שיתוף
תגובות
חדשות » החל מהיום: פקחים עירוניים יוכלו לקנוס רוכבים על אופניים חשמליים
בטיחות בדרכים
ועדת הכלכלה אישרה היום (שני) סמכויות מורחבות לפקחים העירוניים, לגבי אכיפת התקנות העירוניות כלפי כלי הרכב הדו גלגליים החשמליים | הצו נכנס לתוקף באופן מיידי
אופניים חשמליות | צילום: freepik

וועדת הכלכלה אישרה היום (שני) סמכויות מורחבות לפקחים העירוניים, לגבי אכיפת התקנות העירוניות כלפי כלי הרכב הדו גלגליים החשמליים. הצו נכנס לתוקף באופן מיידי. 

היוזמה לאישור היא של חה"כ איתן גינזבורג שביקש באמצעות הצו לייעל את האכיפה על אופניים וקורקינטים חשמליים, שהפכו בשנים האחרונות לכלים מסוכנים עבור הרוכבים והולכי הרגל. על פי דו"ח הלמ"ס  נפגעו יותר מ-1,600 בני אדם בשנת 2021 בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים, עלייה של 14.8% מהשנה הקודמת וזאת בנוסף לעלייה חדה של 37.3% תאונות קורקינטים.

עד כה סמכות הפקחים לאכיפה הייתה רק על הרוכבים על המדרכות. מהיום סמכותם הורחבה לאכיפה גם על שבילי אופניים ושבילים המסומנים להולכי רגל, כמו גם, מעברי חציה ושבילים המסומנים בתמרור "אין כניסה לאופניים". בוועדה רצו לאשר את האכיפה גם בכבישים אך המשטרה התנגדה לכך וטענה שיש צורך בהכשרה לצורך אכיפה זו.

הצו החדש כולל בין היתר  את העבירות הבאות:

שימוש בטלפון נייד בזמן רכיבה – 1,000 ₪

שימוש בשתי אוזניות בזמן רכיבה – 250 ₪.

איסור הרכבת נוסע נוסף – 100 עד 250 ₪

קנסות אלו מצטרפים לצו שניתן בחודש שעבר, שבו נקבעו קנסות חדשים לעבירות מסכנות חיים כמו:

אי חבישת קסדה – 1,000 ₪

רכיבה מתחת לגיל 16 – 1,000 ₪

שימוש בכלי לא תקני או שדרוג מנוע – 1,000 ₪

רכיבה ללא אישור הכשרה (למי שלא עבר תיאוריה) – 750 ₪

רכיבת לילה ללא פנס או מחזיר אור – 250 ₪

חה"כ גינזבורג הגיב לאישור התקנות הבוקר ואמר כי "השלמנו היום מהלך שמטרתו היא הצלת חיים. השימוש באופניים ובקורקינטים חשמליים מבורך – הוא זמין ונוח, מקל על העומס בכבישים ומפחית את זיהום האוויר. עם זאת, נסיעה פרועה בניגוד לכללי הדרך מציבה את הולכי הרגל, הנהגים והרוכבים עצמם בפני סכנת פגיעה קשה ואף סכנת מוות, וההוכחה לכך היא מאות האנשים הממלאים את מחלקות המיון והטראומה בבתי החולים בשנה, שהם רק אלו ששורדים את התאונות הקשות. הצווים שאושרו באים לשים סוף לסכנה היומיומית הזו. מכאן המסר לרוכבים ברור: סעו בזהירות! ציות לכללי הדרך מונע מוות, ומי שיסכן את חייו ואת חיי סביבתו ייענש בחומרה"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי אמרה "הרחבת הצו שאישרנו היום היא צעד חשוב שנועד להבטיח את בטיחות ושלום כלל משתמשות ומשתמשי הדרך ולצמצם משמעותית את תאונות הדרכים. לכלים הקלים הרבה יתרונות: הם אלטרנטיבה יעילה וזולה לרכב הפרטי, מסייעים בהפחתת הגודש בכבישים, מאפשרים קישוריות גבוהה יותר בין אמצעי התחבורה השונים והם נוחים וזמינים. יחד עם זאת, כדי שנוכל לשמור על חיי כל משתמשות ומשתמשי הדרך ושהשימוש בכלים האלה יהיה בטוח – יש צורך ביצירת כלי אכיפה אפקטיביים, כמו זה שקידמנו היום. אני קוראת לציבור לנסוע בזהירות ותוך הקפדה על כללי הבטיחות, כדי שכולנו נוכל להגיע ליעד שלנו בשלום. נסיעה טובה ובטוחה".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב מסר כי "צו הרחבת הסמכויות הוא שלב נוסף במאבק שלנו בתאונות הדרכים. התאונות בהן מעורבים רכבים חשמליים דו-גלגליים הפכו להיות נגע המוביל לנפגעים, וזה מצב שאסור לנו להשלים איתו. המחויבות שלנו היא להיאבק במי שמרשים לעצמם לפרוע חוק ולסכן את הסביבה, מבלי להבין שהכלים החשמליים הדו-גלגליים עלולים להיות קטלניים אם לא משתמשים בהם כראוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים