שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » התחליף למטושים: בדיקות קורונה מהבית
יותר אמין
ה-FDA אישר לשיווק ערכת בדיקת קורונה עצמאית חדשה, שתעשה בבית באמצעות דגימת רוק, שתשלח למעבדה • התוצאות? תוך 48 שעות
ערכת בדיקה לקורונה | צילום: Girts Ragelis, שאטרסטוק

בתוך ימים אחדים, תושבי ארה"ב אשר יגלו תסמיני קורונה יוכלו באמצעות מרשם רופא ובתמורה להפרדות מ-100 $ לקבל ערכה ביתית לבדיקת קורונה, שתבוצע באמצעות דגימת רוק פשוטה. הערכה תישלח לאחר מכן למעבדה כאשר בתוך 48 יקבל מבצע הבדיקה תשובה האם הוא אכן נושא את הנגיף.

מדובר בבדיקה חדשנית שקיבלה את אישור מנהל התרופות האמריקני לפני כחודש, וזו פותחה על ידי שלוחת המעבדות שעל ידי אוניברסיטת רוטגרס שבארה"ב. מנהלי המעבדה מציינים כי באפשרותם להיערך לבדיקה של עד 20,000 ערכות ביום. מפתחי הבדיקה מדגישים כי רמת האמינות של תוצאות בדיקה זו גבוהה בהרבה מבדיקת המטושים הרגילה.

בסוף השבוע הודיע משרד הבריאות, כי בכוונתו להחיל מיד עם בדיקות הסרולוגיה שיבוצעו באמצעות קופות החולים. 

על פי הדיווח, משרד הבריאות רכש כ-100 אלף ערכות בדיקה שתפקידן לאתר נוכחות נוגדים נגד הנגיף. הבדיקה המתוארת לנסה לאתר באמצעות בדיקת דם פשוטה את כמויות הנוגדן IgM הנוצר זמן קצר לאחר הידבקות בנגיף הקורונה, וכן את אחוזי הנוגדן  IgG  הנוצר עד לכשבועיים לאחר ההדבקה בנגיף.

תוצאות הבדיקה אמורות לתת אינדיקציה מפני חסינות הנבדק מפני הנגיף.יצוין, כי בשלב המקדמי יבוצעו הבדיקות בקרב אנשי רפואה ואוכלוסיות בסיכון כגון קשישים כמו גם באזורים שהוכרזו בהם אחוזי הדבקה גבוהים מהרגיל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים