שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בדרך לקלפי: "הלוחשים" לנציגים מדברים
מדוברים למרואיינים
12 דוברים של נציגי היהדות החרדית בש"ס ויהדות התורה ענו רגע לפני פתיחת הקלפיות ל-5 שאלות בוערות (בחלקן) והציגו את התחזית שלהם לתוצאות מחר

רגע לפני פתיחת הקלפיות, כשהישורת האחרונה כבר מאחורינו, פנה 'בחזית' לדוברים הצמודים של נציגי הציבור החרדי, בכדי לשמוע על התחושות בחלונות הגבוהים בשעות הגורליות כל כך במערכה על היהדות החרדית.

בפאנל הקצר ביקשנו לדעת עד כמה הם אופטימיים, כמה לדעתם תקבל המפלגה, האם יש סיכוי שמחר בלילה תסתיים הסאגה ותקום ממשלה יציבה, למה מצביעים למפלגות החרדיות ועוד שאלה אישית וגורלית.

בש"ס קיבלנו תשובות מיוסי שבתאי – דוברו של יו"ר המפלגה השר אריה דרעי, נתי עטר – דוברו של ח"כ ינון אזולאי, נתנאל חיאק – דוברו של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי (ומועמד במקום 12 ברשימת ש"ס לכנסת), נתי מור יוסף – דוברו של ח"כ אוריאל בוסו, ושמואל לסרי – דוברו של ח"כ משה אבוטבול.

אופטימי?

יוסי שבתאי (של דרעי):" הבוטח בהשם חסד יסובבנו"

נתנאל חיאק (של מרגי): "מאוד, העבודה בשטח מורגשת מאוד. הפעילים מחוברים לשטח ולמצביעים"

שמואל לסרי (של אבוטבול): "כן"

נתי עטר (של אזולאי): "אופטימי תמיד"

נתי מור יוסף (של בוסו): "אופטימיות יתרה מייצרת שאננות וכעת המצב מעיד על שאננות לכן גם על השאלה כמה ש"ס תקבל מעדיף להמשיך במסע הארוך שהחל לפני חודשיים ולא לחשוב על מספרים ונבואות שניתנו ל….."

כמה אתה חושב ששס תקבל?

שבתאי: "מעל 360 אלף קול"

לסרי: "9-10"

עטר: "ש"ס תקבל 10"

חיאק: "10 מנדטים ומעלה"

יש סיכוי להקמת ממשלת ימין-חרדים או שאנחנו בדרך לבחירות חמישיות?

שבתאי: "גוש הימין לדעתי יקבל מעל 63"

חיאק: "שאלה מורכבת, תלויה במשתנים נוספים אשר לא בהכרח תלויים בשס. שלמות הגוש, אחוז חסימה ועוד".

מור יוסף: "מעריך שהפעם זה בכדי להשאר קדנציה מלאה כל הצדדים הבינו אין תסריט של ממשלה ללא החרדים מי שכבר בונה על זה מבחינת מספרים יודע את המחיר של זה משנת 2013 לכן זה לא רלוונטי"

עטר: "ממשלת ימין מלא מלא. כולל עריקים ממפלגות אחרות"

לסרי: "ממשלת ימין חרדים"

לדעתך מצביעים לשס בגלל פעילות הנציגים או בגלל מצוות 'ועשית ככל אשר יורך'?

חיאק: "שס זו המפלגה היחידה בהם מקיימים את מצוות 'ועשית', גם בשמחה גדולה, באהבה גדולה לעשייה, לנציגים ולחברי הכנסת. אצל מצביעי שס ההצבעה לשס היא כמו מצוות אכילת מצה, ישנם מפלגות בהן זה דומה יותר למצוות אכילת מרור".

לסרי: "ככל אשר יורוך משלים את השכנוע שנציגי ש״ס – שלוחא דרבנן עושים למען הציבור הכל כהוראת מועצת חכמי התורה. קשה לדרוש להקשיב ללא עשייה אך המצווה היא ככל אשר יורוך ציות מלא ללא עוררין. על אחת כמה וכמה ש״ס שהינה המפלגה הגדולה ביותר במונציפאלי + הכוח של הרב אריה דרעי המבוגר האחראי בממשלה בקבינט הקורונה והדאגה לשכבות החלשות שניכרת בעשייה של ש״ס, יחד עם העמידה לימין ההתיישבות, חב״ד, ברסלב, בני הקהילה האתיופית ועוד ועוד.. הינם סיבה מספקת לבקש מהבוחר להצביע ש״ס גם ללא המצווה, ובפרט שבכך מקבלים את ביבי כראש ממשלה. ובכלל עם ההבטחה לגן עדן של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל ויבלחט״א חכם שלום כהן שליט״א, יש עדיין אופציה להתלבט? ברור שיצביעו ש״ס".

שבתאי: "יו"ר התנועה רבי אריה דרעי שליט"א הפך את תנועת ש"ס בארצי וברשויות המקומיות למכונה משומנת של סיוע לאזרח בכלל ובפרט, אם הצבעה הייתה לפי פעילות הנציגים תנועת ש"ס הייתה מקבלת 20 מנדטים ויותר".

מור יוסף: "שס זה התנועה היחידה שלצד הועשית יש אהדה רבה והתגייסות מעבר לציווי של כל גדולי ישראל וזה פרי עמלם של נבחרי הציבור הן ברשויות והן בכנסת שס המציאה את המושג נגישות זמינות של חכ בכל שעה ללא הגדרות בפניות ציבור מעזרה בבירוקרטיה ועד הנושאים הכי כואבים.יחס מענה ואנושיות זה הקסם והסייעתא דשמיא שהתברכו בה נבחרי שס"

עטר: "קודם כל עושים את מצוות הרבנים. ואשרנו שזכינו בש"ס לנציגים שעובדים ללא לאות ומקדשים שם שמיים".

ואחרון חביב, כמה ישנת בלילה ממוצע בשבוע האחרון?

שבתאי: "מרן בוכה ואתה ישן?"

מור יוסף: "בשס פחות חזקים בלחשב שעות שינה"

חיאק: "שעתיים עד שעתיים וחצי (למעט שבת קודש)"

עטר: "4 שעות"

לסרי: "4 שעות בלילה בחודש האחרון"

מכאן מיהרנו לשוחח עם הדוברים של נציגי יהדות התורה, עם שאלות כמעט זהות. מי שמיהרו לענות היו יעקב מורגנבסר – דוברו של יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, יהודה מנדלוביץ – דוברו של סגן השר אורי מקלב, שניאור רוזן – דוברו של סגן השר מאיר פרוש, יהודה רוסט – דוברו של יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר, שמואל שוק – דובר של יו"ר הוועדה לפנוית הציבור ח"כ יעקב טסלר, משה רבר – דוברו של יו"ר הסיעה ח"כ משה פינדרוס וישראל מאיר – דוברו של ח"כ אליהו ברוכי.

אופטימי?

יעקב מורגנבסר (של גפני): "כן בהחלט, הסתובבנו בשבוע האחרון בכל הארץ, כמעט אין עיר שלא ביקרנו מצפון ועד דרום, השטח שהיה רדום התעורר פתאום ומבעבע בפעילות. הכינוסים של מרנן ורבנן גדולי ישראל ודבריהם לא השאירו אף אחד שאנן וכולם בפעילות מלאה לפעול ולהפעיל לטובת יהדות התורה".

שמואל שוק (של טסלר): "תמיד אופטימי, יהודית החרדית חזקה מכל משבר כזה או אחר. מה גם, בסוף הציבור החרדי מבין שלמרות הכל, מי שעבד בשבילו ומי שהזיע עבורו לא בנאומים אל במציאות, אלו נציגיו ולא אף אחד אחר. אגב, אם לא היינו אופטימיים לא היינו מצליחים במקרים מסוימים לעזור בחלק מהפניות שהגיעו ללשכתנו…"

שניאור רוזן (של פרוש): "תמיד אופטימי"

משה רבר (של פינדרוס): "תמיד אני אופטימי. אבל בבחירות עד שלא רואים את התוצאה הסופית אי אפשר לנוח על זרי הדפנה".

יהודה מנדלוביץ' (של מקלב): "אני מודאג, רואים את ההסתה שמשתוללת, ואת הפעילים של לפיד וליברמן בשטח, הם מתגייסים ומגיעים בהמוניהם. ואם אנחנו לא ניתן להם תשובת מחץ בקלפי, זה עלול להסתיים בסכנה גדולה, לעולם התורה ולציבור החרדי בכלל".

יהודה רוסט (של אשר): "כעת עובדים ומתפללים שנזכה להכרעה טובה עבור היהדות החרדית. הפידבק מהשטח טוב והמשימה היא למצות את הקולות ביום הבחירות. כל קול נוסף זה עוד קול במפקד של מי לה' אליי, זה עניין של קידוש השם ולא רק התוצאה במנדטים".

ישראל מאיר (של ברוכי): "בעבודה שלי אסור להיות אופטימי. אני לא כאן כדי למחוא לעצמנו כפיים… אבל אני לא פסימי. כן, אני חושב שיהיו תוצאות טובות".

כמה אתה חושב שיהדות התורה תקבל?

שוק: "במערכה הנוכחית יותר ממערכות קודמות יש מספר נעלמים שעליהם אפשר רק להמר, נעלם ראשון הוא כמו תמיד אחוזי ההצבעה, נעלם שני שהפעם יותר מתמיד הוא מספר מפלגות השמאל שלא יעברו (אם בכלל). לכן על המנדט השביעי אני בטוח לגביו, לגבי המנדט השמיני הנעלמים הם שם המשחק. אם נירד מ7 מנדטים, מה שלא סביר בכלל, אדע שנכשלנו בהסברה, ואולי ויתכן שלא יכולנו להסביר את עצמנו טוב יותר בשנה כה מורכבת".

רוזן: "לא פחות מ 270,000 קול, 7 מנדטים מינימום"

מאיר: "רבע מיליון מצביעים. זאת הערכה שלי. איך זה יתורגם לחלוקת מנדטים? זו כבר שאלה כלל ארצית"

רוסט: "מעריך שהכח החרדי יצמח במספר הקולות ויתכן שזה יבוא לידי ביטוי במנדט נוסף"

רבר: "לא פחות מהבחירות האחרונות ובעז"ה אף יותר. בסוף, הכל תלוי בכם הקוראים, אם רק תשבו ותקראו מה יש לי לומר או תצאו להצביע ולהביא עוד קול עבור יהדות התורה".

מנדלוביץ': "בטוח שהציבור החרדי ישמע לגדולי הדור, ולכן תגדיל את הכוח. הציבור יודע להעריך נציגות אמיתית, ולא בדיחה שרואים במפלגות אחרות. והכי מן הראוי שכל אחד יתגייס למערכה, ויביא עוד אנשים להצביע, כמו שאמר שר התורה: להרבות כבוד שמים"

מורגנבסר: "תשמור על כוחה עם אופציה למנדט נוסף"

יש סיכוי להקמת ממשלת ימין-חרדים או שאנחנו בדרך לבחירות חמישיות?

מאיר: "יש סיכוי מעולה. וודאי. אבל יש קלות דעת ציבורית ופוליטית בקשר להליכה לבחירות. הגענו למצב שבקלות מעלים על השולחן את האופציה של בחירות… אז ייתכן ולמרות שתהיה ממשלת ימין, אופציה לבחירות תהיה על השולחן"

רבר: "הכל אפשרי. תלוי איך מפת הגושים תסדר בסוף וכמה מפלגות לא יעברו את אחוז החסימה.
התחושה היא טובה ואנחנו מתפללים ומייחלים לממשלת ימין – חרדים".

רוסט: "המגמה צועדת בכיוון של הכרעה אבל בבחירות האלו יש המון משתנים שקשה מאוד לדעת"

מורגנבסר: "אנחנו בדרך הנכונה לשם, רק צריך שכולם יצאו להצביע ולא להישאר בבית. כן, זה אפשרי. ממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו לקדנציה של 4 שנים מלאות בעשיה לטובת הכלל והפרט"

שוק: "התחושה הפעם וכך גם לפי הסקרים שיש בהחלט ובסבירות גבוהה להקמת ממשלת ימין חרדים, ממשלה שתשרת את האינטרס של הציבור החרדי והמסורתי, ממשלה שאנו מייחלים לה זמן רב. כמובן שאם ח"ו לא יצליחו – הדבר יפול על סביב המנדט. מה שאומר שיתכן והתשובה הנכונה לשאלה, היא בהתגייסות החרדית לרשימת יהדות התורה".

רוזן: "אני די מסופק. ולא ראוי לומר את זה לפני הבחירות, אבל על פניו נראה שהולכים לקראת  בחירות חמישיות"

לדעתך מצביעים ליהדות התורה בגלל פעילות הנציגים או בגלל מצוות ועשית ככל אשר יורך?

שוק: "כמובן שהציבור החרדי על כל גווניו מצביע לרשימת יהדות התורה – ג' עבור המהות והעיקרון של המפלגה, ועבור גדולי ישראל שליט"א. אין לי ספק בכך. אבל יחד עם זאת אני חושב שלרוב הציבור החרדי יש גם הכרת הטוב לנציגיו על פעילותם למען הציבור לכלל ולפרט. מי יותר ומי פחות. והדברים ידועים".

מנדלוביץ: "לציבור החרדי אין זכות הצבעה, אנחנו מאמינים שההצבעה שלנו היא בחירה בדרך חיים, בוחרים לחיות חיי תורה והלכה. ובנוסף שיש לנו נציגי ציבור מעולים, כל אחד בשמו הטוב יבורך. והעשיה שלהם בשנה האחרונה הוכיחה שהם מסורים לציבור הבוחרים. וכל הטענות הם שקר, אפשר לבדוק טענה טענה ולהפריך. אדם שרצה להפר הנחיות בניגוד לדעת מרנן ורבנן, הנציגים לא נתנו לזה יד, ולא עזרו. אבל מה שגדולי הדור הורו שיהיה, ככה היה, כמו פתיחת מוסדות הלימוד ששם הנציגים עזרו בכל מה שצריך. ההסתה שרואים בחוץ, זה מפלגות שעושות קמפיין זול על גבם של החרדים שגם ככה הם הציבור הכי נרדף ועני".

שמואל שוק (של טסלר)

רוזן: "דבר ראשון מצביעים בגלל ועשית, וזה לא משנה אם הנציגים עובדים או לא. למרות שאני לא חושב שיש נציגי ציבור שעובדים כמו שהנציגים החרדים עובדים בשביל ציבור הבוחרים שלהם. לכן גם יש כעס, כי הציבור התרגל לקבל, ומעמידים את הנציגים במבחן בכל רגע נתון. ולמרות שיש בציבור מעט מרמור, ברגע האמת הם יודעים שאת העזרה הם יקבלו מהנציגים החרדים".

מאיר: "גם וגם. אבל לולא גדולי ישראל אין למפלגה חרדית זכות קיום. זה לא שהם "מוסיפים" מנדט כזה או אחר. כוח המפלגה כולו שייכת להם".

מורגנבסר: "בסוף אנחנו מצווים ועושים כהוראתם של גדולי ישראל שליט"א ובראשם רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, אבל אין ספק שיש את העניין של הכרת הטוב לנציגי הציבור שעושים לילות כימים לטובת כלל הציבור ובאינספור של מענה לפניות אישיות שאני עד להם ביומיום לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה. אין עוד נציגים כאלה בפוליטיקה הישראלית כמו ביהדות התורה שזמינים בכל שעה לטיפול ועזרה לכל פונה בבירוקרטיה הממשלתית והעירונית".

רוסט: "היה מי שהסביר בעבר שלולא הוראת גדולי הדור אין זה פשוט להצביע בבחירות, כך שברור שהכל מתחיל ב'ועשית ככל אשר יורוך'. זה הא-ב כאשר כמובן שהציבור בהחלט מוקיר ומעריך את הפעילות ומעוניין לתמוך. כך שמקיימים את המצווה של "ועשית" מתוך שמחה".

רבר: "רוב המצביעים נשמעים לדעת רבותיהם ועושים ככל אשר הם מורים להם. אבל למרות זאת, עדיין יהדות התורה היא המפלגה שעובדת הכי קשה למען ציבור מצביעיה. היא לא רואה בהם מובן מאליו. באחריות המלאה אני אומר, נציגי יהדות התורה עבדו בשנה האחרונה למען הציבור שלהם הכי קשה מכל המפלגות. אם יש מי שה'ועשית' לא מספיק משכנע אותו, די שהוא יסתכל על הפעילות הציבורית הענפה של הנציגים וישתכנע. יש מספיק מקום לכולם. מי שרוצה להצביע בגלל פעילות הנציגים יש לו על מה להישען. הנציגים, על אף כל השמועות והטענות, עבדו בקדנציה האחרונה מעל ומעבר. הם נתנו את כל כולם למען הציבור. מי שרוצה להצביע בגלל 'ועשית' יש לו על מי להישען. קשת רחבה של רבנים ואדמו"רים הורו להצביע ליהדות התורה".

אחרון חביב, כמה ישנת בלילה בממוצע בשבוע האחרון?

רבר: "שלוש שעות וזה עוד לפני ליל הסדר…"

מאיר: "יש לי חשש שאמא שלי תיחשף לתשובה שאכתוב כאן. כדי שלא לצער אותה אני בוחר שלא לפרט…"

מנדלוביץ: "לא ישנים כמעט, בקושי כמה שעות להניח את הראש, וממשיכים במסע לעבר ערים וקיבוצים. בצפון ובדרום, בכל הארץ. ראינו התעוררות אדירה. אנשים שנראים רחוקים מהיהדות, התעניינו אצל חה"כ מקלב על העירוב, הגיור והמקוואות. הציבור בישראל רוצה מסורת בממשלה, וראינו את זה בכל התוצאות"

רוזן: "לא ספרתי, אבל בשלושה שבועות האחרונים זה לא היה להרבה שעות".

רוסט: "4 שעות"

מורגנבסר: "5 שעות בממוצע. אי"ה חג הפסח חג החירות הבעל"ט יהיה באמת חג חירות אמיתית לכלל ולפרט, ננוח ונאגור כוחות לקראת הקדנציה הבאה שתהיה אי"ה לאורך זמן. זהו עייפנו מבחירות חוזרות ונישנות. הגיע זמן העשייה!"

שוק: "כמדומני שח"כי יהדות התורה ועוזריהם בשנה האחרונה בכלל לא ישנו מספיק… עבדו מסביב לשעון כפשוטו ומשמעו. ברור שבשבועות האחרונים צמצמנו גם את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים