שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 3,947 נדבקים חדשים, מקדם ההדבקה עולה
התפשטות מהירה
מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,243. בשבעת הימים האחרונים אובחנו כ-17 אלף כחיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עומד על 1.62 – הנתון הגבוה ביותר מזה חצי שנה
מחלקת קורונה | צילום: David Pereiras, שאטרסטוק

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ה') כי אתמול אובחנו כ-3,947 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-135 אלף בדיקות מהן 2.9% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-20,429, בהם 94 במצב קשה, מתוכם 38 מונשמים.

מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,243. בשבעת הימים האחרונים אובחנו כ-17 אלף ישראלים כחיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עומד על 1.62 – הנתון הגבוה ביותר מזה חצי שנה.

בתוך כך, מדיניות הבידודים החדשה נכנסת לתוקף הלילה בחצות, בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת. כפי שהוחלט, מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, ללא אבחנה בין הווריאנטים השונים, יבצע בדיקת אנטיגן מוסדית, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיה פטור מבידוד. מימון בדיקת האנטיגן יהיה על חשבון המדינה.

במקרה של תוצאה חיובית, מחוסנים ומחלימים יבצעו בדיקת PCR, ואם גם היא תהיה חיובית – יכנסו לבידוד למשך עשר ימים עד להחלמה באישור רופא. במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

מי שאין לו חיסון בתוקף וייחשף למאומת יצטרך לבצע בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהה בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה, ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.

אדם מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע מאומת, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטופל. לא מחוסנים המטפלים בחולה מאומת יכנסו לאחר הטיפול לבידוד של 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים