שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » 5 קבוצות הגישו מועמדות להקמת הקו הכחול
הרכבת הקלה בירושלים
הקבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם • הפרויקט יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול • הזיכיון צפוי לעמוד על 25 שנים
הרכבת הקלה בירושלים | צילום: EQRoy, שאטרסטוק

5 קבוצות בינלאומיות הגישו ביום ה' האחרון את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז להרחבה נוספת של הרכבת הקלה בירושלים והפיכתה לרשת קווי רכבת קלה באמצעות הוספת הקו הכחול ויצירת 8 קווים תפעוליים ברחבי העיר. ועדת המכרזים תבחן את ההצעות ולאחר מכן תכריז על המועמדים שעמדו בתנאי הסף, הכוללים ניסיון בינלאומי בתפעול רכבות קלות, יכולת בנייה והקמה, איתנות פיננסית ועוד.

חמשת הקבוצות שהגישו מורכבות מחברות בינלאומיות מובילות בתחום הרכבות ממדינות אירופה ומזרח אסיה, וכן חברות ישראליות מובילות בתחום התחבורה הציבורית, הבינוי והפיננסים.

הפרויקט, שיבוצע בשיטת PPP (Public Private Partnership) יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. ביצוען של התשתיות המקדימות לפרויקט כבר החל, במטרה לקדם את הפרויקט ולהקל על תושבי ירושלים. הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, כשמתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, כשמתוכן 3 תחנות תת קרקעיות. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה.

ועדת המכרזים הבין-משרדית היא ועדה משותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים, חברת ענבל ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר יובל רז.

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "משרדי הממשלה ממשיכים בקידום פרויקטי התשתית הלאומיים מחוללי הצמיחה, שחשיבותם מתעצמת בתקופה זו, כשהקו הכחול בירושלים הוא מהמרכזיים שבהם. אנו שמים דגש מרכזי על פרויקטי תחבורה ציבורית בשיתוף המגזר הפרטי, לקידום הצמיחה בישראל וביתר שאת בתקופה זו".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "המכרז הראשון לקו הכחול הוא צעד חשוב בדרך להשלמת מערך הרכבות הקלות של ירושלים והפיכתה לעיר בעלת התחבורה הציבורית הירוקה והמתקדמת בישראל. נמשיך לפתח את התשתיות בעיר ולשפר את מערך התחבורה הציבורית – לרווחת התושבים".

מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, זוהר זולר: "המכרז לקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים פורץ דרך במבנה ובחלוקת הסיכונים שבין המדינה ובין הזכיין שיבנה ויפעיל את הקו. אני מאמין כי ההיענות המרשימה למכרז, הן במספר המשתתפים בו והן באופי החברות עצמן, מהווה הבעת אמון בפרויקט וביכולת המדינה להוציא את התוכניות אל הפועל במסגרת לוחות הזמנים והתקציב שנקבעו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים