שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 2,080 חולים אובחנו אתמול, 212 חולים קשה
בוקר החיסון השלישי
פרופ' אש התראיין לגבי פתיחת שנת הלימודים ואמר כי "מרבית המתווה כבר מוסכם. נגבש את שאר המתווה במהלך השבוע הזה"
קורונה | צילום: Melinda Nagy, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 2,080 חולי קורונה חדשים, לצד 487 מחצות ועד השעה שמונה וחצי בבוקר. מספר החולים הפעילים עומד על למעלה מ-18,775, בהם 212 חולים במצב קשה. מדובר בעלייה של 11 חולים מחצות. מספר החולים המונשמים עומד על 37. מספר הנפטרים עומד על 6,474.

הנתונים מתפרסמים ברקע תחילת המבצע לחיסון בני ה-60 פלוס במנה שלישית. נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקיבל ביום שישי את מנת החיסון השלישית ביחד עם רעייתו מיכל, התייחס לסוגייה בכנס ירושלים. "כולם שואלים אותי ביומיים האחרונים איך אתה מרגיש אחרי החיסון? אני ורעייתי מרגישים מצוין אחרי החיסון המשלים".

עוד הוסיף הנשיא: "אני קורא לכל הציבור בישראל לצאת ולהתחסן ולקיים את המצווה הנעלה של ׳ואהבת לרעך כמוך", אמר, "החיסון הוא ההתגלמות של הערבות ההדדית במיטבה. אנחנו רוצים לפתוח שנת לימודים בצורה מיטבית, לחגוג בראש השנה יחד עם כל המשפחה ולחזור לשגרת חיים מלאה".

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס בראיון בכאן ב' לנתוני התחלואה העדכניים מסוף השבוע, ועידכן כי "שיעור הבדיקות החיוביות עבר את ה-3% ואנחנו לא רואים האטה בתחלואה". פרופ' אש הדגיש: "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים. יכול לומר ולהרגיע שמספר המונשמים לא עלה מאוד, אבל זה בהחלט מדאיג אותנו".

"יכול להיות שהחיסון השלישי יספיק ליותר זמן", הסביר, "אני מקווה מאוד שלא נצטרך להתחסן מחדש בכל חצי שנה, ויכול להיות שנצטרך להתחסן בכל שנה מחדש – כמו השפעת".

הוא נשאל האם צפויות הגבלות בחגי תשרי, שיחולו בתחילת החודש הבא, ואמר: "כרגע לא, אנחנו עוקבים אחרי המספרים וככל שנצליח לשלוט במספר החולים שמצבם קשה אז נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות".

פרופ' אש התייחס בראיון בגלי צה"ל לפתיחת שנת הלימודים הבאה: "שני הצדדים, משרד החינוך ואנחנו, רוצים שמערכת החינוך תהיה פתוחה ולא תהיינה הדבקות מיותרות – כך שמרבית המתווה כבר מוסכם. נגבש את שאר המתווה במהלך השבוע הזה".

לדבריו, "במשרד מצפים לראות שלא תהיה עלייה בתחלואה קשה לאחר מתן המנה השלישית, מכיוון שמרבית המאושפזים הם מחוסנים מעל גיל 60".

הוא הדגיש כי "מאחר שזו מנת דחף, היא משפיעה תוך מספר ימים והתוצאות צפויות בשבועות הקרובים". "יש היענות טובה וביקוש לתורים בקופת החולים", ציין, "נגדיל את היצע החיסונים בימים הקרובים, כך שכל מי שירצה יוכל להתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים