיה הזו נמצאת בראש סדר העדיפויות של חמאס. אנו מזכירים לאסירינו כי נפעל לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל". עיסא ציין גם כי הפעילים ביחידת הצללים של חמאס שמחזיקים את השבויים הישראלים פועלים כדי לשמור עליהם.

חמאס פרסם ב'אל-ג'זירה' גם הקלטה של "חייל ישראלי שבוי" בו הוא נשמע אומר בעברית קלוקלת כי "אני חייל ישראלי, הנתון בשבי של גדודי עזאדין אל קסאם. אני תוהה ומקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אם כן אני תוהה בשנית האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, דואגים להם ואמונים על שחרורם. הנני מת כל יום מחדש. חיים אינני, מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה פועמת בלבי, נא הצילו".

במערכת הביטחון בודקים כעת את ההקלטה כדי להבין אם מדובר בקולו של אברה מנגיסטו‎. אגרנש מנגיסטו, אימו של אברה טוענת כי לא מדובר בקולו של בנה: "שמעתי את הקלטת כמו כולם, ואני יכולה לומר באופן חד משמעי שלא מדובר בבני, זה אינו הקול שלו. אני מחכה לבן שלי ומקווה לפגוש אותו בקרוב כמו שהבטיחו לי כל הזמן".

מתאם השבויים והנעדרים בלשכת ראש הממשלה ירון בלום מסר בתגובה כי "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע ״שומר החומות״ ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים