שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נצטרך עוד סגר אם פורים יעלה את התחלואה"
הפרויקטור מזהיר
פרויקטור הקורונה הביע את חששו מהפרות המוניות בחג: "המגפה לא מאחורינו, איתרנו וריאנט שנפוץ באוגנדה". לדבריו, "אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש והתייחס בין השאר לחגיגות חג הפורים שיחולו בסוף השבוע הקרוב והזהיר: "אם פורים יעלה את מצב התחלואה, נצטרך ללכת לסגר נוסף". עוד אמר הפרויקטור: "אם מקדם ההדבקה יעלה שוב מעל ל-1, נשקול הגבלות נוספות".

תחילה התייחס לפתיחת המשק ואמר כי "היום הוא יום מיוחד, התחלנו בפעימה השנייה של היציאה מהסגר. פתחנו את המסחר ועוד חלקים במערכת החינוך, התחלנו בפעילויות במסגרת התו הירוק". על התחלואה אמר כי מגמת הירידה נמשכת אבל הזהיר: "המגפה לא מאחורינו. מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד, גם אם הוא נמצא כמובן במגמת ירידה. גם מספר החולים במצב קשה עדיין גבוה בבתי החולים. עדיין פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרביתם של 40 החולים שמחוברים לאקמו הם צעירים בגילי 40 עד 60 ויש כאלה שאף צעירים יותר".

"שמענו בצער רב על פטירתה של אוסנת בן שטרית ז"ל", אמר. "חשוב לדעת שיש עוד 10 נשים בהיריון במצב קשה וקריטי. הפתרון להתמודדות עם התחלואה הוא החיסון. אני קורא לציבור – לכו להתחסן, בכל גיל, בדגש על נשים בהיריון ואוכלוסייה מעל גיל 50. החיסון יעיל ומגן".

"אין ספק שהווריאנטים הולכים ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון. לכו להתחסן, בכל גיל", קרא.

פרופ' אש: "אנו עוקבים אחרי מה שקורה בכל העולם. ראשית, גם בישראל הירידה היא לא תוצאה רק של החיסונים, אלא גם של פעולות שנקטנו קודם. אני לא יודע להסביר למה התחלואה יורדת בכל מקום, אבל יש עניין של עונתיות של הנגיף, שכנראה גם היא משפיעה. נמשיך לעקוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים