שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חלון הממ"ד נבנה לפני שיצא התקן החדש"
תחקיר פקע"ר
גדי עופרים, מחברת עופרים הנדסה ובנייה אמר: "אם היה מותקן בשדרות החלון מהתקן החדש, אין שום סיכוי שהרסיס היה חודר פנימה"
עידו אביגל ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

תחקיר ראשוני של פיקוד העורף לחקירת נסיבות מותו של הילד עידו אביגל שנהרג אמש מפגיעת רסיס בשדרות, העלה כי חלון הממ"ד שבו שהה עידו עם משפחתו היה תקין – אולם הרסיס שהרג אותו הצליח בכל זאת לחדור אותו, בשל הזווית והעוצמה. בפיקוד העורף בוחנים את האפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף – כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בינתיים, ועד שיתקבלו ההחלטות, פיקוד העורף ממליץ לשכב או לשהות מתחת לגובה החלון – גם בממ"דים.

בתיעוד הווידאו ניתן לראות את החור שפער הרסס בחלון מתכת של הממ"ד. לפני כשנתיים שונה התקן הרשמי של פיקוד העורף, לפיו יש לבנות חלון ממוגן לממ"ד. "החלון בשדרות נבנה לפני שיצא התקן החדש", אומר לחדשות 12 גדי עופרים, מחברת עופרים הנדסה ובנייה, שעוסקת בייצור ושיווק ממ"דים. לדבריו, היה ניתן למנוע את הטרגדיה: "אם היה מותקן בשדרות החלון מהתקן החדש, אין שום סיכוי שהרסיס היה חודר פנימה".

לפי הנחיות פיקוד העורף להקמת ממ"ד, התקן החדש קובע מינימום של 18 מ"מ פלדה. בנוסף, בחלון החדש נוסף מנגנון שנותן לו גמישות, ועשוי היה למנוע את האסון. "בחלון החדש יש גומיות מיוחדות. רסיס היה דוחף את כל הפלטה בשלמותה ולא חודר פנימה. כאן הרסיס חדר פנימה דרך החלון כי לא הייתה לו קונטרה. עם הגומיות, הפלטה הייתה נדחפת כמה סנטימטרים קדימה ונבלמת, זה כמו קפיץ", אומר עופרים.

השכנים מהבנין של משפחת אביגל מספרים כי הם חוששים ומפחדים. לטענתם מדובר במחדל שבו הרסיס חדר דרך חלון הממ"ד שהיה סגור. "עברנו לילה טראומטי, הלילה הכי קשה שהיה לנו. יש פה מחדל, זה לא הגיוני מה שקרה פה, אנחנו המומים, היינו בבית והיינו בממ"ד, היה לנו נס, ילד נרצח פה, ילד תמים".

שרון בן שושן השכן שביצע החייאה בילד לאחר המקרה סיפר ל'וואלה': "אתמול הייתה אזעקת צבע אדום, נכנסו לממ"ד בריצה ושמענו פיצוץ, אני יוצא לדירה ושומע את בעל הדירה אביחי מלמטה צועק לי 'הילד הילד' ניסנו לבצע בו החייאה ולא הצלחנו, קשה, קשה לי מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים