שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » טראמפ יכנס את הבכירים לישיבת הכרעה
תוכנית המאה
מועד החלת הריבונות הולך ומתקרב, אך גם בישראל וגם בארה"ב עדיין לא הושגו הבנות סופיות • טראמפ יכנס את בכירי הממשל לישיבת הכרעה • וגם: מי המקדמים והמתנגדים?
נתניהו וטראמפ בהכרזה על הריבונות | צילום: הבית הלבן

כשבוע למועד החלת הריבונות ובצל חילוקי הדעות בצמרת הפוליטית בנוגע להחלת הריבונות הישראלית בתמיכתה של טראמפ וארה"ב, צפוי להתקיים דיון 'סופי' שבוע הבא בין בכירי הממשל.

בפגישה צפויים להשתתף חתנו ויועצו של הנשיא ג'ארד קושניר, מזכיר המדינה מייק פומפאו, יועצו האישי של טראמפ אבי ברקוביץ, השגריר בישראל דיוויד פרידמן וגם הנשיא דונאלד טראמפ עצמו. בדיון יקבע האם ינתן לישראל אור ירוק למהלך.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', בפגישתם ידונו הבכירים גם על ההשלכות הצפויות של החלת הריבונות, על גודל החלת הריבונות והאם ינתן אור ירוק לספח חלק מיהודה ושומרון ולא את כל השלושים אחוזים כפי שדובר עליהם בהתחלה.

כאמור, בממשלת ישראל אין הסכמה בנושא. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ לא הצליח להגיע להסכמות בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם שר החוץ אשכנזי עדיין לא החליט אם לתמוך בהחלת הריבונות או לא.

גם בארצות הברית הדעות חלוקות. בממשל טראמפ יש מי שנוטה לתת אור ירוק לישראל להחיל את הריבונות, ויש מי שמנסה להקטין את החלת הריבונות או לדחותה. מי שדוחף לתת אור ירוק להחלת הריבונות הוא השגריר דיוויד פרידמן, שפעל במרץ על ליבם של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ ושר החוץ אשכנזי לתמוך במהלך ולהגיע להסכמות. אך דווקא מי שנראה שמנסה לדחות את המהלך הוא חתנו היהודי של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושניר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים