שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר הורד באלימות מהדוכן במליאת הכנסת
"אתה מחבל"
ח"כ אחמד טיבי, ששימש כתורן ליו"ר הכנסת, דרש שבן גביר יקרא לו "אדוני", בן גביר סירב, וטיבי הוציא את בן גביר במהלך נאומו בניגוד לתקנון הכנסת אחרי שכונה "מחבל"
בן גביר מסרב לרדת מהדוכן | צילום: ערוץ הכנסת

עימות נרשם במליאת הכנסת כאשר ח"כ איתמר בן גביר עלה לנאום מעל דוכן המליאה בשעה שסגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי ניהל את הישיבה. בתחילת נאומו אמר בן גביר: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". לאחר מכן טיבי שניהל את הישיבה קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו אדוני. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת.

כאשר סגן יו"ר הכנסת טיבי אמר לח"כ בן גביר שהוא לא מקיים את הוראות יו"ש הכנסת, השיב לו ח"כ בן גביר: "מי אתה? אתה מחבל, אתה צריך להיות בכנסת בסוריה, לא כאן". בשלב זה ביקש סגן היו"ר להוריד את ח"כ בן גביר מהדוכן, שהתעמת עם סדרני הכנסת בשעה שאלה ניסו להורידו מן הדוכן, וירד כאשר רק לאחר התערבותו של יו"ר הכנסת מיקי לוי.

בכיר הרשימה המשותפת אמר ליו"ר עוצמה יהודית: "לא אומרים 'מחבל ליושב ראש', במיוחד לא אדם גזען שמחבל בדמוקרטיה". הוא כינה את בן גביר "בריון חצוף" וקרא לסלקו מהדוכן. "אני לא מוכן, אני לא מוכן", צעק בן גביר ונאחז בכוח בדוכן. "לפי איזה סעיף? לפי מה בחוק? אני לא מוכן! באיזו סמכות? איפה סמכות החוק? אתם לא תסתמו לי את הפה".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד הגיבה לתקרית וצעקה: "לא במכות. המאבטחים הרביצו, לא להוציא אותו ככה. אנחנו לא רוצים תמונות כאלה". ח"כ טיבי השיב לה: "הוא נצמד לדוכן וסירב לרדת, לא עושים דברים כאלה. זה מבזה את הכנסת. הוא ראה חבר כנסת ערבי שמנהל את הישיבה והתחיל לומר לו: 'אתה מחבל'. על זה את צריכה להעיר".

ח"כ אורית סטרוק אמרה לטיבי בזמן הסערה: "סתם התגרית בו. נכנסת בו ורק אז הוא כינה אותך ככה". טיבי אמר לה "תשתקי עכשיו, שבי במקום" וסילק אותה מהמליאה. ח"כ רם בן ברק כינה את בן-גביר "טרוריסט", אך לא הוצא מהמליאה.

בן גביר מסר בתגובה לסערה כי "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו. זה לא יעבור בשתיקה, נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר הערב פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי".

לדבריו, "אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד 'אדוני' למי שמנהל את הישיבה. בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט בסוריה. טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו"ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו"ר הכנסת".

ח"כ טיבי אמר במליאה לאחר מכן כי "ראיתי שיש פרשנים שטוענים שסילקתי את בן-גביר בגלל שלא קרא לי 'אדוני'. זה עיוות בוטה של המציאות. החלקתי לו את העובדה שלא עמד בהוראות כי זו לא עילה להוצאה החוצה. סילקתי אותו כי קרא לי מחבל ואמר לי לך לסוריה".

לאחר מכן מסר כי "ביותר מעשרים השנים שאני בכנסת לא היה אירוע כזה. ח"כ שקורא לסגן יו"ר הכנסת "מחבל. מי אתה בכלל. אתה צריך להיות בסוריה". מסרב למלא אחרי הוראת היו"ר לרדת מהדוכן ונוהג באלימות כלפי הסדרנים, תוך שהוא מבזה את הכנסת את המשכן ואת אנשי המשמר".

"מדובר בהתנהגות בזויה, אלימה וגזענית שחייבים לעצור ולשים לה גבול ברור. אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת. והדברים יועברו לטיפולה של ועדת האתיקה לכשתקום. ראוי לציין ולהפנים: גם סגן יו"ר כנסת ערבי הוא סגן יו"ר ואין לפגוע בו בשל כך", דברי טיבי.

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אחד מאנשי משמר הכנסת הנפלאים אומר לנו הרגע מאחורי המליאה: ‏"20 שנה אני בכנסת ומעולם לא ראיתי חבר כנסת שמתנהג בכזו כוחנות". ‏איתמר בן גביר תתבייש. ‏הפרובוקציות השפלות שלך עושות שם רע למעמד הכנסת".

יו״ר סיעת יש עתיד ומ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי: ״בכל מילה שיוצאת מפיו, איתמר בן גביר מחבל בכנסת ובכבודה״. גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד גינה את התנהלותו של ח"כ בן גביר וכתב בחשבון הטוויטר שלו "בן גביר כעת מתנהג באלימות על דוכן הכנסת וזה בדיוק מה שהאופוזיציה עושה במשכן – התנהלות מבישה, בריונית, שמבזה את בית המחוקקים. אנחנו באנו לעבוד למען הציבור, שליחי נתניהו באו לזרוע כאוס. בושה".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: "‏המצלמות מוכיחות שאחמד טיבי התגרה ב‎איתמר בן גביר, הפריע לו לנאום והתעקש בהתנשאות, וללא שום בסיס חוקי, שיקרא לו "אדוני". יוטיוב מוכיח שטיבי רואה ב"מחבלים": שיא התפארת, פורצי דרך, ולוחמי חופש. אז מה יש לו להיעלב? ולמה בעצם הוצא ח"כ בן גביר מהמליאה?"

ארגון בצלמו חיזקו את ן גביר: "אחמד טיבי תומך טרור ומקומו בכלא לא בכנסת. עוד הערב נפנה ליו"ר הכנסת וליועמ"ש הכנסת בדרישה לקבלת הסעיף החוקי , וככל שהדבר לא מופיע נפנה לועדת האתיקה בדרישה להשעות מיידית את ח"כ טיבי למשך חצי שנה הזמן המקסימלי שניתן להשעות ח"כ. נזכיר שבקרוב אמורה ועדת האתיקה לדון בביקורו הלא חוקי של אחמד טיבי בהר הבית וזאת תהיה התלונה הראשונה שועדת האתיקה תדון כבר בפעם הראשונה לכינוסה".

העימות מסמן את תחילתו של לילה לבן במליאה. חברי הכנסת ידונו בשורת הצעות חוק ממשלתיות ופרטיות, שהמרכזיות שבהן יהיו חוק הדיינים, שצפוי לעלות להצבעה בקריאה ראשונה, וחוק ממשלת החילופים, המאתגר ביותר עבור הקואליציה. מוקדם יותר, נפלו שלוש הצעות אי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

תנועת דרכנו ליו״ר הכנסת: להעמיד את ח״כ בן גביר לשימוע בועדת האתיקה של הכנסת. יאיא פינק, מנכ״ל דרכנו: "בערב זה רצינו להודות לחברי ממשלת השינוי שהקימו ממשלה ומנעו מעם ישראל את הבושה שבמינוי בן גביר לשר. נפנה ליו״ר הכנסת שיפעלו באופן מידי כנגד ח"כ בן גביר בתנועת דרכנו ציינו כי קיימת החלטה קודמת של ועדת האתיקה שאוסרת על חברי כנסת את השימוש במילה ״מחבל״ כלפי חכים אחרים וקובעת שזו הפרה של כללי האתיקה שתביא לסנקציות".

קריים מיניסטר בתגובה לתקרית בכנסת: "על רקע המראות הקשים מהכנסת, חשוב לזכור ולהזכיר שמי שהכניס את הכנהיזם למשכן מהדלת הקדמית הוא הנאשם בנימין נתניהו. הברית המושחתת שכרת עם בן גביר וחבריו הפרובוקטורים, בניסיון להימלט מהדין, הובילה לביזוי הכנסת ולרמיסת הממלכתיות. זו שעתם של חברי הכנסת הישרים בליכוד, אם עוד ישנם כאלה, להתנער מהברית ביבי – בן גביר ולהוקיע את הנאשם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים