שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » היעד המועדף החדש של חסידי ברסלב: בלארוס
אומן ראש השנה
המחשבה כי העמידה על הגדרות תוביל בסופו של דבר למעבר בטוח וחופשי למדינה השכינה הביאה השבוע חסידי ברסלב רבים לבלארוס • כל הפרטים
גבול בלארוס | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

פרשת עיכובם של חסידי ברסלב בנמלי תעופה באוקראינה ובמדינות נוספות, הביא את החסידים לאלתר רעיונות יצירתיים באמצעותם ניתן יהיה לעקוף את סגירת השמים והגבולות בפני בעלי חזות חרדית, שלמרבה הבושה התהוותה בשל מכתבו של פרוייקטור הקורונה רוני גמזו, שהוציא את דיבת היהדות החרדית רעה בעיני העולם.

מסתבר כי בימים האחרונים אימצו חסידי ברסלב את בלארוס כמדינת יעד מועדפת בדרך לציון רבי נחמן מברסלב. בלארוס היא מדינה ללא מוצא לים הגובלת ברוסיה ממזרח, באוקראינה מדרום, בפולין ממערב ובליטא ולטביה מצפון וכאן בעצם טמון האמונה והנחת היסוד שאימצו חסידי ברסלב בימים האחרונים, כי במוקדם ובמאוחר ייווצרו התנאים שיובילו את האוקראינים להביע נכונות לפתיחת הגבול עבור מי שסיפק בידם להגיע עד למדינה השכנה.

"כבר כרגע נמצאים בבלארוס כ-1,000 חסידי ברסלב מישראל ומתוכננים להגיע הנה עד סוף השבוע עוד 500 איש", אומר ל'בחזית' שניאור שהצליח להגיע לבלארוס דרך טורקיה עם קונקשן לפולין. "הטורקים קיבלו אותנו בסבר פנים יפות ובאדיבות רבה, אך כשהגענו לשער העלייה למטוס לאוקראינה הודיעו לנו שאוקראינה סגרה את שעריה בפני כל מי שאינו מחזיק ברשותו ויזה לאוקראינה".

"לזכותם ייאמר שגם נוסעים שאינם חרדים או יהודים קיבלו את אותה תשובה. לא הרגשנו אפליה נגדנו בגלל הזהות שלנו. להיפך, הטורקים היו מאוד חיוביים וניסו לעזור. חזרנו למלון ולקחנו טיסה לפולין. עודכנו שהפולנים החליטו לגם הם לסגור את השמים בפני זרים החל מה-1 לחודש וביקשנו להספיק את הדד ליין. בפולין, שם השתהינו 16 שעות עד למועד הטיסה, נאסר עלינו לצאת מהשדה, לקחנו טיסה לבלארוס, שם נחתנו הבוקר (חמישי) והשתכנו במלון במרחק חצי שעה נסיעה מהגבול", מגולל שניאור את השתלשלות המסע בשיחה עם 'בחזית', הישר מהמלון בבלארוס.

מנגד, יעקב, שהוחזר יחד עם נוסעים חרדים רבים שנחתו בתחילת השבוע בנמל התעופה בווריספול, טוען בשיחה עם 'בחזית' כי על אף שעוד בישראל רכש כרטיס נוסף מאוקראינה לבלארוס, הוא הוחזר בכח על ידי השוטרים שנשלחו 'לטפל' בחרדים שנחתנו במדינה. לדבריו, "על אף שביצעתי שיחת טלפון מהשדה לשגרירות והודיעו לי שאני מאושר כניסה לבלארוס ולמרות שהכרוז בגייט ממנו יצאה הטיסה לבלארוס הכריז את שמי מספר פעמים, השוטרים האוקראינים לא אפשרו לי להמשיך בדרך ליעד וסחבו אותי בכוח לעבר המטוס שהחזיר ארצה את הישראלים".

בשיחה עם 'בחזית', טוען בכיר בחסידות כי "ההיגיון אומר שמי שעומד על הגדר ייכנס בסוף דרך הגבול. קודם מחפשים דרך לצאת מישראל, מה הלאה? נראה בהמשך. משום מה החליט מי שהחליט כי הדרך מבלארוס לציון רבינו קצרה ובטוחה יותר".

הגורם עמו שוחחנו מבקש לנצל את ההזדמנות ולהתריע בפני החסידים, שלא יהינו להתפתות להצעות מטעם מבריחי גבולות למיניהם ולעשות חלילה מעשים אשר לא ייעשו. "לא מדובר בלהתגנב מבני ברק – רמת גן, זה יכול להסתיים חלילה בירייה בראש, וכבר שמענו השבוע על מקרה בו כמעט שילמו מספר אנשים בחייהם על החלטה שטותית שהתקבלה ללא הרבה מחשבה".

בתוך כך, נעשים בימים האחרונים מאמצים כבירים מצד הוועד הארצי דחסידי ברסלב מול הרשויות באוקראינה על מנת לאפשר מתווה לקליטת כמות מסוימת של אנשים לקראת ראש השנה.

בהודעת המזכירות נכתב, כי הוחלט למנות את נחום קרלינסקי לפרויקטור קורונה באומן מול הרשויות באוקראינה יחד עם אליעזר קרליבך ואליעזר קירשנבוים. בנוסף, מונה משולם רוזנפלד לאחראי קורונה שיוביל את המהלכים אל מול הרשויות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים