שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » השינוי המשמעותי הבא בהנהלת הבנקים
מפנה מקום לבנקאיות
הפיקוח על הבנקים פועל להגדלת הייצוג הנשי בדירקטוריונים של המערכת הבנקאית
בנק ישראל בקריית הממשלה | צילום: אסתר ענבר

הפיקוח על הבנקים העביר למערכת הבנקאית טיוטת תיקון להוראה בנושא הדירקטוריון, שמטרתה גיוון ההרכב המגדרי בדירקטוריונים של התאגידים הבנקאיים, על מנת להבטיח ייצוג הולם לשני המינים בהתאם לשיעורם באוכלוסייה.

בהתאם לתיקון המוצע להוראות המפקח על הבנקים, הדירקטוריון נדרש לקבוע מדיניות לשיעור הגיוון המגדרי בו, לרבות טווח הזמן להשגת היעד ואבני דרך בתהליך היישום. זאת מתוך הבנה כי מינויי דירקטורים חדשים תלויים בתחלופה ובתום הקדנציות של ההרכבים הנוכחיים, ועל מנת לאפשר היערכות לאיתור המועמדות המתאימות ביותר לתפקיד.

"גיוון תעסוקתי מקדם ערכים של שוויון הזדמנויות ומאפשר ייצוג הולם לכלל האוכלוסייה, על שלל גווניה, ובכך תורם גם לארגון ביצירת הזדמנויות לפיתוח רעיונות וגישות חדשות, אמר השבוע המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן.

לדברי אבידן, הפיקוח על הבנקים רואה חשיבות עליונה בהטמעת שוויון מגדרי במערכת הבנקאית. "זהו חלק בלתי נפרד מתפקידה של המערכת הבנקאית כגורם חשוב המשפיע על החברה הישראלית, ומתוך תפיסת בנקאות אחראית ומשפיעה".

אבידן הוסיף וציין, כי "תיקון ההוראה יאפשר לנשים ליטול חלק פעיל יותר בעיצוב אסטרטגיות המשלבות מגוון רחב יותר של דעות, תפיסות וערכים ולהשפיע במוקדי קבלת החלטות עסקיות חשובות של התאגידים הבנקאיים".

בהודעה שפורסמה מטעם בנק ישראל צוין, כי עמדת הפיקוח על הבנקים היא שיש לגלות אחריות חברתית (Social Responsibility) להגשמת ערכי שוויון ההזדמנויות בכללותם, וכחלק מכך לפעול להגדלת הייצוג הנשי בדירקטוריונים ששיעור השתתפותן בו נמוך, יחסית לשיעורן באוכלוסייה. "הפיקוח על הבנקים מקיים דיונים שונים לקידום השיח בנושא זה, בין היתר במסגרת קיום שולחנות עגולים בהשתתפות המשרד לשוויון חברתי, הרשות לקידום מעמד האישה, איגוד הבנקים וחברי הנהלה מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי", לשון ההודעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים