שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 2500 מתמחים הגישו את התפטרותם
הורוביץ נכשל
משרד הבריאות נעל את עצמו ואיבטח את שעריו במאבטחים כדי לא לאפשר לרופאים המתמחים להגיש את 2500 מכתבי ההתפטרות
השר ניצן הורוביץ | צילום: דוברות יח"צ

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים מרשם הגישה לפני זמן קצר את מכתבי ההתפטרות של 2500 מתמחים. ד"ר ריי ביטון הקריאה את מכתבי ההתפטרות כשדמעות זולגות מעינייה: "יום עצוב וקשה מנשוא בו אנחנו נאלצים להגיש מכתבי התפטרות".

עוד אחד מרגעי השפל של משרד הבריאות: המצאה כדין הודבקה על דלת הכניסה הנעולה והמאובטחת ע"י 3 מאבטחים, כך המתמחים נאלצו להדביק את מכתב ההתפטרות על דלת הכניסה. את 2500 מכתבי ההתפטרות הניחו ע"י דלת הכניסה.

יובהר: במקביל למכתב עליו חתומים 2500 מתמחים סטאזרים וסטודנטים. בימים האחרונים חתמו מאות גם על מכתבי התפטרות אישיים אשר יוגשו להנהלות ביהח בתחילת השבוע.

עו"ד סיגל פעיל, המייצגת את ארגון הרופאים המתמחים מרשם ומומחית בדיני עבודה: "זה יום מביך וקשה שבו משרד הבריאות נעל את עצמו ואיבטח את שעריו במאבטחים כדי לא לאפשר לרופאים המתמחים להגיש את 2500 מכתבי ההתפטרות ולכן הנחיתי את הרופאים לבצע "המצאה כדין" ולהדביק את מכתב ההתפטרות על הדלת הנעולה של המשרד ואת 2500 החתימות בכניסה בסמוך לדלת".

עמיעד טאוב, יו"ר אופק חזרה לחיים, הפועל לשיפור מערכת הבריאות בישראל: "ההתייחסות המזלזלת וחסימת המתמחים המדהימים, שבחרו לעסוק בהצלת חיים ודורשים ובצדק לקבל תנאים אנושיים בסיסיים על מנת לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, מביישת את מדינת ישראל ככלל ואת מערכת הבריאות בפרט. עמותת אופק חזרה לחיים תמשיך לעמוד לצידם לשיפור מערכת הבריאות ודאגה לבריאות של כולנו".

בלשכת שר הבריאות ניצן הורוביץ נעשו ניסיונות עד אתמול בלילה למנוע את התפטרות המתמחים היום בשעה 14:00. פגישה של ראש המטה שלו עם בכירי ארגון המתמחים 'מרשם' הסתיימה ללא תוצאות. בארגון מתחו ביקורת על כך שהשר לא טרח להגיע לפגישה ולא יזם פגישה אישית עם ראשי המחאה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ממשלה שמפקירה את המתמחים, פוגעת בבריאות הציבור. במקום ששר הבריאות יטפל במצוקות של המתמחים, הוא מעדיף לבקר ברמאללה טרוריסט. אין ספק, רוחות של שינוי באוויר".

ח"כ יעקב אשר על "משבר המתמחים": "לראשונה בתולדות מדינת ישראל 2,300 מתמחים מתפטרים, מערכת הבריאות קורסת אולם עד כה קולו של בנט לא נשמע. במקום לכנס דיון דחוף האיש עסוק בלתדרך נגד בכירי מערכת הבריאות. יח"צ במקום מעש. זה פייק ראש ממשלה, פייק מנהיגות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים