שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » 5,800 נבחנים חדשים במסלולי דרשו
הנתונים נחשפים
נוספו יותר מ-700 נבחנים נוספים בדף היומי בבלי, 2,100 נבחנים חדשים ונוספים בדף היומי בהלכה, ולא פחות מ-3,000 נבחנים חדשים בתכנית 'קנין שביעית'
לימוד | צילום: דרשו

השנתיים האחרונות, על רקע מגיפת הקורונה היו רוויות אתגרים עבור עולם התורה כולו, כאשר ישיבות רבות נאלצו לסגור את שעריהן, ושיעורים תורה רבים, בעולם היהודי כולו, התמודדו עם אתגרים מורכבים. גם בארגון 'דרשו' שבמסלוליו השונים משתתפים רבבות יהודים מכל רחבי תבל, התמודדו עם אתגרים רבים נוכח העבודה ששיעורים רבים לא יכלו להתקיים, והמבחנים שנערכים מידי כמה חודשים לא התקיימו באופן מסודר ורגיל במשך תקופה ארוכה. חרף זאת, לאורך ימי הסגר, הפעילות נמשכה באמצעות שיעורים טלפונים ומבחנים מרחוק.

אלא שהנתונים שנחשפים כעת לראשונה הפתיעו גם את ראשי הארגון. מהנתונים עולה כי בחודשים האחרונים נרשם זינוק דרמטי בכמות הנבחנים במסלולים השונים של ארגון דרשו. בין היתר נוספו יותר מ-700 נבחנים נוספים בדף היומי בבלי, 2,100 נבחנים חדשים ונוספים בדף היומי בהלכה, ולא פחות מ-3,000 נבחנים חדשים בתכנית 'קנין שביעית' תוכנית הדגל בסוגיות השמיטה מבית מדרשו של מרן שר התורה ע"י מכון 'שיח אמונה' ללימוד הלכות שמיטה.

בארגון דרשו אומרים כי הנתונים הדרמטיים הם הרבה מעבר ל"גידול טבעי" שיש כל העת כאשר בכל יום יש מצטרפים נוספים. "הנתונים מדברים בעד עצמם" אומרים בארגון. "מדובר בזינוק משמעותי שממחיש את העובדה שעולם התורה, לא רק שחזר לעצמו, אלא אף התחזק באורח דרמטי כאשר יהודים בכל העולם מבקשים דווקא כעת להצטרף למסלולי הלימוד, ולהיות חלק ממשפחת הלומדים הגדולה בתבל".

הרב אביגדור ברנשטיין חבר הנהלת 'דרשו' אומר כי הנתונים הוצגו תחילה בפני גדולי ישראל וחברי נשיאות דרשו שהביעו את התפעלותם נוכח העליה המשמעותית בהיקפי הלומדים והנבחנים, הרבה מעבר לתקופה שקדמה למשבר הקורונה.

"רואים כאן התחזקות כללית בכל מקומות מושבות לומדי התורה, כאשר תנופת הגידול של דרשו היא לא תופעה שמתייחדת לאזור מסוים, אלא באה לידי ביטוי גם בעשרות הסניפים מעבר לים. בשבועות האחרונים, סניפי דרשו באירופה ובארה"ב מדווחים על תוספת בכמות הנבחנים כאשר גל ההתחזקות בלימוד התורה הגיע גם לבואנוס איירס הרחוקה שמדווחת גם היא על עליה מתמדת בכמות הנבחנים".

יצוין שעד עתה נבחנו בדרשו מאז הקמת הארגון 219,000 נבחנים, כאשר עשרות אלפים מהם, מ-26 מדינות ברחבי העולם היהודי כולו, נבחנים מדי חודש בחודשו במבחנים השונים, ב'דף היומי בבלי', ו'בדף היומי בהלכה', כאשר ברחבי העולם נמסרים מידי יום למעלה מ-2000 שיעורים בדף היומי בהלכה שבהם משתתפות רבבות יהודים הצמאים לדבר ה' זו הלכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים