שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "7,000 נדבקים ביום אם לא יוטלו הגבלות"
תחזית פסימית
הנתונים על הירידה ביעילות החיסון לקורונה: יעילות החיסון מול תחלואה קשה יורדת ל-50% בקרב בני יותר מ-60 ול-70% באוכלוסייה הכללית
קורונה | צילום: AtlasStudio, שאטרסטוק

משרד הבריאות הציג אמש (שלישי) תחזית פסימית בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט בקריה, לפיה אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום ולא יוטלו הגבלות נוספות, עד סוף אוגוסט נגיע ל-7,000 מאומתים מדי יום ועשרות חולים קשים חדשים. מנגד, אם תהיה הגבלה וכן התו הירוק יפעל היטב – נרד לפחות מ-2,000 נדבקים יומיים עד אותה תקופת זמן.

על פי התחזית של משרד הבריאות, אם התו הירוק לא יוחזר בקרוב, כבר ב-29 באוגוסט, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, אחוז החולים יגדל באופן טבעי, ובכל יום יתווספו עוד בין 50 ל-100 נשאים של הנגיף שמצבם יוגדר קשה. חרף זאת, בשעה זו עדיין לא נקבע מועד לכינוס הקבינט, שאמור לאשר את חזרת הגבלות והתו הירוק.

סוגיה מרכזית שמונעת את התכנסות קבינט הקורונה היא סוגיית נתב"ג: בעניין זה ישנם חילוקי דעות משמעותיים בכל האמור להצעה לחייב בבידוד את כל מי ששב מחו"ל. במשרדי התחבורה והתיירות טוענים שנקיטה בצעד הזה משמעותה פגיעה שאינה מידתית בענף התעופה והתיירות. בכיר במערכת הבריאות מעריך שייקח בין שבוע לעשרה ימים לקבל החלטה בנוגע לנתב"ג שתיכנס לתוקף.

פרופ' רן בליצר אף אמר בדיון כי ללא תו ירוק שיגביל התקהלויות, נאלץ להגיע לסגר. פרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן טען כי לפי המודל שלו נדרשת הדבקה של 30% מהלא מחוסנים (כמיליון איש) בשביל שההתפרצות המחודשת תיעצר על ידי חסינות עדר. המשמעות היא כ-15 אלף חולים קשים, 5,000 מתים והדבקת מאות ילדים שיסבלו מנזקים ארוכי טווח של הנגיף.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב את נתוני ההגנה של החיסון מפני הידבקות בזן הדלתא, ומסר כי היעילות עומדת על 42% בלבד, ועל 60% מפני מחלה קשה. כמו כן, הנתונים מראים כי הסיכוי של לא מחוסנים עד גיל 19 להידבק בנגיף גדול פי 8 מזה של מחוסנים.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לחיסונים חשיבות גדולה מאד למען בריאות הציבור. אנא התחסנו כדי שלא תדבקו ותדביקו.. אנא!!
    חיסון 3 יאפשר השלמת 2 החיסונים ובמיוחד לבעלי סיכונים! התו הירוק האישי חיוני ביותר.

  2. בנט ליברמן וכל המפייה החוצה לכו הביתה אתם מגדילים את העוני בחברה הישראלית וזורעים שנאת חינם זאת לא ממשלת אחדות זאת ממשלת דיקטטורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים