שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » יוקרנו תיעודים שהתגלו מהרבי שנפטר בגיל 44
דריכות בחסידות
בדינר יוקרתי שייערך לטובת מוסדות קרעטשניף, באופן ייחודי לאור תקופת הקורונה, ישודרו תיעודים שטרם נחשפו. הרבי זצ"ל בעלייה למטוס וגם, בעלייה לתורה של בנו היורש
הרבי מקרעטשניף זצ"ל | צילום: מתוך תיעוד ישן

קטעי וידאו נדירים והיסטוריים של הגה"ק האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל, יוקרנו מחר באירוע יוקרתי שייתקיים לטובת החזקת מוסדות החסידות. מדובר בקטעי וידאו שאותרו ונמצאו רק לאחרונה, והם טרם שודרו בשום מקום.

גורם בקרעטשניף גילה בשיחה ל'בחזית' כי בין היתר ישודר תיעוד מהאדמו"ר זצ"ל כשהוא עולה למטוס בדרכו לחו"ל ומנופף בידו לשלום לקהל המלווים בשדה. כך גם ישודר תיעוד מהעלייה לתורה של בן הרבי זצ"ל, האדמו"ר הנוכחי שליט"א מלפני מעל יובל שנים.

האדמו"ר נפטר בגיל מאוד צעיר, כשהוא בן 44 בלבד. מה שהביא לכך שבחסידות אין כמעט תיעודים ממנו, ולכן ההתרגשות בחסידות גדולה מאוד.

בקרעטשניף מסבירים את הנסיבות שמאחורי הדינר המיוחד: "הקורונה מזמנת אתגרים לא פשוטים בכל המובנים, והם לא פוסחים על ההיבט הפיננסי במוסדות התורה, כשהתרומות מתמעטות והקושי לקיים מגביות הינו ממשי".

"גם אצלנו בחסידות מצאנו את עצמנו נדרשים לסוגיה לאור התקציבים שהתמעטו וההוצאות שתפחו", מסבירים העוסקים בדבר. "אולם חרף זאת, בס"ד, זוכים להמשיך ולקיים את ההנהגה גם בהיבט הפיננסי ללא עיכובים ודחיות תוך העברת תשלומי השכר למאות עובדי מוסדות החינוך".

הנתונים בקרעטשניף מפתיעים: "במוסדות מתחנכים למעלה מאלף תלמידים כ"י, בגני ילדים, תלמוד תורה 'בני משה', בית ספר לבנות 'בנות אסתר', סמינר חסידי, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כוללי אברכים ועוד".

"אי לכך", אומרים בכירי המוסדות, "החלטנו לקיים התרמה. ולאור העובדה שבחסידות מקפידים מאוד על קיום ההנחיות הבריאותיות מצאנו דרך יצירתית לקיים דינר מכובד שאף עומד בשמירת כללי הבריאות: תחת הכותרת 'נפשי בשאלתי' יתאחדו חסידי וידידי בית קרעטשניף להרים את תרומתם למען המשך קיום המוסדות שנוסדו בארה"ק ע"י כ"ק מרן האדמו"ר הגה"ק מהרד"מ מקרעטשניף זצוקלל"ה".

הדינר שיתקיים במתכונת מיוחדת המותאמת לימי הקורונה, יועבר מחפ"ק מיוחד שיוקם בסמוך למעון קודשו של כ"ק מרן האדמו"ר בקריית קרעטשניף ברחובות, ויועבר בשידור ישיר לעשרות רבות של מוקדי שידור בקריית קרעטשניף ברחובות ובריכוזים נוספים של קהילת קרעטשניף ברחבי הארץ ובעולם ובהם בערים בני ברק, ירושלים, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית ועוד. באותה השעה יצטרפו חסידי קרעטשניף במוקדי שידור בארה"ב ובלונדון למאות המשתתפים בישראל.

בעשרות מוקדי השידור יותקנו מערכות מולטימדיה מתקדמות שיעבירו לכל נקודה ונקודה את הדינר תוך שילוב אינטראקטיבי בין המוקדים.

כאמור, בין ההפתעות המרגשות המצפות למשתתפים, יוקרנו קטעים ייחודיים ונדירים של הגה"ק האדמו"ר רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל, שאותרו ונמצאו לאחרונה.

שיאו של המעמד יתקיים עת תשודר ברכתו של האדמו"ר, בשידור ישיר ממעונו באמצעות מערך שידור מקצועי, ויאחד את לבבות כל קהל אנ"ש שמצפים ומייחלים לראות את מלכם שמטבע הדברים בשל מצב הבריאות באר"י ממעט להופיע בקרב הקהל תוך שמירה על גדר "ונשמרתם".

עוד רגע שיא צפוי במעמד כאשר בין כלל תורמי המוסדות יוגרל בין היתר גביע הנהרות המשמש את האדמו"ר באופן יום יומי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים