שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההטרלה של הח"כ לתוכנית של השר כהנא בכשרות
"רפורמת מעוז"
חה"כ מעוז על תוכניתו: "מערכת המשפט סובלת מעומס ומונופול – המהפכה שלי היא בשורה אדירה לשוחרי הצדק והדמוקרטיה"
ח"כ אבי מעוז | צילום: דוברות הח"כ
ח"כ מעוז מציג את הרפורמה |
צילום: דוברות הח"כ

אחרי רפורמת השר כהנא בכשרות, מציג היום (רביעי) יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית חה"כ אבי מעוז את "רפורמת מעוז במערכת המשפט". לדבריו, במערכת המשפט פגמים רבים והרפורמה צפוייה לחזק את מערכת המשפט ולהגביר את האמון הציבור במערכת.

את הרפורמה הציג היום חה"כ מעוז בהודעה מיוחדת מהכנסת "לאזרחי ישראל מגיעה מערכת משפט טובה יותר" פתח מעוז את דבריו, "מערכת המשפט הנוכחית סובלת מבעיות עומס, עינוי דין ואף טעויות שיפוט, אשר עולות לעיתים לכדי משפטים חוזרים. כמו כן, סובלת מערכת המשפט ממונופול, שממנה את עצמו ודבר זה גורם לפגיעה באמון הציבור במערכת המשפט", הוסיף הח"כ.

מעוז הסביר כי המהפכה והתחרות שהוא מציע להביא למערכת המשפט תחזק את אמון הציבור במערכת המשפט "היום אנחנו עושים צעד לעבר מערכת משפט טובה יותר, המהפכה במערכת המשפט שאני מציע, תחזק את מערכת המשפט, תשפר את האכויות ותייצר תחרות ואף תגביר את האמון של הציבור במערכת המשפט."

הח"כ ציין כי תוכניתו מבוססת על עקרונות השר כהנא למהפכה במערכת הכשרות "המהפכה שאני מציע, מבוססת על אותם עקרונות בדיוק של מהפכת הכשרות שפרסם אתמול השר מתן כהנא. רפורמת בתי המשפט יוצאת לדרך ואין לי ספק שהיא תביא בשורה אדירה לשוחרי הצדק והדמוקרטיה במדינת ישראל." סיכם מעוז.

"רפורמת מעוז" במערכת המשפט כוללות ששה עקרונות מרכזיים : בית המשפט העליון יקבע סטנדרטים לשיפוט הגון. מפקח על בתי המשפט מגדיר את הסטנדרטים להגינות שיפוטית +מאשר תאגידים. תאגידי שיפוט עסקיים / מלכ"רים שאושרו מעניקים שירותי שיפוט לאזרח + בקרה. וועדת "פיקוח עליונה" של בית המשפט העליון תפקח על התאגידים. רשיון שיפוט תאגידי יציין שהתאגיד עומד בפיקוח בית המשפט העליון. תאגיד שיפוטי יוכל לקבוע קוד שפיטה וסטנדרטים נמוכים יותר להבאת הראיות ולהכרעת הדין, ובתנאי שסטנדרטים אלו יאושרו על ידי שלושה שופטי בית משפט עליון מכהנים או שופטים בדימוס.

נקודות נוספות שמציע חה"כ מעוז בתוכניתו: תאגידי השיפוט חייבים יהיו לפרסם את נהלי השפיטה והקריטריונים לצדק בו הם עומדים. בראש כל תאגיד יעמוד שופט שהוסמך לשיפוט על ידי הוועדה לבחירת שופטים. התאגיד הוא המעסיק של השופטים. כל בעל דין יקבע את התאגיד השיפוטי בו הוא מעוניין להישפט. לא תיפגע עצמאותם של השופטים וחתירתם לאמת.

תוכניתו של מעוז כאמור מגיעה כהטרלה לתוכניתו של השר כהנא, ומבוססת אחת לאחת על תוכניתו של השר לרפורמה במערכת הכשרות. מטרת המהלך של חה"כ מעוז להמחיש כי מהלכי השר כהנא יפגעו במערכת הכשרות בישראל ולא יביאו לחיזוקה של מערכת הכשרות בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים