שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לוחמי דובדבן נפגעו במבצע לסיכול תשתית טרור
גנץ חושף
בישיבת סיעת 'כחול לבן' התייחס היו"ר בני גנץ לאירועים האחרונים וחשף כי במבצע סיכול תשתית הטרור של החמאס נפצעו לוחמים מיחידת דובדבן שהשתתפו בפעילות
תגיות:
בני גנץ | צילום: ערוץ כנסת
צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים בפתח ישיבת סיעת כחול לבן והתייחס לשורה של נושאים על סדר היום, ובכלל זה האירועים הביטחוניים ביממה האחרונה וההתרחשויות הפוליטיות.

"לפני כשעה נקבר סמ"ר במיל' אליהו קיי, שעלה לארץ מדרום אפריקה כדי להגשים את חלומו להיות לוחם – ונרצח אתמול בעיר העתיקה בירושלים. אני מבקש למסור למשפחתו שעלתה לכאן בעקבותיו תנחומים מעומק הלב. ליבנו איתכם על האובדן הנורא. לאור שני הפיגועים אתמול, הגברנו את ערנות הכוחות, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור באופן העמוק ביותר", כך השר גנץ.

שר הביטחון הוסיף וציין, כי ארגון הטרור חמאס "בהכוונת הדרג המדיני שלו היושב בחו"ל ובעזה מנסה לאורך זמן, ובפרט לאחר שומר החומות לגרום להתלקחות בתוך ישראל וביהודה ושומרון. הניסיון הזה מסוכל ונכשל. לא נאפשר לחמאס להפוך את איו"ש לעזה. נפעל בכל האמצעים שלרשותנו, ולא נאפשר לו גם דריסת רגל בתוך ישראל, ובמזרח ירושלים".

גנץ התייחס גם למבצע הגדול של כוחות הביטחון במסגרתו נבלמה תשתית חמאס ביהודה ושומרון שתכננה פיגועים שכוונו לשטח ישראל וכן ניסיון לבצע פיגוע חטיפה ושיבח את השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל על המבצע שהוא הצלחה מודיעינית ומבצעית. שר הביטחון הוסיף וחשף כי, "להצלחה היה גם מחיר ואני מאחל רפואה שלמה לפצועים מיחידת דובדבן שנפגעו בפעילות המעצרים".

שר הביטחון הדגיש עוד, כי "המבצע הזה מדגיש את החשיבות של גדיעת הטרור בכל העולם. לצד הפעילות לסיכול הטרור, נמשיך לפעול גם בכדי לשפר את מצבם של תושבי מזרח ירושלים והפלסטינים ביהודה ושומרון, ובין היתר לחזק את הכלכלה, ולהגדיל את מחיר ההפסד על אלימות. כך אנו פועלים".

בהתייחס לנסיעתו המתוכננת בהמשך השבוע למרוקו אמר גנץ כי לביקור חשיבות מדינית וביטחונית ובו ייחתם הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני בין המדינות. "ההכרה הבריטית, והידוק שיתוף הפעולה עם מרוקו, מצטרפים למגוון פעולות של חיזוק הקשר בין ישראל למדינות העולם על מנת לבצר את ביטחונה, לנצל את ההזדמנויות החדשות ולהתמודד עם האיומים באזור ובראשם כמובן איראן", אמר גנץ.

גנץ התייחס גם להחלטת ועדת הכנסת לאשר פטור מחובת הנחה להצעת חוק-יסוד: הממשלה (תקופה מרבית לכהונה בתפקיד ראש הממשלה), וכתוצאה מכך להקדים את הדיון על החוק במליאת הכנסת וההצבעה עליו בקריאה ראשונה, ואמר כי הוא "חושב שהגבלת כהונה תסייע גם בהאצת הישגים, בפיתוח דור מנהיגות איכותי, ותהפוך את ראש הממשלה מכוכב ב'הישרדות' שמנסה לעבור מקדנציה לקדנציה, למנהיג שמסתכל על הנעת תהליכים משמעותיים בהווה ובראייה צופת פני עתיד".

גנץ בירך את שר המשפטים גדעון סער על קידום החוק וגם על תיקון ההצעה כך שראש הממשלה יכהן או 8 שנים רצופות בלבד או יצא לתקופת צינון בת שלוש שנים בין קדנציה לקדנציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים