שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 2,435 מאומתים אתמול – 201 חולים במצב קשה
שיא חדש
98,759 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. 31 מונשמים. 6,473 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. אש: "לא צריך בדיקה סרולוגית כדי להחליט אם להתחסן פעם שלישית"
תגיות:
רופאים במחלקת קורונה | צילום: panyajampatong, שאטרסטוק

הקורונה בישראל: 2,435 מאומתים חדשים אתמול, מתוך 98,759 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. נכון להיום, 201 חולים שמצבם מוגדר קשה, 31 מונשמים. 6,473 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,784,222 מתחסנים מנה ראשונה, 5,373,618 מתחסנים מנה שנייה.

פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן מציין כי "סה"כ 67% יותר מאומתים השבוע לעומת הקודם. גם השבוע מספר הבדיקות גדל, בכ-25%. זה טוב, כי מאתרים יותר מאומתים אבל זה גם מסביר חלק מהעלייה. כנראה שמקדם ההדבקה האמיתי קרוב יותר ל 1.2, אז ירידה של 15% במגעים יכולה להביא לבלימה. הדרך לשם: מנה 3 וחיסון הצעירים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסר הערב כי "מבצע החיסון לבני ה-60 ומעלה במנה השלישית יצא לדרך. מדובר בצעד חשוב שאנו נוקטים במדינת ישראל, שנועד להגן על אוכלוסייה המבוגרת מפני הידבקות בנגיף בקורונה ומפני מחלה קשה. אני קורא למי שמשתייך לקבוצת גיל זו, ללכת ולהתחסן".

"על פי מספר פרסומים, ישנם אזרחים הבוחרים לבצע בדיקה סרולוגית, בכדי לגלות את רמת הנוגדנים בגופם, ובהתאם לכך מחליטים האם להתחסן. אני רוצה להדגיש, אין בכך צורך. בדיקה כזו עלולה ליצור בלבול. אין הצדקה רפואית בהתניית ההחלטה האם להתחסן בתוצאת בדיקה סרולוגית".

"אני חוזר וקורא לציבור כולו: חיסון ראשון, שני או שלישי – צאו להתחסן. החיסון נמצא ככלי היעיל ביותר למלחמתנו במגפה ולהורדת נתוני התחלואה. באמצעות אחוז התחסנות גבוה בציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולחגוג את החגים ביחד", דברי אש.

בהודעה משותפת למשרד התחבורה ומשרד הבריאות נמסר ביום שישי כי "מהיום (30.7.21), נכנסה לתוקף החלטת קבינט הקורנה כי בריטניה, גיאורגיה, קפריסין ותורכיה יוגדרו כמדינות ברמת סיכון מירבי".

"הגדרת מדינות אלה כמדינות בסיכון מירבי אשר היציאה אליהן מחייבת אישור ועדת חריגים עתידה להוריד את כמות הנוסעים. עם זאת, בשלב זה מספר השבים ממדינות אלו אינו ניתן להכלה בטרמינל 1. לכן, בישיבה בין-משרדית בראשות פרויקטור הקורונה בנתב"ג, הוחלט באופן מבוקר ומנוהל כי חלק מהטיסות ממדינות בסיכון מירבי יוסטו לטרמינל 3, בהתאם להיקף התחלואה של השבים מאותן מדינות".

"כלל השבים מחו״ל מחוייבים בבדיקת קורונה (PCR) לפני ההמראה לישראל, בבדיקת קורונה בנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, כאשר ממדינות בסיכון מירבי ואזהרת מסע חמורה נדרש בידוד מלא גם עבור מחוסנים ומחלימים. בנוסף, בישיבה הבין משרדית התקבלה ההחלטה לתגבר ולקדם את הפיקוח והאכיפה על השבים מחו"ל הנדרשים לבידוד שנאסר עליהם להשתמש בתחבורה ציבורית", לשון ההודעה.

משרד הבריאות מבקש להבהיר כי אין שינוי בהכרה של מי שחוסן או החלים בחו"ל. המגיעים לישראל והנם מחוסנים או מחלימים מחו"ל, נדרשים לביצוע בדיקה סרולוגית. תוצאה חיובית מקנה הכרה כמחוסן או מחלים בישראל, וקבלת פטור מבידוד מלא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים