שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 2500 ש"ח בשנה עבור 116 אלף ניצולי שואה
אושר בועדה
העלות השנתית שהוקצתה למהלך היא כ-300 מיליון ש"ח בשנה, וממנה נגזר על פי נציג משרד האוצר בדיון עלי בינג, סכום התוספת לכל זכאי – 2,509 ₪
קשיש | צילום: OlegRi, שאטרסטוק

במהלך דיון היום (ד') בוועדת העבודה והרווחה, אושרה תוספת של כ-2,500 ₪ בשנה ל- 116 אלף ניצולי שואה ונפגעי התנכלויות אנטישמיות במסגרת חוק ההסדרים.

הועדה אישרה את סעיף 33 המגדיל את המענק השנתי לכ-65 אלף ניצולי שואה שאינם זכאים לתגמול חודשי ולכ-51 אלף נפגעי התנכלויות אנטישמיות וגזעניות בתקופת מלחמת העולם השנייה, מ- 3,991 ל- 6,500 ש"ח.

העלות השנתית שהוקצתה למהלך היא כ-300 מיליון ש"ח בשנה, וממנה נגזר על פי נציג משרד האוצר בדיון עלי בינג, סכום התוספת לכל זכאי – 2,509 ₪.

ח"כ מאיר פרוש: "מדובר בצעד חשוב שלא נותר אלא לברך עליו. טוב שבמקרים כאלה אין אפליה, בשואה נהרגו כאלה שנראים כמו שאני נראה אבל אנחנו נותנים לכולם- מתאחדים ולא בוחנים בין דם לדם. השואה מאחדת את כולם. היום לעומת זאת התקציב הנוכחי מדבר על מתן מענקים, עזרה ותמיכה רק לחלק מהעם וזה דבר שאין לעשותו".

ח"כ יוראי להב הרצנו: "העוני בקרב ניצולי השואה הוא חטא נורא כלפי אותה אוכלוסייה שחוותה תופת ונאלצת לחוות השפלה במדינה שהוקמה כדי להבטיח להם חיים בכבוד ורווחה. מדובר בצעד חשוב מאין כמוהו, כהמשך למהלכים שבוצעו בעבר על ידי השר לפיד בכהונתו כשר אוצר. אני גאה להיות חלק מקואליציה שמביאה דבר כזה בתקציב הראשון שלה ואני מאחל לשר ליברמן תקציבים נוספים עם בשורות כאלה".

אברמי טורם, מנהל הרשות לניצולי שואה בירך על המהלך ואמר "בכל יום שההחלטות האלה לא מתקבלות האנשים האלה נפטרים. אנחנו ברשות קמים כל יום למשימה הזאת, לראות איך אנחנו מאפשרים להם לחיות את שארית חייהם ברווחה". עו"ד גליה מאיר אריכא מהרשות הוסיפה: "התחום הזה עבר מהפך בשנים האחרונות. אנחנו מתקדמים בצעדים יפים ברמה כזאת שניצולים שקיבלו רנטה מגרמניה שהיה נחשב בעבר טוב יותר פונים אלינו בבקשה לעבור להסדר הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים