שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » 185,418 חזרו לעבודה, 83% מחל"ת
חוזרים לשגרה
נכון להיום, עומד מספר דורשי העבודה תובעי דמי אבטלה על 570,958 כאשר 56% מהם מצויים בחל"ת, קרי יש להם מעסיק לחזור אליו וסיכויי חזרתם לעבודה גבוהים יותר
סגר | צילום: Maridav, שאטרסטוק

בהמשך לתחזיות האופטימיות שפרסם אמש (שני) משרד האוצר באשר לקצב התאוששות המשק ולאור הצלחת מבצע החיסונים, מפרסם היום (שלישי) שירות התעסוקה כי מאז היציאה מהסגר השלישי שבו לעבודה 185,418 דורשי עבודה, 83% (153,566 בסך הכל) הם כאלה שחזרו מחל"ת. יצוין, כי על פי נתוני שירות התעסוקה מספר דורשי העבודה תובעי דמי האבטלה עומד היום על 570,958 כאשר 56% מתוכם (321,681 דורשי עבודה) הם כאלה המצויים בחל"ת, קרי יש להם מעסיק וממילא סיכויי החזרה שלהם לעבודה גבוהים משל דורשי העבודה שאינם בחל"ת, ואין להם מעסיק לחזור אליו.

הפילוח הגילאי של החוזרים לעבודה מעלה כי 48.4% מהחוזרים הם צעירים (מתחת ל 34), לעומת כ- 37% בגילאים 35-54. הסבר לנתונים ניתן למצוא בפתיחת ענפי המכירות והשירותים, ובכללם הקניונים, חנויות הרחוב, הברים, המסעדות ובתי המלון. יש לשים לב, כי 44.2% מהחוזרים לעבודה הם עובדים בענפי ההוראה, החינוך וההדרכה (27.1%) והמכירות והשירותים (17.1%), גבוה יותר משיעורם בקרב הנרשמים במהלך הסגר השלישי שעמד על 40.3%. מעבר לכך, כאשר ממירים את השיעור למספרים נראה כי במהלך הסגר השלישי נרשמו 44,622 עובדי הוראה, חינוך והדרכה ואילו לאחריו חזרו לעבודה 50,248. פער דומה נראה גם בענף המכירות והשירותים, כאשר בעוד במהלך הסגר השלישי נרשמו 25,121 דורשי עבודה מענף זה הרי שמאז היציאה מהסגר חזרו לעבודה 31,706 עובדי מכירות ושירותים. את הפער הזה מסבירים בשירות התעסוקה בכך שמאז היציאה מהסגר השלישי נפתחו עוד ועוד תחומים שהיו סגורים ערב הכניסה לסגר, כך למשל כיתות ה'-י' אשר פתיחתן כעת תרמה לחזרת יותר עובדי הוראה, חינוך והדרכה מאשר מספר הנרשמים בענפים אלו במהלך הסגר.  

פילוח מגדרי של הנתונים מעלה כי 67.5% מכלל החוזרים לעבודה הן נשים, ובסך הכל 125,194 נשים לעומת 60,224 גברים. נתונים אלו עולים בקנה אחד עם ממצאי הדוח שפרסם שירות התעסוקה השבוע, לפיהם נשים נפגעות יותר מעצם הכניסה לסגרים ומתאוששות מהר ביציאה ממנו, וזאת נוכח העובדה ששיעורן של נשים בקרב ענפי התעסוקה הפגיעים יותר בסגרים מאשר גברים, כדוגמת ענפי ההוראה, החינוך וההדרכה וכן המכירות והשירותים. על כן, הם נרשמות יותר מאשר גברים בכניסה לסגר אך גם חוזרות יותר מאשר גברים ביציאה ממנו.

לדברי ד"ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות של שירות התעסוקה, נתוני החזרה לעבודה מלמדים על התאוששות המשק ועומדים ביחס ישיר למידת הפתיחה של עוד ועוד ענפי עבודה. ככל ששיעורי התחלואה יוסיפו לרדת, אנו עתידים לראות חזרה גבוהה יותר לעבודה. עם זאת, מבהיר ד"ר זהר, כי לא כל דורשי העבודה המצויים כעת בחל"ת עתידים לחזור לעבודה אף שמטבע הדברים סיכויי החזרה שלהם גבוהים משל אלו שאינם מצויים בחל"ת. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים