שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 2,300 מכתבי ההתפטרות יוגשו בשעה 14:00
מחאת המתמחים
בלשכת הורוביץ נעשו ניסיונות עד אתמול בלילה למנוע את התפטרות המתמחים היום בשעה 14:00. פגישה של ראש המטה שלו עם בכירי ארגון המתמחים 'מרשם' הסתיימה ללא תוצאות
סטאז'ר נעצר במהלך ההפגנה | צילום: באדיבות המצלם

מכתבי ההתפטרות של כ-2,500 סטודנטים, סטאז'רים ומתמחים יוגשו היום (ה') בשעה 14:00 למשרד הבריאות, זאת כחלק ממחאתם על אי קיצור משך התורנויות הארוכות.

בלשכת שר הבריאות ניצן הורוביץ נעשו ניסיונות עד אתמול בלילה למנוע את התפטרות המתמחים היום בשעה 14:00. פגישה של ראש המטה שלו עם בכירי ארגון המתמחים 'מרשם' הסתיימה ללא תוצאות. בארגון מתחו ביקורת על כך שהשר לא טרח להגיע לפגישה ולא יזם פגישה אישית עם ראשי המחאה.

ד"ר שני סבוראי בנד, מתמחה באורתופדיה בבית החולים קפלן, שחתמה על מכתב התפטרות: "אגיש את המכתב בלב כבד מאוד, והוא ייכנס לתוקף בעוד שבועיים. זה קשה".

היא הוסיפה ב-103FM כי "תחושה קשה, אבל אנחנו מרגישים שאין לנו ברירה. צר לנו שנאלצנו בכלל לממש את המהלך הזה, היינו שמחים מאוד אם ההבטחות שהבטיחו – היו מתקיימות".

המתמחה הסבירה: "חשוב לדעת כמה דברים – ראשית, שהתוספת התקציבית שאנחנו מבקשים כרגע היא מינורית, 30 מיליון שקלים, כדי לאפשר את המתווה שאנחנו מבקשים".

"אנחנו מבקשים תוספת תקנים, כאשר מדובר ברופאים קיימים שמחכים שיהיה להם תקן. אלו רופאים שיושבים וממתינים, לעיתים שנים, עד שיתפנה להם תקן פנוי באחת המחלקות", הדגישה, "היו מי שהגדירו את המתווה כפריצת דרך, ושרים טפחו לעצמם על השכם, אבל בסוף זה פשוט קצת מדי".

כזכור, ארגון המתמחים לרפואה בישראל הודיע אתמול, (ד') במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת מחוץ לכנסת, כי המתמחים מסרבים לקבל את המתווה שהוצג לקיצור התורנויות מ-26 שעות ל-18 שעות בחלק מבתי החולים: "נגיש 2,360 מכתבי התפטרות".

כזכור, המתווה הסופי לקיצור התורנויות לרופאים המתמחים: 18 שעות בכל המקצועות מלבד הכירורגיים. החל מאפריל הקרוב בעשרה בתי חולים בפריפריה. משנת 2026 הקיצור יתרחב לכל הארץ.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, כינסו אתמול מסיבת העיתונאים בנושא הרפורמה לקיצור תורנויות המתמחים, בה אמרה השרה ברביבאי כי "ההיתר שאחתום עליו מוריד את היקף שעות הפעילות ל-18 שעות. אנחנו מבינים שנדרשת הערכות מבחינת בתי החולים ולכן הלכנו למקום שצריך חיזוק – הפריפריה. לא חושבת שהתכנית מושלמת אבל זו פריצת דרך".

"שיקרו אותנו, הונו אותנו", אמרה יו"ר "מרשם" ריי ביטון לעיתונאים: "התעוררנו לבוקר קשה מאוד. סיפרו לנו סיפורים. ביד רועדת ובלב כבד נגיש מחר מכתבי התפטרות של 2300 מתמחים סטאז'רים וסטודנטים. סליחה מהמטופלים. אנחנו מצטערים מהצעד הקיצוני שאנחנו נאלצים לעשות. לאורך כל השנים ניסינו להימנע מהצעד הזה. אנחנו למודי ניסיון ואכזבות. אנחנו לא יכולים לקבל את זה כהישג".

ביטון הסבירה כי "במתווה אין בשורה אמיתית. הדרישות שלנו היו ברורות. לצערי מה שניתן לנו זה קיצור במקצועות שאינם כירורגים. 90% מהמתמחים ימשיכו בתורנויות של 26 שעות ברצף. גם הדרישה שלנו להכניס למתווה מחלקות פנימיות, קורונה ומלר"דים לא נכנסה למתווה- מפקירים את לוחמי הקורונה שנמצאים בקו החזית כבר כמעט שנתיים".

היא הוסיפה: "הייתה אפשרות לתקן את זה. רצינו להגיע למתווה מקובל. אבל לצערנו התערבו מספיק גורמים נגדנו כדי למנוע את התהליך. אנחנו לא מתעלמים מהבשורה בהתחלת קיצור התורניות אבל זה לא מספיק. ממסמסים אותנו שנים. לא ניתן לזה לקרות. סליחה מאזרחי מדינת ישראל".

עוד הוסיפה "כדי שהמתווה יהיה מקובל על המתמחים, 25 עד 30 אחוז מהמתמחים צריכים להיכנס לתוך המתווה כולל פנימיות ומלר"דים בכל הארץ כבר ב-2022. והעובדה שהם מוחרגים מהמתווה בלי שום צפי היא בלתי מתקבלת. בלי התחייבות ומתווה ברור שמתווה באמת את הדרך לקיצור התורנויות, עם תאריך יעד, אנחנו נישאר לנצח עם 90% מהמתמחים שימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים