שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » 3 טיפים שיעזרו לכם למצוא תקווה גם בתקופה קשה
מדריך
אחת התופעות הקשות במהלך מגיפה או אירוע קשה, הוא היעדר התקווה שאנשים חווים, בכתבה מובאים כמה טיפים ליצירת תקווה דווקא בזמנים קשים
תקווה | צילום: PopTika, שאטרסטוק

תקופת הקורונה עלולה להיות מציאות קשה עבור משפחות רבות, ואפילו ברגעים קשים נראה כי אין תקווה באופק, מחקרים מצאו כי כשיש תקווה ואופטימיות זה יכול לגרום לחיים בריאים וארוכים יותר.

היינו רוצים לנסות לשנות קצת את התודעה ולגרום לכם ליצור לעצמכם תקווה דווקא מתי שיותר קשה, ולמרות המגיפה והתקופה הקשה לנסות לקום וליצור יש מאין.

כמובן נפתח ונאמר, שאנחנו כיהודים מאמינים נעזרים הרבה באמונה האמיתית שאין רע יורד לעולם אלא כדי לעשות טוב, וכל דבר "רע" שקורה לנו יש לו סיבה, והדבר אכן מסייע בהבנת המשמעות העמוקה יותר למקרים.

"מקובל מאוד שכאשר אנו מתמודדים עם אתגרים רב-שכבתיים במונחים של כספים, בריאות, אורח חיים, ורק חיים במגיפה, עלינו להתעמק ולעבוד קשה יותר למצוא משהו לקוות עליו," ד"ר דיאנה ברכר , דוקטורט, פסיכולוג קליני וחוקר מגורים לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת ריירסון בטורונטו, אמר ל- Healthline.

עד כמה שתקווה עשויה להיות בלתי מושגת, מחקרים מראים שלמציאת תקווה ואופטימיות יכולה להיות השפעה חיובית על הבריאות הנפשית והפיזית שלך. על פי מחקר שנערך בשנת 2019 , החוקרים מצאו כי אופטימיות קשורה באופן ספציפי לתוחלת חיים ארוכה יותר של 11 עד 15 אחוזים, בממוצע, ולסיכויים גדולים יותר לחיות עד גיל 85 ומעלה.

"מחקרים אכן מצביעים על כך שאנשים שחווים אופטימיות רבה יותר נוטים יותר להזדקן בבריאות ולחיות זמן רב יותר, הם גם נמצאים בסיכון מופחת לפתח מחלות כרוניות, במיוחד מחלות לב וכלי דם" , אמרה ל- Healthline קלאודיה טרודל-פיצג'רלד, דוקטורנטית ופסיכולוגית קלינית בבית הספר לבריאות הציבור בהרווארד TH צ'אן.

היא הוסיפה כי אנשים אופטימיים נוטים יותר לעסוק בפעילות גופנית ולאכול תזונה בריאה, כמו גם פחות סיכוי לעשן, אשר בתורם תורמים לבריאות טובה יותר לאורך זמן. "ישנן עדויות לכך שאופטימיות קשורה לסיכון נמוך יותר ליתר לחץ דם ולעודף משקל / השמנת יתר, ומכאן להפחית את הסיכון למחלות כרוניות ולתמותה מוקדמת בהמשך," אמרה טרודל-פיצג'רלד.

אמנם יש סיבה טובה להיות יותר מלאי תקווה, אך מציאת דרכים לבנות תקווה יכולה להראות מאתגרת. עם זאת, מומחים אומרים כי הטיפים הבאים יכולים לעזור לך להתמקד בצד החיובי של החיים.

1. קח קצת שליטה

הפסיכולוג הנודע והמנוח שיין ג'יי לופז תיאר את התקווה כ"האמונה שהעתיד יהיה טוב יותר מההווה, יחד עם האמונה שיש לך את הכוח לגרום לזה להיות כזה".

"זה אומר במידה מסוימת, אנחנו בשליטה על מה שיקרה. בזמן שהמגפה לא נוכל לשלוט בהרבה – מתי החיסון זמין, מתי אתה זכאי ליטול אותו, אם תחלה – אבל יש דברים שאנחנו יכולים לשלוט עליהם, "אמר ברכר.

בעוד שהרגשות של תחושת חוסר תקווה הם אמיתיים, היא אמרה לחשוב על מה שבשליטתך שיכול להשפיע לטובה על עצמך ועל אחרים היא דרך טובה להתמודד עם הרגשות האלה.


"יש אנשים שבוחרים להיות פרואקטיביים כלפי אנשים אחרים, כמו לעזור לשכנים או לתמוך באנשים שנאבקים, ועל ידי כך הם כנראה מרגישים אופטימיים יותר מכיוון שהם מסוגלים לעשות משהו בניגוד להרגיש תקועים וכאילו שום דבר לא הולך תשתפר, "אמר ברכר.

2. מצא חדשות טובות

לעתים קרובות כאשר אנשים מתמודדים עם סיטואציות מאתגרות, הם משקפים ונזכרים כיצד הם התגברו על אתגרים דומים קודמים. עם זאת, מכיוון שהמגפה היא ייחודית, הפעולה הזו היא קשה ליישום.

"אחת הדרכים להישאר אופטימיות בימינו היא למקד את תשומת ליבנו בבשורות הטובות, כמו התפתחות החיסון, ולהגביל את צריכת החדשות השליליות שלנו מהתקשורת כשאנחנו מרגישים פגיעים יותר, מודאגים או עצובים יותר. זה בסדר לא לקרוא את העיתון במשך כמה ימים כדי להגן על בריאותנו הנפשית, "אמר ברכר.

3. תרגל תודה

בין אם אתה כותב או חושב על מה אתה אסיר תודה, טרודל-פיצג'רלד אמר כי מחקרים מראים שלתרגול חסד באופן קבוע ולהביע הכרת תודה יכולים להגביר את האושר ולעודד אופטימיות "על ידי הזכרת עצמנו שדברים טובים עדיין קורים גם בתקופות חשוכות יותר."

ברכר הסכים, וציין כי לבני אדם יש נטיה שלילית מולדת, מה שמקשה על כך לפעמים.

"קשה במוחנו להיות מכוונים באמת לסיכון, לסכנה ולבעיות מכיוון שההישרדות שלנו תלויה בכך, ולכן יש לנו נטייה להיות טובים בלשים לב לסכנה ולסיכון, אולם נדרש מאמץ מכוון יותר להבחין בדברים שמשמחים אותנו ובדברים שאנחנו יכולים להרגיש אסירי תודה עליהם, ”אמרה.

תחושת תודה דורשת מעשה מכוון, ולא תגובה אינסטינקטיבית. כדי ליזום תודה, ברכר מציע לשאול את עצמך את השאלות הבאות.

אילו דברים טובים קרו היום?

איזה תפקיד מילאתי ​​באותם דברים טובים שקורים?

מה אומר עלי שהדברים הטובים האלה קרו?

"נהיה קל יותר להבחין בדברים הטובים בכל יום ככל שמתרגלים זאת יותר. זה הופך לאיזון נגד לאיזון השליליות, ”אמר ברכר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

מטבע
שער יציג
שינוי
דולר ארה"ב3.280.49
ליש"ט4.63970.579
ין יפני3.09090.214
אירו4.01161.048
דולר אוסטרלי2.61881.292
דולר קנדי2.62751.194
כתר דני0.53951.049
כתר נורבגי0.39231.37
רנד0.2215-1.336
כתר שוודי0.39881.424
פרנק3.62110.678
דינר ירדני4.62570.478
לירה לבנונית0.02170.463
לירה מצרית0.20900.288
עדכון אחרון: 2021-02-25
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה