שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » רגעיו האחרונים של האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל
פרסום ראשון
"מיתת נשיקה": 'בחזית' חושף לראשונה את אשר התחולל בבית החולים 'שיבא ב-10 השניות הקריטיות במהלכן השיב כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה את נשמתו ליוצרה
הלווית האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל | צילום: איחוד הצלה בני ברק

העולם החסידי הוכה בהלם מוחלט לנוכח הסתלקותו הפתאומית של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל והוא במיטב שנותיו.

האדמו"ר זצ"ל זכה להמשיך בדרך אבותיו ולהנהיג את העדה הקדושה והמפוארת ביד רמה במשך 7 שנים אשר כונו בפי החסידים 'שנות השובע', בהמהלכן הרחיב את מוסדותיו בצורה מעוררת השתאות והרים את קרנה של החסידות המפוארת והנאצלת.

בשלוש השנים האחרונות התמודד האדמו"ר זצ"ל עם המחלה האיומה שקיננה בגופו וחסידיו יחד עם המוני בית ישראל העתירו בתפילה לרפואתו השלימה והמהירה. בשנתיים האחרונות שהה האדמו"ר בארה"ב חלק ניכר מהזמן, שם טופל בבית הרפואה ושהה למנוחה.

לפני כחודש ביקש לשוב ארצה, חסידיו שמיהרו לפקוד את מעונו ולקבל את פניו, מיאנו להרהר באפשרות כי ימיו של הרבי ספורים ואלו ימיו האחרונים. הפעם האחרונה בה הופיע הרבי זצ"ל בציבור היה בשבוע שעבר, עת עמד על רגליו כשהשתתף במסע הלוויית הרה"ח צבי הלוי ז"ל מנכבדי החסידות ומעמודי התווך שלה, שנדבק בנגיף הקורונה לפני כשלושה שבועות ונסתלק לבית עולמו.

"הרבי זצ"ל לקח קשה את העובדה שר' צבי איננו", אומר ל'בחזית' גורם בחסידות. לדבריו, "ר' צבי היה איש אשר רוח בו, נשא בעול ושימש במגוון תפקידים בחסידות".

ביום שני בסביבות השעה 23:00 שמו לב אנשי ביתו של הרבי כי הוא איננו מגיב לסובבים אותו. אנשי ההצלה שהוזעקו למעונו נחלקו בדעתם אם הרבי איבד את הכרתו או שמא היה מעורפל הכרה. הרבי פונה לבית החולים 'שיבא' ב'תל השומר'.

ל'בחזית' נודע, כי עם הגיע הרבי כשהוא בהכרה לחדר ההלם במיון בית החולים, ביקש הצוות הרפואי להפנות את הרבי הישר למחלקת קורונה, שכן לטענת אנשי הצוות הרפואי "הגעתם מבני ברק ואלו הנהלים". פעילות אינטנסיבית של אנשי החסידות וכן מעורבותו של חבר הכנסת מאיר פרוש, לצד בדיקת קורונה שנערכה לרבי בבית החולים והניבה תשובה שלילית, הביאה בסופו של דבר להשארת הרבי בחדר ההלם במיון בית החולים.

"לצד הרבי שהו רעייתו הרבנית, בנו והגבאי. בסביבות השעה 01:00 בלילה, עת הראו המדדים על התייצבות במצב, ביקשו אנשי הצוות לערוך לאדמו"ר סדרת בדיקות כנהוג. בשלב כל שהוא ביקש הרבי לקרוא לרבנית שכן ברצונו לבקש ממנה דבר מה, לא חלפו 10 שניות עד שהרבנית נכנסה והרבי כבר לא היה איתנו", מספר ל'בחזית' אחד ממקורבי בית האדמו"ר.

לדבריו, "גם אם היו רוצים, לא היה פנאי ושהות לומר את פסוקי הייחוד ושמע ישראל. שכן יציאת נשמתו של הרבי נעשתה בחטף ובמיתת נשיקה".

חיש מהר נתפשטה השמועה כאש בשדה קוצים ועל אף השעה המאוחרת נהרו רבים לעבר בית המדרש הגדול ברחוב גוטמכר, אליה הגיעה המיטה כעבור שעה קלה. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הרבי זצ"ל הותיר אחריו זרע ברך ה', חמשה בנים יראים ושלמים אשר שמו הטוב של כל אחד הולך לפניו, לצד 4 בנות וחתנין רבנן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים