שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 1,828 נדבקים חדשים; שיעור החיוביים 2.6%
לקראת ריסון מהודק?
1,828 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול מתוך 71,610 בדיקות • הבוקר תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת שבה היא צפויה להכריז על סגר לילי מצומצם לימי חג החנוכה
מחסום משטרה | צילום: דוברות המשטרה

1,828 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול מתוך 71,610 בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר לפני כינוס ישיבת הממשלה שאמורה להכריע על הגבלות בחנוכה. שיעור החיוביים עומד על 2.6% ו-3% ללא בדיקות סקר. 318 חולים מאושפזים במצב קשה, 100 מהם מונשמים. 2,934 ישראלים נפטרו מפרוץ המגפה.

אחרי סוגיית הסגר הלילי שירד מהפרק בשל קשיים משפטיים, הממשלה צפויה לאשר היום הגבלות התקהלות מחמירות במיוחד – אולם בעלי העסקים ואפילו חלק מהשרים זועמים על ההחלטה. התאגדות רשתות האופנה והמסחר שלחו מסר חריף לממשלה וכתבו: "ראו הוזהרתם!".

כאמור, הבוקר תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת במהלכה היא צפויה להכריז על סגר לילי מצומצם לימי חג החנוכה ביישובים יהודיים, ולאחר מכן בחגים הנוצריים ביישובים ערביים. שרי כחול לבן צפויים להתנגד לסגירת המסחר ושר האוצר ישראל כץ מתכוון לדרוש להזיז את שעת הסגירה ל-18:30 או 19:00. עם זאת, משרד הבריאות יאפשר כנראה למסעדות לפעול במתכונת של איסוף עצמי.

ישנם גם שרים בממשלה שמתנגדים נחרצות, כדוגמת השר פרץ שצייץ אתמול בטוויטר: "אדרוש בישיבת הממשלה מחר שההגבלות תהיינה דפרנציאליות". השר יזהר שי: "אתנגד להצעה בממשלה".

הממשלה צפויה לדון גם בקריטריונים שיקבעו את מדד התחלואה שעל פיו תעבור ישראל לריסון מהודק ולסגר מלא אם תהיה עלייה בתחלואה. משרד הבריאות והמל"ל חלוקים בנושא, כאשר משרד הבריאות נוקט כי יש לעבור לריסון מהודק מ-2,000 חולים מאומתים ביום ומקדם הדבקה של 1.30. המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מציע מנגד מעבר לריסון מהודק ב-3,500 חולים ביום ומקדם הדבקה של 1.35.

לפי הערכת מומחים, אם מגמת התחלואה תימשך כפי שהיא – ישראל תגיע לריסון מהודק בתוך שלושה עד שישה ימים. אם לאחר מכן לא יירד מקדם ההדבקה מתחת ל-1 – לא יהיה מנוס, לדבריהם, מלהגיע לסגר מלא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים