שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הממשלה הסכימה להקלה על היבואנים
ועדת הכלכלה
ועדת הכלכלה קיימה דיון בדרישות נצילות אנרגטית מתוך רפורמת הייבוא: ח"כ רון כץ ביקש לוודא שכניסת הרפורמה לתוקף לא תתעכב בגלל פער במערכות מחשוב
משאיות ייבוא סחורה. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק הייבוא מתוך הצעת חוק ההסדרים, ועסקה בסעיפים שנועדו להתאים את הרגולציה בישראל של נצילות אנרגטית של מוצרי חשמל לרגולציה אירופאית. לאחר שבדיון הקודם שקיימה הוועדה בנושא נמתחה ביקורת על הממשלה, בין היתר על כך שהוועדה אישרה לפני פחות משנה רפורמה מקיפה בעניין אך משרד האנרגיה לא התקין את התקנות ליישומה, היום נרשמה התקדמות לקראת אישור ההצעה.

נציגת אגף התקציבים באוצר, נועם דן, הציגה היום תיקונים להצעה שהוסכמו בממשלה, והתייחסה לדרישה שעלתה בדיון הקודם כי מוצר שמיובא לישראל במסלול הצהרה צריך להיות גם משווק באירופה. דן אמרה כי הוחלט להסיר את הדרישה הזו של שיווק באחת ממדינות האיחוד האירופי, בכדי להקל על היבואנים. זאת על רקע בקשה שעלתה בדיון הקודם מצד יבואנים ויצרנים, לפיה ישנם מוצרים שעומדים בדרישות האיחוד האירופי מבחינת נצילות אנרגטית אך לא משווקים באירופה.

נציג איגוד לשכות המסחר, רז הילמן, ביקש לדעת מה הסנקציות שיש בהצעה לטיפול ביבואנים שיפרו את החוק. ח"כ רון כץ, שמילא את מקומו של היו"ר, התייחס לכך ואמר כי צריך שהסנקציה תהפוך את ההפרה ללא כדאית כלכלית. לדבריו, מי שיפר אמון לא צריך לקבל את הרישיון שלו פעם נוספת וזו תהייה הסנקציה היעילה ביותר.

נציגות האוצר ציינו כי ישנה עבודה על מערכת מחשובית שתאפשר לייעל את האכיפה, אך יש פערים שצריך לסגור בין משרדי האנרגיה והכלכלה. ח"כ כץ ביקש לדעת מתי המערכת תחל לפעול, ותשובת האוצר הייתה כי הדבר תלוי במשרד הכלכלה וכי מיפוי הפערים ימשך בין חודשיים לשלושה חודשים. ח"כ כץ אמר כי חשוב לוודא שהרפורמה לא תתעכב בגלל אי התאמה של מערכות המחשוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים