שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בן גביר הגיע לכותל להתעמת עם נשות הכותל
הכותל המערבי
בן גביר מחה: "אל תחללו את הכותל, הכותל גם של חילוניים, גם של מסורתיים, גם של דתיים, גם של חרדים, אתן לא רצויות כאן, לא מייצגות אף אחד, תסתלקו מכאן"
ח"כ בן גביר | צילום: באדיבות המצלם

ברחבת הכותל המערבי בירושלים קיימו הבוקר (א') נשות הכותל תפילת ראש חודש. בה הן אף קראו בתורה. מנגד, מאות מתפללים קיימו מחאה במקום נגד תפילת הנשים. אל המחאה הצטרך ח"כ איתמר בן גביר שזעק נגד נשות הכותל שהתעמתו עימו.

במהלך המחאה עצרה משטרת ישראל צעיר יהודי כבן 14 בגין "הפרעה לסדר הציבורי".

מבן גביר נמסר: "תנועת הרפורמיות התחייבה כי לא תכניס ספר תורה בכותל כדי שלא ליצור מהומות וחברי הכנסת מצידם התחייבו שלא להגיע. הבוקר הפרו הרפורמיות את התחייבותן והכניסו ספר תורה לרחבת הכותל"

בן גביר הביע מחאה וצעק לרפורמיות: "אל תחללו את הכותל, הכותל גם של חילוניים, גם של מסורתיים, גם של דתיים, גם של חרדים, אתן לא רצויות כאן, לא מייצגות אף אחד, תסתלקו מכאן".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות ולבשו חולצות מחאה. בנוסף, הוכנס ספר תורה בניגוד לנהלים".

"משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש ופעלו להפריד בין הקבוצות. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי עדן שמעון ניגש אל קבוצת נשות הכותל והזכיר להן את הסיכום מול משרד המשפטים ועל כך שהן מפירות את נהלי המקום והחלטת בית המשפט והתחייבותן לנשיא המדינה ומלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי".

"הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על האירועים בראשי חודשים בכותל המערבי וקוראת לציבור להשאיר את הכותל המערבי כמקום קדוש ומאחד. הלילה, יודלק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחדות ואהבת ישראל", לשון הודעת הקרן.

ממרכז ליב״ה נמסר: "הכנסת ספר תורה לרחבת הכותל על ידי נשות הפרובוקציה היא בניגוד לתקנות ומהווה עבירה על החוק. על המשטרה לאכוף ולהתייחס לכך כמו לכל עבירה פלילית שמתבצעת במדינה".

"תמוהה מאוד העובדה שהמשטרה מאפשרת להן להכניס ספרי תורה, תוך פגיעה במאות הנשים שהגיעו לתפילת ראש חודש, לעבור על החוק ולחלל את קדושת הכותל. בכוונתינו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בעניין זה", אמרו בליב"ה.

כזכור, כי בשבוע שעבר נועד נשיא המדינה הרצוג עם נציגי הרפורמים והקונסרבטיביים וביקשתם להוביל להרגעת הרוחות. בפגישה נכח גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב. בפגישה גינה הנשיא תופעות של אלימות מכל סוג שהוא וקרא לאחדות השורות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האם אלו 'נשות הכותל'??
    'אנשי הכותל' אלו הבאים אליו דבר יום ביומו ומכבדים את המקום הקדוש ביותר כפי הראוי, מתוך רצון לישא תפילה למי ששוכן בו. ולא אלו הבאות לחלל את המקום וליצור פרובוקציות מיותרות. מה להן ולכותל? הרי הן אינן מאמינות בקדושת המקום כלל!

    ראוי שייכתב עליהן 'נשות חילול הכותל'!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים