שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » השקעות בנדל"ן מניב – לא מה שחשבתם
מהון להון
דניאל שבקס מארח את מנכ"ל קרן קומריט זיו ספיר לטור מקצועי על קרנות ריט והשקעות בנדל"ן מניב • כתבה שנייה בסדרת הכתבות על עולם ההשקעות האלטרנטיביות
זיו ספיר ודניאל שבקס | צילום: בחזית

השקעה בנדל"ן מניב בארה"ב לא מסתכמת בנדל"ן למגורים או משרדים בלבד, אשר רובנו שמענו ומכירים. דרך השקעות בקרנות הנדל"ן השונות ניתן להגיע לקשת רחבה של החזקה בסוגי נכסי נדל"ן אשר בעבר היו שמורים רק לגופים מוסדיים ודומיהן.

קרנות הנדל"ן הציבוריות הלא סחירות, מאפשרות למשקיעים להנות מכל העולמות, באמצעות השקעה בקרן נדל"ן ציבורית לא סחירה המאוגדת במבנה משפטי של ריט (REIT – Real Estate Investment Trust) אשר באמצעותה ניתן להשקיע בפורטפוליו של עשרות נכסי נדל"ן מניב כגון חוות שרתים, מרכזים לוגיסטיים, בנייני משרדים, מלונות, דירות ועוד רבים ואחרים.

כדי להבין יותר טוב ולעשות סדר בנושא ולהבין למה ניתן להיחשף דרך השקעה בקרן ריט פניתי לידידי מר זיו ספיר, מומחה לקרנות ריט, בדגש על ארצות הברית.

אז בעצם מה הן אותם קרנות נדל"ן ציבוריות לא סחירות?

הרעיון נהגה על ידי הקונגרס האמריקאי בשנות ה-60, אז נחקק חוק הריטים, לו שתי מטרות עיקריות  –להנגיש את תחום הנדל"ן המסחרי המניב לקהל המשקיעים הרחב ולייצר תשואה שוטפת משכירויות.

השקעה בריט מאפשרת להחזיק בנכסי נדל"ן מניב מסחריים ולהיות שותפים בפורטפולויים רבים ומגוונים.

איך זה קורה?

תיקי נכסים אלו נהנים מפרופיל נכסים עשיר ומגוון. הנכסים הינם נכסים מניבים בדירוג גבוה A Class, רמת תפוסות גבוהה ופרופיל שוכרים איכותי. רוב הכנסות של קרנות אלו נובעות משכירויות בגין נכסים אלו.

על מנת שקרנות אלו יהנו ממעמד המשפטי של ריט, עליהן לעמוד בתנאים הבאים:

  • לחלק לפחות 90% מהרווח כדיבידנד.
  • לפחות 95% מההכנסה חייבת להיות פאסיבית, קרי מדמי שכירות.
  • אסור שיהיה בעל עניין.
  • קיימת הגבלה על המינוף.

כתבות נוספות בסדרת ההשקעות האלטרנטיביות:

כל פורטפוליו מטרתו להימכר לצד שלישי ולייצר תשואה נוספת, מעבר לתשואה השוטפת – האקזיט בסוג השקעות אלו.

בחלוף הזמן, החקיקה והאכיפה שפיתחו את הסקטור, מתאימות עצמן לצרכים המשתנים של תעשיות הנדל"ן והכלכלה המתרחבות. עם זאת, לאורך כל הזמן, קרנות הריט שמרו על תכליתן העיקרית של הנגשת נדל"ן מניב לציבור המשקיעים.

כך, עד היום, אפיק השקעה זה נחשב לסולידי ופופולארי מאוד בארה"ב.

זיו ספיר הוא מנכ"ל ושותף בקרן קומריט מבית IBI בית השקעות, קרן אלטרנטיבית המאפשרת להשקיע בנכסי נדל"ן מניב בארה"ב בפיזור גאוגרפי רחב וב- 9 סקטורים שונים. דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים