שיתוף
תגובות
כלכלה » הכלכלה החרדית » הסיבה לזינוק בקריסות החשמל בשכונות חרדיות
פרסום ראשון
שילוב של עומס חום קיצוני ופיצול דירות אינסופי בשכונות החרדיות הביא להתפוצצות שנאים ונפילות חשמל בשורה של שכונות וערים חרדיות
חברת החשמל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

פרסום ראשון: בחברת החשמל מתמודדים בימים האחרונים עם שורה של קריסות חשמל בשכונות החרדיות בערים ירושלים, מודיעין עילית, בית שמש ועוד, וזאת כתוצאה משילוב עומס החום הקיצוני (שהביא לזינוק משמעותי בצריכת החשמל) והיקף פיצולי הדירות ותוספות הבנייה בשכונות המגזר.

אם יש שכונה שנפילת החשמל בה הורגשה יותר מהאחרים, היא ללא ספק קריית בעלזא בירושלים. ערב שבת סליחות, קהל האלפים שהגיע לשבות בצל האדמו"ר כבר בבית המדרש הגדול בירושלים, ואז זה קרה. עם כניסת השבת הוזעקו לשכונה משאיות כיבוי, כוחות משטרה ומד"א לחילוץ תושבים ממעליות – כתוצאה מנפילת החשמל.

לא חלפו 10 דקות וג'יפ של חברת החשמל 'נחת' בשכונה. לאנשי חברת החשמל לא לקח זמן רב כדי לעלות על מקור הנפילה: שנאי חשמל ממנו מועבר חשמל לחלק מבנייני הקרייה וממוקם ברחוב סורוצקין – התפוצץ.

"ראיתי את הפיצוץ", משחזר עד ראיה ל'בחזית', "זה היה בסדר גודל שמעולם לא הכרתי". בחברת החשמל לא ממש הופתעו מהפיצוץ. שילוב של עומס חום גבוה במיוחד וצריכת חשמל גבוהה פי עשרות מתוכניות המקור הובילו לפיצוץ. "לוקחים בניין של 10 דירות והופכים אותה לבניין עם 100 יח"ד, לא מפתיע שהמערכות קורסות", שחזר ל'בחזית' אחד החשמלאים הנכריים שעמל במקום עד לבוקר יום השבת, בעוד תושבי השכונה צורכים חשמל באמצעות "העברות" זמניות מכמה נקודות החשמל האחרות שעדיין פעלו באזור.

נפילת החשמל בבעלזא לא הייתה היחידה ביממה הזאת, בשיחה עם 'בחזית' משחזר עסקן חרדי מוכר כי היה זה יום שישי העמוס ביותר עבורו בכל הנוגע לפעילות עם חברת החשמל. "הוזעקתי לבית שמש ולמודיעין עילית בצהריים, לאחר נפילות חשמל תכופות בכמה שכונות חרדיות היום".

ל'בחזית' נודע עוד, כי רק בלילה שלפני, בעיצומו של ליל שישי, חוו תושבי רחוב עמוס שעל ציר 'גאולה' גם הם נפילת חשמל כתוצאה מעומס.

במודיעין עילית אגב, החשמל חזר רק לאחר השבת, מאחר ועובדי חברת החשמל לא הורשו לטפל בתקלה במהלך השבת, למרות היותם נכרים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מידע חלקי בלבד, השימוש המוגבר לא גורם לפיצוצים בשנאים, פשוט אנשים בשל חלוקת הדירות החא חטקית וריבוי המשתמשים מבצעים שימוש בלתי חוקי בחשמל, מגדילים את המפסק הראשי באופן לא חוקי ויוצרים עליו עומס וכדי שהנתיך של חברת ישמל לא יישרף ( בבתים ישנים הוא נגיש מעל הדלת בחד"ג) הם שמים נתיך גדול מהמותר או משתמשים בסליל נחושת לליפוף פיראטי של הנתיך ,אז כל העומס עובר לשנאי שאמור בשיא לספק עומס חשמל מסויים ובפועל נדרש לצריכה גדולה שגורמת לשריפתו זו סכנת חיים שמצריכה או העתקת קוםסאות הנתיכים למיקום לא נגיש או הצבת כלובים נעולים או פשוט לא לתקן עד שכל תושבי הרחוב ישלמו על הנזק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים