שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "סער רוצה למנוע מהציבור את הבחירה שלו"
נתניהו במתקפה
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קיים היום ישיבת סיעה במהלכה הביע אי-שביעות רצון מהגינוי שפרסמה רע"מ אחרי הפיגוע אתמול – ודרש מ"השותף בנט" לדאוג להתנצלות מתוקנת
בנימין נתניהו | צילום: צילום מסך

יו״ר הליכוד והאופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו התייחס בדבריו בפתח ישיבת סיעת הליכוד לדיווח ב'ניו יורק טיימס' לפיו בכירים אמריקנים מתחו ביקורת על פעולותיה המבצעיות של ישראל נגד הגרעין האיראני בזמן כהונתו בראשות הממשלה ואמר כי הוא לא צריך להזכיר "שטענות דומות הושמעו גם נגד הניסיונות של ישראל למנוע מעיראק להתחמש בנשק גרעיני. ישראל פעלה נגד עיראק וסוריה ומנעה משתי המדינות הללו להשיג נשק גרעיני".

"כך פעלנו אנחנו נגד איראן ומנענו ממנה במשך שנים רבות להשיג ארסנל של נשק גרעיני שמכוון להשמדתנו. פעלנו גם במישור המבצעי וגם במישור המדיני. לצערי זה לא מה שקורה היום. בנט ולפיד לא פועלים נגד הסכם הגרעין האיראני. אין להם אגרוף מחץ מדיני והסברתי שהובלנו בכל מקום ומעל כל במה. במישור המבצעי, בנט ולפיד ממשיכים לקיים את ההתחייבות ההזויה של לפיד לארה"ב למדיניות 'אין הפתעות'. המדיניות הזו כובלת את ידיה של ישראל. הרי אנו רואים שהאמריקאים מתנגדים לפעולות הללו ואז אין מבצעים".

נתניהו הוסיף והדגיש, כי "בכל יום שבנט ולפיד ממשיכים במדיניות הרופסת הזו נגד איראן הם מקרבים אלינו את העננה הקודרת הזו שמעיבה על ביטחונה ועל עצם עתידה וקיומה של מדינת ישראל".

בהמשך דבריו הביע נתניהו אי-שביעות רצון מהגינוי המאולץ שפרסמה רע"מ לאחר הפיגוע הנתעב אמש, ואמר כי הוא ציפה מכל חברי הקואליציה "לגנות את הטרור בקול רם, ברור וצלול. בלי תרגילים, בלי טשטושים ובלי התחמקויות. אבל רע"מ, התנועה של האחים המוסלמים, הוציאה איזו הודעה רפה, רק בעברית כמובן, שמגנה 'אלימות מכל צד'. אנחנו כבר מכירים את האמירות האלה שלא אומרות כלום. אני דורש מרע״מ לגנות באופן מפורש, בעברית ובערבית, את פיגוע הרצח בירושלים. אני דורש מבנט לדרוש זאת מהם. הרי הם השותפים הבכירים שלו – מנסור הבוס", הדגיש נתניהו.

נתניהו הוסיף ואמר, כי "בנט לא מסוגל לעשות זאת מפני שהוא השליט את תנועת האחים המוסלמים על אזרחי ישראל הערבים, שרובם לא מעוניינים להיות נשלטים על ידי האיסלאם הקיצוני. רובם רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית המתקדמת של המאה ה-21 ולא איזה חלק של ח׳ליפות מימי הביניים".

לדבריו, "הציבור רואה את החולשה של הממשלה הזו. לכן הוא לא רוצה את הממשלה הזאת. אז מה הם עושים? הם מעבירים חוקים נגד מי שהציבור כן רוצה בו. הם עושים זאת בתהליך דו-שלבי. קודם מגבילים את כהונת הממשלה, דבר שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית בעולם. זה שלב א׳. בשלב ב׳ הם יביאו עוד חוק איראני שימנעו פרסונלית ממועמד שהציבור רוצה אותו מלכהן כראש ממשלה".

בהתייחס לחוק להגבלת כהונת ראש הממשלה הזכיר נתניהו את הסקר שפורסם אתמול בערוץ 20 ולפיו 54% מעדיף אותו בראשות הממשלה, פי 6 מבנט, יותר מפי 2 מלפיד וכמעט פי 10 מגדעון סער, שר המשפטים שהמפלגה שלו לא עוברת בעקביות את אחוז החסימה.

"גדעון סער רוצה למנוע מהציבור את ההחלטה שלו והבחירה שלו", הדגיש נתניהו. "הם דנים בחוקים האלה אתמול בממשלה ביום של פיגוע רצחני, הכל כדי לתת לכמה פוליטיקאים ופקידים להחליט מי יכול או לא יכול להתמודד, העיקר לשלול את הזכות של הציבור להחליט מי יוביל אותו".

"זה לא יעזור להם. אנחנו נחליף את הממשלה ונבטל את כל החוקים האנטי-דמוקרטים שלהם ונחזיר את ישראל למדיניות תקיפה ואיתנה שתבטיח את עתידה. הקואליציה רומסת את הדמוקרטיה גם בתוך הכנסת. הם רומסים בבריונות אין קץ את הזכויות האלמנטריות בכל הממשלות כשאנחנו היינו רוב בכנסת. לא היה דבר כזה בתולדות הכנסת", כך נתניהו.

עוד אמר, כי "לפיד וליברמן, ראש ממשלה חלופי ושר אוצר, פטרו את עצמם בחוק מלהגיע לקבינט הקורונה. כשאנחנו היינו בממשלה, שר הבריאות ושר האוצר וראש הממשלה, כולנו היינו בקבינט וישבנו מסביב לשעון כדי לתת מענה. זה כמו לנהל מלחמה בלי שר ביטחון מה שהם עושים. זה רק מוכיח עד כמה האמירות שלהם שקריות ורדודות, הכל מצג שווא. בקיצור זה לא דמוקרטיה, לא משילות, לא שלטון חוק. זאת בריונות רודנית ותו לא ואנחנו לא נאפשר את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים